• Anonym (Anonym)

Är detta en red flag? Kille som lämnar dejt tidigare för att skjutsa hem exet.

Jag träffar en kille och igår umgicks vi hemma hos mig. Han var tvungen att åka lite tidigare, han sa att han var tvungen att hjälpa en familjemedlem. Helt okej, tänkte jag.

Nu har jag dock fått reda på att han åkte iväg för att hämta upp exet och skjutsa hem henne. Hon hade varit hos en kille sent på natten och kunde tydligen inte ta sig hem, så hon hörde av sig till honom för skjuts och då var han tydligen tvungen att släppa allt.

Är detta en red flag?

• Svar på tråden Är detta en red flag? Kille som lämnar dejt tidigare för att skjutsa hem exet.
  • Anonym (Bullen)

Varför inte dejta honom ett tag, och sedan ha gratis-taxi framöver?

• Anonym (Simp)

Han lämnade alltså en dejt för att skjutsa hem sin förra flickvän som precis varit hos en annan man? Haha, vad ska man säga ens. Han är världens största simp. Han knäböjer nog för denna tjej. 

• Anonym (K)

Flaggparaden går förbi med pukor och trumpeter! Jag skulle bara garva och tvärdumpa honom. Skicka gärna ett meddelande till honom om varför!

• Spucks

Hmmm, nej, inte en rödd flagga per automatik. Der beror väldig mycket på omständigheterna, speciellt på varför hon behöve skjuts. Hon är hos en kille och behöver skjuts hem? Då tänker jag på att hon blev utslängd eller att hon flydde från killen tex. 

• Anonym (Runk och hallelujah, eller vaddå?)

Blir ju som en slags humor.
    Många hade skrattat åt det.

Just precis samam dag som han dejtar ny är han tvungen att hjälpa sitt ex.

• Anonym (Camilla)

Ja, det är red flag! Jag har varit i din sits och killen bedyrade att han och exet bara var vänner men en månad senare dumpade han mig för henne

• Tukt

Det kan ju vara en "grön flagga" också. En person som bryr sig om tar om hand sådana som står honom nära. Vilket jag utgår från att exet gör. Alla som delar på sig hatar ju inte varandra.
    Är man däremot en dejt, så är man ännu inte så nära. Där av prioriteringen.

• Anonym (K)
    Tukt skrev 2023-05-13 21:10:39 följande:

Det kan ju vara en "grön flagga" också. En person som bryr sig om tar om hand sådana som står honom nära. Vilket jag utgår från att exet gör. Alla som delar på sig hatar ju inte varandra.

De står så nära att han kommer direkt när exet kallar på honom, fast de båda två är upptagna med att träffa andra människor. Det där är isf ingen hälsosam kontakt. Röd flagga!
  • Anonym (Camilla)
    Tukt skrev 2023-05-13 21:10:39 följande:

Om man är naiv och godtrogen så 
Svar på tråden Är detta en red flag? Kille som lämnar dejt tidigare för att skjutsa hem exet.