Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Riksdagsvalet 2026

Joel Halldorf som skriver för Exkrementen Kultur (varför framstår så gott som alla kulturskribenter som dårvänster?) är en charlatan som fulciterar Johan Ingerö Alias och vägrar bemöta honom.

Jag skrattade gott när Johan Ingerö Alias skrev detta:

Bild
    Bild

Vän av ordning och av Politbyrån på Sveavägen 68, samt diverse Ai-extremister kommer väl att invända med att Johan Ingerö Alias är högerextremist eller Sionist, kanske både och?

The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2026-02-04 12:12:45 följande:
    Joel Halldorf är främst känd för sina texter i den kristna och värdekonservativa tidniungen Dagen och Halldorf själv håller inte med om Ingarös kritik. 
    Det är klart att han inte håller med om Ingerös kritik, Halldorf är ju fullt upptagen med att slicka sig in på Sveavägen 68.
    The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2026-02-04 12:14:38 följande:
    Nej, Ebba Busch nya paroll "ut med packet" som hon yttrat om om invandrare kan du inte finna stöd för i Bibeln..
    Ska vi andra tolka det som att du motsätter dig att gängkriminella och annat löskefolk ska hållas borta från Sverige?
  • Rataxes
    KillBill skrev 2026-02-04 12:55:14 följande:
    Den här bilden blir mitt svar.
    Ok, du motsätter dig alltså att kriminella ska hållas utanför sveriges gränser.

Bra konsumentupplysning.

Som så ofta är du en riktigt bra kontraindikator.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2026-02-04 13:16:55 följande:
    Jag konstaterar bara att det är fullkomligt okristet att kalla invandrare för "pack" men det är förstås bara något som människor med kristna värderingar förstår, så jag hade ingen illusion om att du skulle göra det..
    Det är för mycket begärt att du skulle begripa att det var kriminella det gällde och inte invandrare i allmänhet. 

Vad kallar du kriminella invandrare?  Vinstlotter?
  • Rataxes
    KillBill skrev 2026-02-04 12:54:40 följande:
    Joel Halldorf har väl aldrig hyst sympatier för partienrna till vänster?
    Joel Halldorf arbetar hos Equmeniakyrkan som har aktiva vänsterpartister i ledningen, och som har Fridolin mp och Anna Ardin S som anställda! KD är ett hot mot S maktposition och då är det viktigaste att smutskasta KD.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2026-02-04 13:35:36 följande:

Som sagt så krävs det kristna värderingar för att förstå att man inte kallar andra människor för "pack".  Det är inte bara en fråga om hyfs, det är ett språkbruk som för tankarna direkt till Nazityskland, där politiker dehumaniserade människor genom att jämställa dem med ohyra. Det är just därför sådant språk är fullständigt okristet , något som, förstås, bara de som fortfarande har kvar sina kristna värderingar riktigt kan greppa.

Jag hade ingen illusion om att du skulle förstå det..

Jag har till skillnad från dig inget som helst problem med att kalla kriminellt slödder för "pack" eller värre. Men det är klart, dessa är ju era blivande kärnväljare, så jag förstår att du måste hålla dig väl med dem.

Du hade väl förresten ingenting att invända när någon vänsterblaska avbildade Jimmie Åkesson som kackerlacka?
  • Rataxes
    KillBill skrev 2026-02-04 14:35:22 följande:

Som sagt: det krävs kristna värderingar för att överhuvudtaget förstå varför man inte kallar andra människor för "pack". Det är inte en fråga om artighet eller tonläge, utan om moral. Den som använder ett sådant språkbruk rör sig i en tradition som leder rakt tillbaka till Nazityskland, där politiker medvetet avhumaniserade människor genom att reducera dem till ohyra..

Men för all del kör på, det är ju den typen av språkbruk som gör att människor börja vända Tidölaget ryggen..

Reductum ad hitlerum.

Tomte
  • Rataxes
    KillBill skrev 2026-02-04 14:35:22 följande:

Den som använder ett sådant språkbruk rör sig i en tradition som leder rakt tillbaka till Nazityskland, där politiker medvetet avhumaniserade människor genom att reducera dem till ohyra..

Länstidningen Östersund (oberoende socialdemokratisk) gick full nazi.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2026-02-04 15:03:28 följande:
    Tänker du på det här uttalandet av Åkesson? Ja det visade ju sig att Jimmie hade rätt på den punkten.

www.dagen.se/nyheter/jimmie-akesson-kd-grundades-av-nazister/3998156 
    So what? 60-tal. Centerpartiet som ni gärna vill regera med var öppet pro-nazistiskt när det begav sig. Du brukar ju gråta när man drar upp vad såsseriet gjorde på 70-talet.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2026-02-04 14:59:29 följande:

Här passar det med ett bibliskt ordspråk!

