Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Riksdagsvalet 2026

klyban skrev 2024-10-19 18:35:19 följande:

Användaren säger att försvarsadvokat ska få reda på vem vittnet är och övrig relevant personal.
    Och där är det hög trolighet att anonymiteten försvinner, och vad var det då för mening med det?

På vilket sätt är det en "hög trolighet" att anonymiteten försvinner bara för att relevant personal vet identiteten?
    Du vet all denna relevanta personal har tystnadsplikt. Ta tystnadsplikten med i beräkningen när du förklarar sakligt (utan  rabblande och svamlande) och svammel)  på vilket sätt det är "hög trolighet" att tystnadsplikten försvinner,.

Berätta sakligt och utan att använda personpåhopp, och utan att tillskriva åsikter man inte har, och/eller utan ställa frågor som saknas grund att ställa.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    KillBill skrev 2024-10-19 17:48:58 följande:
    De som tror att lagen om anonyma vittnen kommer ha en avgörande betydelse kommer bli mycket besvikna.
    Och då är det ju bra att ingen i denna tråden har sagt att man skulle tro detta. 🙄

• EnAnonumius
    klyban skrev 2024-10-20 00:45:59 följande:

Du kan inte vara så naiv att tro det inte kommer ut med så många personer.
    Tystnadsplikt, ja, det har dom, inbillar du dig verkligen det funkar i dessa lägen och med så många inblandade?

Så in leder du med en irrelevant kommentar som även innehåller ett personpåhopp.
    Uppenbarligen är det viktigt för dig att ha med personpåhopp när du skall svara andra.
    Det är tydligt.

Här är en lista på din apersonpåhopp i detta inlägg..

*) "Du kan inte vara så naiv och tro..."

Den meningen innehåller även en tillskriven av åsikt också. En åsikt jag

*) "Tystnadsplikt, ja, det har dom, inbillar du dig verkligen det funkar i dessa lägen och med så många inblandade?"

Här är du bara direkt uppkäftig, samtidigt som du kommer med ett nytt personpåhopp.
    Ditt personpåhopp ligger din tes där om att du anser att jag skulle inbilla mig något.

Du kan svara utan att använda en massa tillmälen, invektiv  och lägga teser med invektiv, om  mig som person i dina frågor du ställer mig, som du väljer att göra.
    klyban skrev 2024-10-20 00:45:59 följande:

Du kan inte vara så naiv att tro det inte kommer ut med så många personer.
    Eller?
    Tystnadsplikt, ja, det har dom, inbillar du dig verkligen det funkar i dessa lägen och med så många inblandade?

Du pratar om och om igen om personangrepp, och ändå efter alla mina frågor vilka dessa är, så står du SVARSLÖS.
    Visst är det intressant, eller vad tycker du?

Nej jag har inte "stått svarslös".. Så du behöver inte skrika "svarslös".

Jag har skrivit vad personpåhoppen är någonstans när jag svarat dig. Det är du som väljer att bortse från förklaringen.

P.S
    Jag bad inte om att du skulle komma med en massa motfrågor. Jag bad om en förklaring.
    Att peppra inlägg med en massa motfrågor som innehåller invektiv, är inte att förklara något.
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2024-10-20 12:16:23 följande:

Och svaret är, är du så naiv att inte tro att det kommer ut?
    Och personpåhopp :lol:DU förstår hur naivt det är att du har utopin att anonymiteten inte skulle bli avslöjad?

Du fortsätter med personpåhoppen och dina invektiv ser jag.

Då vet jag av direkt fakta baserat på dina inlägg att:

* Du saknar intresse att ge ett ordentligt svar på min undran

* Det är viktigare att hålla på med personpåhopp och att kom med invektiv till motparten och även att vara direkt uppkäftig.

• EnAnonumius
    klyban skrev 2025-05-30 10:57:14 följande:

Du verkar ha problem med stava, så hjälper dig.
    Det heter postkodsloteriet och stavas som det gjorde där.

