Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Riksdagsvalet 2026

klyban skrev 2025-09-13 12:38:05 följande:

HAHAHAHAHA, underbar observation och en uppvisan i hur ett fromleri går till.

Men det är en slags omvänd psykologi de försöker med, och för de skäms ofta för sina politiker.

• Padirac

Jag bor i hillbillyland

- och jag har bott i tiotals år i fler av Sveriges utsatta områden - det är en tydlig skillnad på bildning och/eller värderingar - de som bor långt från 'de andra' har mer förutfattade och nedvärderande och generellt främlingsfientliga uppfattningar OM ANDRA MÄNNISKOR.

Inte alla, inte på alla platser,

Men stödet här hemma i Hillbillylan där utbildningsnivå och inkomster är lägre har enligt valstatistik större stöd för främlingsfientliga partiet SD som på alla sätt inte främjar demokratisk utveckling och som klassificerar människor på ett nedvärderande sätt.

Ser fram mot att du kritiserar SDs rasister nästa gång de skriver någonting i tråden.

TvillingmammaVästgöte skrev 2025-09-13 13:39:13 följande:

Men, hur uttrycker du dig!!??

Hillbillies är enligt Wikipedia en generellt nedsättande term om vita människor som bor i avlägsna och lantliga bergsområden.

Skall man verkligen använda generellt nedsättande termer om olika, vagt definierade, folkgrupper? Som Hillbillies tex. Främjar det en god kommunikation och demokratisk utveckling av Sverige att klassificera människor på ett nedsättande sätt? 

• Padirac
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-09-13 12:43:14 följande:
    Han menar att all uppmärksamhet är bra reklam.Tror jag
    är inte lakejer en nedsättande term?  var är protersterna, var är uppropen om att främja en demokratisk utveckling och god ton?

just saying 
  • Padirac
    klyban skrev 2025-09-13 13:55:29 följande:
    SÅ du gör reklam för såssarna IGEN :lol: :lol: :lol:
    Killen får betalt från sveavägen 
  • Padirac
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-09-13 15:26:23 följande:
    Och ordet lakejer är ingen generell nedsättande term för socialdemokrater, oavsett hur Alexanderlukas använder ordet. 
    Nähä
    En lakej är ursprungligen en i livré klädd betjänt, särskilt en som tjänstgör vid ett kungligt eller furstligt hov, men ordet används även i överförd bemärkelse om en överdrivet underdånig, fjäskande eller tjänstvillig person, en "krypare" eller en "hantlangare". Ordet kommer från det spanska ordet "lacayo". 

Tycker du att jag använder en nedsättande term om jag beskriver dig som en lakej till 'alexanderlukas'?  jag menar, det är ju inte en generellt nedsättande term för en vagt definierad folkgrupp - eller kanske är det det du menar .. hmmm? 
  • Padirac

Det sägs det ja

tror jag ska samla ihop alla pejorativa benämningar på oliktänkande jag läst där.. läser jag dem högt lär jag få tvätta munnen med någonting som neutraliserar svavelsyra så frätande hatet är i allt jag läst där..

Men de självutnämnda onda har kanske fripass...

Rataxes skrev 2025-09-13 15:10:40 följande:
    Det är som vanligt ok när det kommer från de självutnämnt goda.
  • Padirac
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-09-13 14:53:11 följande:

Om du inte tycker om när människor klassificeras på ett nedvärderande sätt, är det då lämpligt att du själv gör det?

Frågan är ju om du är lika skenhelig som jag är. Svaret lutar åt ett ja...  Så vad är lämpligt och olämpligt. Får du som inte bor i Hillbillyland kalla det för Hillbillyland från ditt previligeriade boende och arbete?  Får jag som bor här göra det? 

Får JD Vance anväda ordet

en.wikipedia.org/wiki/Hillbilly_Elegy

Vill du vill uppröras på riktigt kan du klicka på visa endast för en rad debattörer som håller med dig... hornalister, retardering är de mindre nedvärderande orden.

Trovärdighet i din kritik är enkel att uppnå , citera ett inlägg från någon som till exempel hatar journalister  och uttryck din upprördhet över nedvärderande benämningar på människor med en yrkesgrupp eller en till och med  påhittad/påstådd politisk övertygelse. 

Jag bor i Hillbillyland, det är lång till centralorten, människor här har statistiskt sett låg utbildningsgrad och låga inkomster, sociala utsatthet och enligt valstatistik röstar det en oproportionerligt stor del av väljaran på SD,  sett till nationella resultat. Statistken visar på just de faktorer som Hillbillyland beskrivs som. JD vance kunde ha vuxit upp i krokarna  
  • Padirac
    nattuw skrev 2025-09-13 15:48:06 följande:
    Detta ständiga förakt för det Sverige och de väljare som inte tillhör den urbana klassen.
    Det ständiga föraktet för de som inte har främlingsfientliga och rasistiska åsikter, de som är 'lakejer' åt sveavägen..  

Det är inte väljarförakt, det är statistiskt visat att framförallt män med låg utbildning, låg lön, svårt att försörja sig själva och de som bor i glesbygd långt från större städer och med liten kontakt med människro från andra kulturer röstar på SD i större omfattning än Sveriges befolkning i snitt.
  • Padirac
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-09-13 18:12:41 följande:

Vad spelar det för roll var de bor, vad de tjänar och vilken  utbildning de har? De har lika stor rätt till sina åsikter som alla andra och de har lika mycket rösträtt som alla i Sverige. 

Nu är det du som säger att det för någon skulle spela någon roll var människor bor, tjänar och vilken utbildning de har.  Ingen annan säger det.

Ingen annan, Jo SD förståss, och de där som pratar om människor som lakejer, hornalister och annat nedsättande som det tydligen finns en blindhet för. 

Däremot är det med fakta överensstämmande att SD har sitt största stöd bland lågutbildade på landsbygden som inte har så mycket kontakt med människor som är invandrade. Och det är lika i våra grannländer. Och i andra delar av världen. 

Tycker du att det är fel att tillskriva andra människor åsikter eller egenskaper? Varför gör du det i så fall?
  • Padirac

Om du tittar på väljarströmmarna ser du att SDs väljare till största del kommer från de borgerliga partierna och i synnerhet från M.

SD drömmer säkert om S väljare, endera för att få deras röster eller för att få utvisa dem (om man ska tro SDs och alternativ-högerns största megafoner här på FL )

Anonym (Villaägare) skrev 2025-10-08 21:50:33 följande:
    De slåss om samma väljare.
  • Padirac
    KillBill skrev 2025-10-24 17:32:20 följande:

Man måste ändå ge Sverigedemokraterna att de är konsekventa, de bevisar gång på gång varför de inte borde vara med i regeringen.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/vgvejX/sd-toppen-ludvig-andersson-domdes-for-grovt-bedrageri-ar-radgivare-for-lokala-politiker

Inte den första och inte den sista av SDs skandalpolitiker som förskingrar eller heilar och sedan blir anställd på deras kansli.
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026