Varför ser du flisan i din broders öga men märker inte bjälken i ditt eget öga?

Ateisten citerar bibelord Tomte
  • Rataxes
    KillBill skrev 2026-02-04 15:22:03 följande:
    Det får du väl slänga på Jimmie Åkseeson som var den som lyfta fram denna historiska fakta. På 60-talet bevakade säkerhetspolisen Kristdemokraterna pga. deras nazikopplingar..
    Försök inte kleta SD på mig, jag har aldrig uttryckt sympatier för det partiet, oavsett hur mycket du och dina gelikar försökt genom åren.
  • Rataxes

På tal om kyrkan...

Bild

Svenska kyrkans biskop i sällskap med en person kopplad till muslimska brödraskapet.
    Synd att man bara kan gå ur kyrkan en gång.

• Rataxes
    KillBill skrev 2026-02-06 13:07:21 följande:

Jag använder begreppet ungdom. I artikeln i Aftonbladet framgår dock att Tidöregeringens åtgärder avser tonåringar från 18 års ålder.

Jag anser att det alltid är fel att utvisa människor till den islamistiska mördarregimen i Teheran. Att det finns en svensk höger som inte förstår detta är mycket talande.

Inga utvisningar till Iran verkställs i dagsläget, när socialdemokratins älskade mullaregim faller lär många exiliranier vilja återvända frivilligt, du vet de där som flydde när Palme sa att Khomeini genomför en demokratisering av Iran.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2026-02-06 14:50:28 följande:

När det gäller Olof Palmes uttalande  så kan jag tipsa dig om att prata med någon som kan och förstår kontaxten. Så här säger Chat GPT. 

"Palmes formulering om demokratisering bör alltså inte tolkas som att han menade att Iran under Khomeini hade etablerat en fungerande västerländsk demokrati, utan snarare att han vid ett tidigt skede såg vissa formella strukturer och mobiliseringar som kunde tolkas som steg i en demokratisk process,  även om dessa aldrig ledde till ett system som i praktiken respekterade grundläggande demokratiska fri- och rättigheter."

Beskriv gärna vad det var diktaturkramaren Olof Palme såg som "vissa formella strukturer och mobiliseringar som kunde tolkas som steg i en demokratisk process"?

Var det när man massakrerade kurder i västra Iran under sommaren och hösten 1979) och personer anklagade för "korruption på jorden" eller "fiendskap mot Gud". Kurderna drabbades hårt när Khomeini skickade Khalkhali för att "rensa upp" i kurdiska områden ? tiotals summariska avrättningar genomfördes i augusti?september 1979. Vid årets slut uppskattas hundratals till runt 700?1 000 personer ha avrättats, och över 15 000 hade fängslats.

Eller var det i Mars 1979, när man började avrätta homosexuella?

Eller var det när man direkt efter revolutionen började avrätta politiska motståndare i en takt som redan 1979 överträffade shahens SAVAK?
    Kommunisterna i bandet Dynamo Varberg insåg redan 1980 vad Khomeini var för figur.

• Rataxes
    KillBill skrev 2026-02-06 17:02:47 följande:
    Du är så okunnig. läs på så ser du slipper göra bort dig.

vad tycker du om SDs och de övriga Tidölagspartiernas politik som leder till att fler människor, bla unga kvinnor ska utvisas till bödlarna i Teheran?
    Jag tycker själv inte att man ska utvisa unga kvinnor som inte begått några brott, de tillhör en grupp som sällan begår brott. Utvisningar bör i stället förbehållas de som begått brott, företrädesvis män, unga och gamla, de som dårvänstern kämpar med näbbar och klor för att få behålla i landet. Vad som händer med t.ex. våldtäktsmän som utvisas till exempelvis Iran intresserar mig föga.

www.svd.se/a/p6yoXo/aktivist-hindrade-utvisning-doms-till-dagsboter
  • Rataxes
    KillBill skrev 2026-02-06 17:02:47 följande:
    Du är så okunnig. läs på så ser du slipper göra bort dig.

vad tycker du om SDs och de övriga Tidölagspartiernas politik som leder till att fler människor, bla unga kvinnor ska utvisas till bödlarna i Teheran?
    Men beskriv nu vilka företeelser som den person Partiet ser som något slags halvgud såg "som kunde tolkas som steg i en demokratisk process"?
  • Rataxes
    KillBill skrev 2026-02-06 17:58:13 följande:

Det förklarades i mitt första inlägg. 

Vad anser du om att  SD och de övriga Tidölagspartiernas politik leder till att fler människor varav vissa är unga kvinnor utvisas till bödlarna i Teheran?

Saknar du läsförmåga?
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026