Om man nu skall leka språkpolis, för att man inte gillar att man gör parodi av ett ord, och "hjälpa folk" så bör man nog fixa med språket själv först...

Det heter inte: "Du verkar ha problem med stava..."

Det finns två korrekta sätt att skriva på..

Det ena är:
    "Du verkar ha problem med att stava..."
    (du har tappat bort ett "att" i din mening)

Det andra är:
    "Du verkar ha problem med stavningen..."

Sedan så har du fel med på hur man stavar postkodlotteriet.
    Man skall inte ha med ett "s" i postokodlotteriet som du hävdar...

Här är beviset på att du slängde med ett "s" för mycket i ordet..

https://www.postkodlotteriet.se/

Länk direkt till hemsidan och inga "S" med i ordet postkodlotteriet..

Så om du skall lära andra att stava ett ord,  så kanske du bör ha koll själv på hur det stavas på rätt sätt först.

• EnAnonumius
    KillBill skrev 2025-06-03 13:01:53 följande:

En rimlig kommentar hade varit att erkänna hur den katastrofala moderatpolitiken som vi har levt med sedan Carl Bildts 90-tal banat väg för dagens utanförskapsområden. Inte minst genom EBO-lagen, som låter nyanlända bosätta sig var de vill med fulla bidrag, något bidragit till segregationen.

Men nej. Självklart inte du. Det vore förstås för mycket begärt.

Ja för det vore ju för mycket begärt av dig att du föregår med gott exempel med att erkänna att tack vare Göran Person (effekterna syns av det än i dag) genomförde försämringar i högkostnadsskyddet för tandvården, och det vore ju för mycket begärt att erkänna att sossarna har haft en tjyv (2007-2011) som partiledare, från din sida uppenbarligen...

Om du anser att andra skall erkänna en massa saker, så skall du kräva samma sak av dig själv. Men märkligt nog så erkänner du aldrig  något dåligt när det handlar om vänsterblockets idiotier..

Vill man ha en riktig bra råmodell i hur man använder sig av dubbla budskap och "kräv av andra något du aldrig kräver av dig själv", så kan man titta på dig och dina debattinlägg i olika debattrådar på FL.

• EnAnonumius
    klyban skrev 2025-06-04 12:29:47 följande:
    EnAnonumius skrev 2025-06-04 09:57:39 följande:
    Ja för det vore ju för mycket begärt av dig att du föregår med gott exempel med att erkänna att tack vare Göran Person (effekterna syns av det än i dag) genomförde försämringar i högkostnadsskyddet för tandvården, och det vore ju för mycket begärt att erkänna att sossarna har haft en tjyv (2007-2011) som partiledare, från din sida uppenbarligen...

Om du anser att andra skall erkänna en massa saker, så skall du kräva samma sak av dig själv. Men märkligt nog så erkänner du aldrig  något dåligt när det handlar om vänsterblockets idiotier..

Vill man ha en riktig bra råmodell i hur man använder sig av dubbla budskap och "kräv av andra något du aldrig kräver av dig själv", så kan man titta på dig och dina debattinlägg i olika debattrådar på FL.

Så det är pga göran person som SD vägrade infria sitt vallöfte.
    Tror du på den själv ens?

Det har jag aldrig skrivit och det är något jag heller aldrig har påstått heller.. Så varför ställer du frågor som du saknar helt underlag och även helt irrelevanta för den texten jag skrev, att ställa?

För den som kan läsa så skrev jag om erkännande om dåliga beslut ena beslutet  har då fortfarande effekt än idag,  INTE vad SD sysslar med och genomför och inte genomför.
    Ser du och begriper den signifikanta skillnaden eller skall du dra igång med ditt vanliga rabblande med "wall of text" med  väldigt lite innehåll för att försöka bortförklara din irrelevanta fråga?

