Inlägg från: nattuw |Visa alla inlägg
  • nattuw

Riksdagsvalet 2026

KillBill skrev 2026-02-23 19:55:46 följande:
    Jo vi har förstått att du är känslig för dina favoriter..
    Spammare är inte mina favoriter...
  • nattuw
    KillBill skrev 2026-02-25 22:35:05 följande:

Det är alltså de giriga Moderaterna i Stockholm stad  som införde systemet..

Vilket de giriga socialdemokrater inte har något emot att utnyttja eftersom de då både kan sko sig själva och skylla det på någon annan.
  • nattuw
    Rataxes skrev 2026-02-27 13:24:44 följande:

Så länge S leds av politrukerna i politbyrån på Sveavägen 68, som petar de socialdemokrater med vettiga åsikter, som Carina Hägg, Vidar Andersson, Ann-Sofie Hemansson m.fl. ser jag dem som icke regeringsdugliga.

Detta. Det finns uppenbarligen personer i det socialdemokratiska partiet som skulle kunna skapa ett statsbärande parti. Tyvärr är det inte dom som får komma fram.
  • nattuw
    Alexanderlukas skrev 2026-02-28 10:48:31 följande:

Som en socialdemokrat sa i en annan tråd. Det viktigaste är inte vem som säger något, utan vad som sägs Tomte

Det låter inte som något en socialdemokrat sagt. För socialdemokrater brukar det vara viktigare vem som säger något än vad som sägs.
  • nattuw
    Tyra myra skrev 2026-02-28 11:10:22 följande:
    Tron på människors kompetens att styra sina liv själva är i och för sig fin om än en smula utopisk.  
    Genom historien har människor fått styra sig själv vilket fungerar så länge människor varit införstådda med att de har ett personligt ansvar. Ett personlig ansvar som allt färre vill ta eftersom de har blivit dresserad till att bara vänta på att någon annan skall ta hand om dem.

Arbetarrörelsen var inte utopisk utan bestod av människor som bestämde sig för att styra sina egna liv. Detsamma gäller medborgarrättsrörelserna eller de som med fara för sitt eget liv står upp mot diktaturer.
  • nattuw
    Alexanderlukas skrev 2026-03-02 12:14:59 följande:
    Du vet om att det kommer en bild på odugliga Calle snart? Apropå mullorna i Iran!
    Otroligt, det är som om du äger en spåkula.
  • nattuw
    KillBill skrev 2026-03-03 22:47:48 följande:

Visst är det skoj att provocera högersympatisörer i tråden genom att dela bilder på moderata ministrar som poserar med företrädare för den iranska regimen. 

Jag tror de flest blir mer uttråkad än provocerad. Du borde lära dig av hur ståuppkomiker jobbar när de vill provocera.
  • Meddelande borttaget
  • nattuw
    Anonym (Antiextremist) skrev 2026-03-06 12:47:28 följande:
    Om du inte manipulerade och klippte bort andra hälften av min kommentar skulle du kanske förstå.
    Jag har läst en del av dina inlägg.
  • nattuw
    Tyra myra skrev 2026-03-08 14:33:01 följande:

Som jag ser det har vi fått en helt annan värld sedan Trump gick från den regel bestämda världsordningen. Det innebär att man släpper loss krafter som tidigare hållits i schack. Vi har fiender som står mot varandra likt under världskrigen och diplomatin fungerar allt sämre. 

Det har aldrig existerat någon regelbestämd världsordning. Ryssland, Kina, Iran, USA med flera har alltid skapat sina egna regler. Det som tidigare hållit de flesta i schack och tvingat dem att spela efter västvärldens spelregler är pax americana. När USA inte längre har förmågan eller viljan att upprätthålla en global dominans så är det slut med dagens världsordning.
  • nattuw
    Anonym (Gråben) skrev 2026-03-11 18:15:24 följande:

Enligt AI kan kränkningar av en politisk motståndare kan tyda på att personen:

Om du skall posta AI genererade textväggar så se åtminstone till att redigera dem innan postning så att vi slipper textväggar utan text.
  • nattuw
    Anonym (Gråben) skrev 2026-03-12 13:13:03 följande:
    Detta existerar nog mest ii din fantasi. Har själv aldrig hört ordet förrän jag läste det här. 

