Riksdagsvalet 2026
Läsvärt för de som tror att invandrarna är skälet till korruption i Sverige
cdn.sida.se/publications/files/sida4558sv-att-bekampa-korruption.pdf
Läsvärt för de som tror att invandrarna är skälet till korruption i Sverige
cdn.sida.se/publications/files/sida4558sv-att-bekampa-korruption.pdf
Du känner till att Singapore inte ligger särskilt högt på demokratiindex? De ligger i klass med Guyana och Albanien, men dessa länder har ett friare valsystem. De ligger precis över gränsen för det som klassas som hybridregimer, Singapores valsystem ligger däremot under den gränsen.
Men, Singapore is a fine country, there are a fine for everything , anything and nothing.
Sammanfattningsvis tror jag de länder som kan inspirera oss är Danmark, Norge och Schweiz. Om vi skall titta på länder som har lyckats bättre än oss, inom flera områden.
Att sänka matmomsen är ju genialiskt, om SD ligger bakom detta och lyckas genomföra det , då får de pluspoäng från mig.
Sänkt matmoms gynnar alla, men extra mycket dem som behöver lite extra hjälp. Som barnfamiljer , studenter, sjuka och fattigpensionärer.
Alla behöver äta och för de med lägre inkomster står mat och bostad för en stor del av de totala utgifterna. Detta förslag driver ingen inflation , utan sänker den, åtminstone tillfälligt. Det kan också ge en bättre folkhälsa , om vi får råd att äta bra mat. Helst skulle jag vilja se 0% moms på frukt och grönt, men det kan ju vara svårt att genomföra.
Du tänker på KD, och på M som normaliserat partiet sprunget ur nazism och fascism som lovat att aldrig svika sin historia - gett SD plats i regeringskansliet - allt för att det är enda sättet för Ebba och Ulf att få makt och ministerposter
Med SD som största parti i en tidö2.0 får M svårt att försvara en statsministerpost.
M har grävt sin egen grop tillsammans med KD om utvecklingen i Sverige liknar den i Norge
Det är en text av en liberalkonservativ ledarskribent..
Om du tittar på de senaste opinionsundersökningarna pekar mycket på att Tidölaget är på väg att bli en parentes i svensk politik. SD kräver att få sitta med i nästa regering, men Liberalerna säger tydligt nej, och Moderaterna har ännu inte gett besked om de är beredda att släppa in SD i regeringen. Och jag kan förstå deras tvekan. Företrädare för SD visar gång på gång att de inte är regeringsdugliga och när skandaler eller övertramp sker leder det sällan, om ens någonsin, till några verkliga konsekvenser.
En bild över oppunionsläget.
Den största delen av SDs väljare bor långt från invandrartäta områden. Hillbillies som inte har daglig eller personlig kontakt med människor från andra kulturer.
Äntligen får lakejerna från Sveavägen prata om sitt älsklingsparti SD.
Ännu mer gratisreklam som SD-röstarna tackar för.
Oj, vad nedlåtande du är.
Du låter precis som en förlorande demokrat som inte fattar varför Trump vann valet.