• EnAnonumius
    klyban skrev 2025-06-04 16:30:46 följande:

Bra, ett steg framåt, men när Göran skulle göra tandvården bättre igen och när ekonomin gick bättre.
    Du vet som många hushåll gör, drar ned i strama tider, och sen i bättre tider så unnar man sig mer.

Vad fan svamlar du om här?
    Du ställde en irrelevant fråga till min text, och nu försöker du att hävda att jag har tagit ett steg framåt bara för att du fick förklarat för dig hur fel din fråga var till min text och att den saknades helt relevans för min faktiska text så är det aldrig samma sak som att jag har tagit ett steg framåt.. Jag hade redan tagit ett steg framåt men du vägrade bara att se detta av någon anledning.

Om du inte har för avsikt att kommentera det jag faktiskt skrev i mitt inlägg #1701 så kan du lägga ned att kommentera mig överhuvudtaget i framtiden.

Och du När Göran Persson stöttade förslaget  som gick igenom som ledde till försämringar
    för högkostnadsskyddet för tandvården så var det hans sista år som partiledare, och Sverige hade inte så dålig ekonomi då när det förslaget röstades fram ned Persson i framkant.
    Så vad är det för skitsnack du kommer med att Göran Persson försökte göra förbättringar senare?
    klyban skrev 2025-06-04 16:30:46 följande:

Varför glömde du av det, eller tex att SD försämrat tandvården fast de påstod annat.

Det får du fråga dem som röstar på SD. Jag gör det inte och kommer aldrig att göra det heller. Och det har jag sagt upprepade gånger i många olika trådar, att jag vägrar att rösta på  M, SD, KD, C, MP, L S och V.
    Ja jag vet att du kommer att vägra att acceptera detta. Så jag vet att du kommer att komma med det gamla vanliga, d.vs pumpa på med en massa skitsnack.

• EnAnonumius
    Snälla Killen skrev 2025-06-05 00:33:02 följande:

Jag väntar fortfarande med spänning på när SD:s vitbok skall släppas 🙂

Sen är det ju också en komplicerande faktor att man bedriver aktiv troll-verksamhet, samtidigt som man ska klargöra för det svenska folket hur man har lyckats med konststycket att gå ifrån ett brunmålat parti med rötter inom nazismen till ett icke sådant, trots att dagens ledarskikt inom partiet, aktivt valde att bli medlemmar inom ett så självklart icke demokratiskt parti ifrån början och bevisligen aktivt bedriver icke demokratisk verksamhet i bakgrunden än idag 😇

Tja... Hellre en trollfabrik från SD (går ju lätt att genomskåda), än ohederlig röstfiske från sossarna.

De senaste tre valen så har sossarna knackat dörr på självaste valdagen för att röstfiska, i mitt bostadsområde. Tycker det är en otroligt ohederligt, av sossarna att göra en sådan sak. Har inget emot att partier knacka dörr. Men ge fan i att springa och fiska efter röster på valdagen genom dörrknackning..
    Sossarna, genom sin ohederliga taktik, her, enligt mig, överbevisat att de inte respekterar valdagen.
  • EnAnonumius
    Padirac skrev 2025-06-05 06:22:37 följande:

Kunde du inte genomskåda att det var S valarbetare som knackade dörr?

Menar du verkligen att det är otroligt ohederligt , men att sprida desinformation, lögner, falska uppgifter och desinformation om invandrare och andra partier inte är ohederligt?

Lägg ned med din jävla skitsnack. Jag har fan inte sagt att det är hederligt att sprida lögner, falska uppgifter etc om invandrare, så du kan lägga ned dina tramsiga försök till att försöka skapa provokationer.

Varför lämnar du ut medvetet att jag har inga problem med att partier knackar dörr?
    Varför väljer du medvetet att ignorera att jag tycker det är ohederligt att röstfiska på självaste valdagen?

Vad är ditt syfte med att medvetet att strunta i att jag skev det?

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026