Vad kan jag göra?
Hej!
Jag är tillsammans med en man som jag en 14 åring sedan tidigare och ett vuxet barn sedan tidigare. Vi har varit ett par i 6 år, han var själv ett år innan vi började dejta.
Jag behöver verkligen råd.
Sedan vi träffades har hans fd förtalat både honom och mig. Hon har sagt till barnen att deras pappa och jag har varit ett par flera år bakom hennes rygg, att han våldtagit henne, hon pratar illa om oss till alla som vill höra. Jag är en jävla idiot, en jävla prinsessa, en hora osv.
Ett exempel från senaste året: det vuxna barnet fick skjuts fram och tillbaka till sitt jobb i två år. Efter två år sade min partner att han inte orkar detta längre men att han hjälper barnen med körkort eller lägenhet i staden där hen jobbar. Att han kan köra ibland men inte orkar köra kvällar och helger längre. Mamman flippar då ut och säger att han sätter den där jävla prinsessan dvs mig framför barnet. Fast d inte har med mig att göra.
Det yngsta barnet som nu är 14 säger till lärare att hon mår psykiskt dåligt av mig för att jag frågar ut henne om vad mamma äter för mat och vart mamma är ute och går. Vilket såklart inte är sant öht.Barner kan inte heller ens se någon av hans släktingar utan att må psykiskt dåligt. För några dagar sedan fick min partner ett sms från barnens mamma att yngsta barnet sett hans bror och ville veta varför hans bror tog samma buss som henne då det fick henne att må psykiskt dåligt.
När jag träffar yngsta barnet (alltid tillsammans med det vuxna barnet) kan yngsta barnet säga att hen saknat mig, vilja ge mig en kram osv. Men hemma hos mamma hatar hon mig på alla sätt och ljuger om mig.
Jag tycker om min partners barn och vill att dom ska må bra. Jag håller mig undan och är inte med när han träffar sin yngsta själv, jag känner att jag drar mig undan när båda barnen är med också. För jag klarar inte allt drama längre.
Jag har bara skrivit en bråkdel av senaste tidens händelser.
Min partner säger att det bara blir värre om han säger ifrån, att hans ex kommer vända det mot honom. Som det är nu har han knappt kontakt med barnen. Han ringer och skriver men får nästan aldrig svar. Den ena är ju vuxen men det skär i mig att det är så med barnet på 14.
Jag upplever att det är något som inte står rätt till med deras mamma. Något stämmer inte där borta. Jag har aldrig lärt känna henne då hon bara skriker på mig om jag möter henne eller vänder bort huvudet och vägrar svara på trevligt tilltal. Vad fasen gör man? Finns det ens någon som har varit med om liknande?