Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Riksdagsvalet 2026

Anonym (Pizza) skrev 2025-06-08 14:15:13 följande:

Vad anser det tyska folket om detta? Det är väl som i Sverige, white flight, och de flyr från dessa områden. 

2020, i Ruhrområdet i västra Tyskland, fanns det enligt polisen 100 släktklaner med högkriminella medlemmar.

KillBill kommer väl som vanligt att anse att detta inte stämmer eftersom uppgifterna är från 2020. Men det lär väl precis inte ha blivit bättre?

Borde inte de som får komma till andra länder sköta sig istället för att bli kriminella? Invandringen till Europa har enbart ställt till med elände. Klanerna i Tyskland har sina rötter framförallt i Libanon och Turkiet. 

Jamen EBO lagen då, ständigt detta evinnerliga jämrande över något som såsseriet kunnat avskaffa under de 25 år som de haft makten, men då hade ju partiaktivisterna och deras nättroll inte haft något att grina över.
    Hellre en till tidöregering än en med 4 våp och en sojapojke..
  • Rataxes

Alla socialdemokrater kan väl föregå med gott exempel och börja flytta till utsatta områden? Lev som ni lär för helvete!

• Rataxes
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-06-08 17:55:06 följande:
    Det här med språkkrav för medborgarskap är något som regeringen faktiskt utreder, men det går så otroligt långsamt med detta. En så viktigt fråga borde vara prioriterad! 

Känns som att regeringen inte riktigt är intresserad av frågan. Är det endast en eftergift till SD? Är Moderaterna inte intresserade av något annat än att sänka skatterna? 
    Obegripligt att kunna bli medborgare trots tolkbehov, men vad gör man inte för att få väljare till Partiet?
  • Rataxes
    RebeckaZ70 skrev 2025-06-09 07:21:20 följande:
    Ja det blev ju så himla bra i Limhamn, Men det finns ju ännu fler områden man kan förstöra! 
    Partiaktivisterna kan säkert skylla det på "borgarna".
    Vänta bara...
  • Rataxes
    Anonym (Giggi) skrev 2025-06-09 15:07:52 följande:
    Vad klent av dig.

Jag pekar på hyckleriet från Lawen som föreslår en sak men ser till att sätta sig själv i en helt annan situation och du påstår att jag ägnar mig åt rasism.

Är det verkligen så ni kommer att bemöta alla väljare som frågar er om detta i valstugorna nästa sommar?

Att kalla dem rasister?
    Debilvänsterns svar på allt:

Rasism
  • Rataxes
    RebeckaZ70 skrev 2025-06-12 06:58:23 följande:

Om jag röstar 2026 är det Ebba Busch som får min röst

https://x.com/davidsikstrom/status/1932746521667154319?s=46&t=ro_n7MdHM4Nfkw5AFnVuqQ

mmm, Ibland är hon den vuxne i riksdagen.

Har du sett det här?:
    "Gretas blinda öga för mord", av Jake Wallis Simons, Telegraph, 10 juni 2025:
    Good riddance, säger jag. Det enda jag beklagar är att Thunberg vägrade att titta på filmen från den 7 oktober vid en visning som tillhandahölls av de israeliska myndigheterna innan hon skickades tillbaka dit hon kom ifrån. Sådana är i alla fall rapporterna. I en episod rik på ironi var detta kalkonen i challah-smörgåsen (som aktivisten fick av israeliska kommandosoldater vid ankomsten).
    Först var det själva resan, som enligt The Telegraph organiserades av Zaher Birawi, som i parlamentet har beskrivits som en person med kopplingar till Hamas. Det säger allt, eller hur?
    Avsiktligt eller inte visar det sig att några av de mest högljudda försvararna av mänskliga rättigheter går Hamas ärenden. Naturligtvis, om Thunberg hade tagit sig till Gaza, skulle hjälpen sannolikt ha beslagtagits av Hamas och sålts för att betala deras jihadister, när israelerna tillhandahåller mat gratis. När det gäller ironi kan det inte bli mycket bättre än så.
    Det var i alla fall vad vi trodde. När den så kallade "selfie-yachten" plockades upp av den israeliska flottan ? som kanske hade viktigare saker att göra, skulle man kunna tro ? i vad som har kallats den "mjukaste militära operationen i historien "? de har räckvidd, israelerna, jag ger dem det ? visade det sig att den innehöll mindre än en lastbil full med bistånd. Under de senaste 18 månaderna har de folkmordsbenägna israelerna underlättat ett inflöde av mer än 92 000 lastbilar till remsan. Ironin...
    På söndagen, samma dag som den israeliska flottans kommandosoldater gick ombord på båten, delade Israel ut en miljon måltider i Gaza.
    Israelerna ville att de 12 passagerarna och besättningen på "hjälpbåten" skulle titta på en 43 minuter lång film som nästan helt bestod av videor som togs av Hamasmedlemmar den 7 oktober 2023 och som visar hur de våldtar, stympar och mördar israeler. Men Greta Thunberg och hennes pro-Hamas-medarbetare vägrade att se filmen. De ville inte veta vad Hamas hade gjort.
    Medan Israels ungdomar mördades på Nova-festivalen och dagligen sätter sina liv på spel för sitt land, och får utstå otroliga mängder hat och trångsynthet runt om i världen, har deras största kritiker aldrig vuxit upp själva. Det är den sista ironin.
    Det är Simons sammanfattning av farsen om Thunberg och hennes Magical Mystery Tour. Hon och hennes kamrater åt under resan upp mycket av det lilla förråd av mat som de "förde med sig till de svältande människorna i Gaza". Du kan se Greta le när hon ivrigt tog emot en smörgås från en israelisk soldat, som utan tvekan tog en paus från sitt hektiska schema av folkmord för att förse båtens passagerare med färsk mat. Märkligt dock att den "principfasta" Greta Thunberg inte vägrade att ta emot mat från en ondskefull soldat från den koloniala-bosättare, etniskt rensande folkmordsstaten Israel.
    Var fanns hennes principer?
    Men den mest talande detaljen i den senaste delen av Thunbergresorna var hennes och alla hennes reskamraters vägran att se filmen, som består av olika videor som tagits av Hamasmedlemmar när de våldtar, torterar, stympar och mördar israeler den 7 oktober 2023. Förväxla inte Greta med fakta. Hon räddar världen. Räcker inte det?
  • Rataxes

Man skulle inte tro på EU-parlamentets säkerhetsavdelning och talesperson, men nu ska vi lita på kommunisternas s.k. "oberoende" advokat. Men tänka sig, en advokat som får betalt av kommunisterna, försvarar kommunisterna.

Gissar att det är relativt få advokater som inte säger att deras uppdragsgivare är oskyldiga, iallafall om de vill ha fortsatta uppdrag.

• Rataxes
    Anonym (Giggi) skrev 2025-06-14 09:08:58 följande:
    Jag tänker tvärtom. Det är en fördel om väljarna vet innan de röstar vad det är de kommer att få med den rösten.
    Röstar man rödgrönbrunt blir det högre skatter, högre drivmedelspriser, mer invandring, dyrare el och mer bidrag till folk som inte vill arbeta.
  • Rataxes
    Hittills har jag noterat följande personer som försvarar Iran:

Carl Bildt
    Owen Jones
    Ali Khamenei
    Trita Parsi

Jan Eliasson, gurgelmumlaren och den där andra fjanten kommer att ansluta när de har gråtit färdigt.

• Rataxes

Ett visst miljöpartistiskt språkrör med manbun deltog i spektaklet. Säkert en och annan såsse också.
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026