Kanske existerar det bara i sociala media bland trollen
    Även om du inte hört ordet tidigare så har ordet under en längre tid använts i media. Det verkar som om Arbetarbladet var först och använde ordet redan i oktober 2022 medan det för Aftonbladets del dröjde till i november 2022.
    press.newsmachine.com/pressrelease/view/nar-regeringsunderlaget-blev-tidolaget-i-medierna-39071

När det gäller Aftonbladet har ordet senare bland annat använts av Anders Lindberg i en ledarrubrik med titeln: "Tidölaget slår nu undan benen för S finansiering". Så vi kan på goda grunder anse ordet som väl etablerat i media som ligger nära Socialdemokraterna.

Namnet har även tagits upp i SR "Det politiska spelet" från 2022: www.sverigesradio.se/avsnitt/tido-laget-ett-djuriskt-lockande-oknamn
  • nattuw
    Anonym (Gråben) skrev 2026-03-13 17:03:13 följande:
    Det är upp till dig om du vill läsa dem eller ej.  Jag anger om jag kopierat text från AI. Vill man inte läsa dem så låt bli.
    Jag vill att det skall gå snabbt att scrolla förbi och då är det bättre om inläggen inte innehåller en massa tomrum eller upprepningar.
  • nattuw
    Anonym (Gråben) skrev 2026-03-13 17:06:01 följande:
    Det du hänvisar till har inget med Tidelaget att göra.
    Jag antar att du är socialdemokrat....
  • nattuw
    Anonym (Gråben) skrev 2026-03-14 02:25:16 följande:
    Du får anta vad du vill, men du ska inte vara så säker på bara för att man inte är imponerad av Åkesson så är man sosse.
    Ett av de karaktärsdrag som utmärker en sosse är att hen är så imponerad av Åkesson att hen inte kan låta bli att dra upp Åkesson eller hans parti oavsett vad det handlar om.
  • nattuw
    KillBill skrev 2026-03-14 13:43:48 följande:

Ja, så är det. 74 procent av liberala väljare vill absolut inte se SD i regeringen, och om Simona Mohamsson får stanna kvar som partiledare kommer hon att bli ihågkommen som den som satte spiken i kistan för Liberalerna som riksdagsparti.

Liberalerna är rökt eftersom deras brist på relevant politik har gjort dem irrelevant och 74% av Liberalerna går snart räkna på ena handens fingrar. Så det kommer snart inte att finnas någon kvar som minns den sista spiken.
  • nattuw
    Anonym (Antiextremist) skrev 2026-03-14 22:33:08 följande:
    Det måste vara en ledare som växer fram inifrån Iran har en helt annan trovärdighet, eftersom hen delar folkets vardag, risker och erfarenheter. Det ska inte vara någon påtvingad utifrån.
    Hur länge tror du en oppositionell lever i de iranska mullornas diktatur?

Dessutom brukar politiker över lag oavsett land inte dela folkets vardag, risker och erfarenheter. Tror du till exempel att Irans styrande mullor delade vardag, risker och erfarenheter med folket när de iranska mullorna började slakta sin befolkning?
  • nattuw
    KillBill skrev 2026-03-15 13:53:55 följande:
    När man trodde att det inte kunde bli värre, går Alexander Bard, som tidigare öppet har propagerat för pedofili och barnprostitution, med i Liberalerna.. 

omni.se/alexander-bard-gar-med-i-l-for-tredje-gangen/a/n1yBPm
    Bard brukar gå med i Liberalerna lite nu och då. Sedan brukar han klaga på att de inte är tillräckligt liberala och gå ur. Så varför skulle det vara värre den här gången än de tidigare gångerna?
  • nattuw
    KillBill skrev 2026-03-15 20:10:26 följande:

Vad tycker du om att den politik som SD och de övriga Tidöpartierna har tagit fram har lett till att unga, välintegrerade kvinnor utvisas från Sverige till mullornas diktatur i Iran, samtidigt som deras föräldrar får stanna kvar här? Två systrar som vuxit upp i Sverige, lärt sig svenska och studerat till sjuksköterskor utvisades till Iran, medan resten av familjen blev kvar i Sverige..

Tror du SD kommer att ta över makten i Iran?
    Eller ville du bara bekräfta inlägg #4466?
    För det var ett inlägg om makten i Iran som du svarade på.
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026