Inlägg från: Alexanderlukas |Visa alla inlägg
  • Alexanderlukas
    Rataxes skrev 2025-09-24 08:50:00 följande:

Den vapenvägrande socialdemokratiska f.d. försvarsministern, dekorerad med högsta soldatorden av den palestinske diktatorn Abbas, briljerar åter med sitt tänkande:

Han är tydligen inte medveten om att flygplatser är fulla med civila, tillsammans med fulltankade flygplan och fordon.

Sen kan man även förundra sig över att (S)(V)T alltid kallar in någon från oppositionen istället för någon representant för regeringen.
    Eller det behöver man egentligen inte fundera på. Allt för att ge deras älsklingar i oppositionen mediautrymme.

Säga vad man vill om den briljerande Hultqvist, men han har ofta oflyt när han tänker och pratar.
    Håll stånd mot kulturvänstern!
  • Alexanderlukas
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-09-24 09:41:58 följande:

Som jag förutspått ökar nu SD kraftigt till 23,9%. Enligt TV4/NOVUS.

Det börjar bli svårt att demonisera SD och SD-väljare nu när nästan en fjärdedel av befolkningen sympatiserar med SD. 

Där rök nattsömnen för partifunktionärerna.
  • Alexanderlukas

Vad säger Socialdemokraternas regeringsunderlag Vänsterpartiet om detta?

Sofie Löwenmark, medarbetare på Fokus https://share.google/v6mIWzIdviLmE2lty

• Alexanderlukas
    klyban skrev 2025-09-25 10:16:55 följande:

Om vad?
    Du glömde citera vad du ville lyfta och diskutera.

Tips från coachen. Kolla länkarna innan du försöker skriva och tänka.
  • Alexanderlukas
    Rataxes skrev 2025-09-25 12:53:15 följande:
    Sofie Löwenmark är en rapporterande journalist med moral och yrkesstolthet.
    Dom illojala aktivisterna som tyvärr tagit över media, lever i olika grad i ett parallellt universum utifrån diverse vanföreställningar.
    Begreppet ressentiment sätter fingret på personligheten hos många aktivister.
    Hon är klockren i sina reportage och jag förstår att vänsteryttrarna inte gillar det hon skriver. 

Märker du med att många länkar här är från vänsterns egna sagotabloider, typ expo, etc. Där är minsann varenda bokstav sanning.
  • Alexanderlukas

Vilket dreamteam det var och framförallt Jamal el Hamas och hans outtröttliga kamp mot antisemitism. Uppbackad till 100% av en snyftande Andersson. 

• Alexanderlukas
    Rataxes skrev 2025-09-29 09:23:23 följande:
    bulletin.nu/hjort-riksdagen-belagras-och-polisen-later-det-ske

"Oron är djup. Vissa ledamöter byter till och med om innan de lämnar riksdagen. En ledamot skriver i en enkät att denne tror att en riksdagsledamot kommer att mördas under valåret. I samma enkät, gjord av SVT, uppgavs att Socialdemokraterna hade bett sina ledamöter att inte ens svara."

Vilka as Socialdemokraterna är Kräks
    Helt vansinnigt att vi låtit det gå så långt, men de ryggradslösa Socialdemokraterna vill förmodligen inte stöta sig med kärnväljarna. 

#alltförmakten
  • Alexanderlukas
    Mentat skrev 2025-10-01 16:12:28 följande:
    Tydligen har du lägligt nog "glömt" att jag har refererat till SCB:s statistik som visar att lågutbildade är klart överrepresenterade bland (s) väljare. Det du hävdar måste då, logiskt sett, vara något som även gäller (s)-väljare. Fakta var det visst...
    Beundransvärt, att du orkar.
  • Alexanderlukas
    RebeckaZ70 skrev 2025-10-02 06:59:06 följande:
    Att just du, som påstådd ateist, skulle ställa dig på samma sida som en grupp ultraortodoxa judar som anser att ett Israel inte kan existera innan Messias kommer, det såg jag inte komma.
    Det är riksdagsval om ett år nu och desperata socialdemokrater måste se till att kärnväljarna slickas medhårs. Utan dem är det helt kört.
  • Alexanderlukas
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-10-02 23:46:13 följande:
    Ja du gjorde ett tappert försök att få något vettigt svar, men tji fick du.
  • Alexanderlukas
    Rataxes skrev 2025-10-05 08:26:25 följande:

Inte ens de egna vill ha honom

Han är ett riktigt ålsänke och i klass med Stenevi, så jag hoppas de behåller honom. 
  • Alexanderlukas
    Mentat skrev 2025-10-08 21:44:48 följande:
    Tja, det känns som ett sätt att bädda för ett framtida samarbete med (sd). Har inte (sd) krävt det sedan Hedenhös?
    Lika barn leka bäst. Så lika de är egentligen S och SD.
  • Alexanderlukas

Socialdemokraternas regeringsunderlag Vänsterpartiet går verkligen från klarhet till klarhet. Man blir lite rädd när man tänker på dessa ljusskygga och hatande Vänsterpartister och vad de kan ställa till med.

Rataxes skrev 2025-10-13 21:58:21 följande:

Kommunistpartiet (till allting utom namnet) har blivit ett riktigt vidrigt parti under Dadgostars ledning:

Människor från detta parti kräver ministerposter.

Som om det inte var nog med judehatet där V tvingats utesluta höga partimedlemmar.
  • Alexanderlukas
    Rataxes skrev 2025-10-18 11:23:01 följande:
    Jag tror tyvärr inte att hissen går dit upp.
    Det finns inte ens el till reservagregatet.
  • Alexanderlukas
    Mentat skrev 2025-10-18 13:19:56 följande:
    Jag undrar om det kan vara så att det är språkförståelsen som brister? Det jag skriver är i alla fall inte det ni svarar på.
    Man måste verkligen läsa noggrant eftersom de båda socialdemokratiska kompisarna i tråden skriver väldigt lika. Samma meningsuppbyggnad och intressanta innehåll från de båda.
  • Alexanderlukas
    Anonym (Giggi) skrev 2025-11-15 12:33:56 följande:
    "nära vän" 

Ditt parti var det första svenska parti som gav en ministerpost till en individ med bakgrund i svensk Vit Makt-rörelse. 

"jag kan ha gjort Hitlerhälsning"
    Du menar lilla Ida? Men i vanlig socialdemokratisk anda så förnekas allt, precis allt.

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026