• oshark

BIM Juni 2023

Bakpotatis skrev 2023-05-26 12:45:20 följande:

Kan någon hjälpa mig att tolka min graf? Fattar inte vad som händer just nu, temperaturen går upp och ner och NC väntar på att bekräfta ägglossning på dag 16 men jag har haft negativa ÄL-test hela veckan. Hade ju kemisk graviditet förra cykeln så gissar att den fortsätter spöka på något sätt men blir tokig på att kroppen ska hålla på och krångla. Vill veta vad som händer! Vet dessutom inte riktigt om den nya cykeln började när NC tror, visste att det var en kemisk graviditet den dagen som står som cykeldag 1 men började inte blöda förrän dag 4...

Dagen du började blöda är CD1. 
  • oshark
    Embarazada skrev 2023-06-01 08:42:08 följande:

Vad tusan, bilden kom inte med...provar igen.

Och då räknar de med att alla har en lutealfas på 14 dagar, så det är från och med ÄL+9.
  • oshark
    My871 skrev 2023-06-06 22:09:32 följande:

Eftersom jag har världens sämsta tålamod och världens sämsta karaktär så testade jag med en vanlig sticka ikväll. Alltså inte en testa tidigt och jag tyckte mig se ett litet nästan icke existerande streck på det. Jag hade ju bara hållit mig i 4 timmar så hur mycket kunde jag förvänta mig liksom. Äsch tänkte jag, jag tar och slänger bort ett digitalt test bara för att bevisa för mig själv att jag ser i syne. Jag satt där och väntade i evigheternas evighet kändes det som och sen dök det äntligen upp. GRAVID Förvånad jösses. Det trodde jag aldrig. Och inte på ägglossning+9 med kvällskiss. jösse amalia.
    nu kommer ju en massa frågor krypande på direkten då såklart. ska jag sluta tempa tycker ni? Ska jag sluta dricka c-vitamin varje kväll?
    usch förra graviditeten slutade i ett MA i vecka 12. Kommer det verkligen gå vägen denna gången.
    nu hoppas vi på många fler plus i denna tråd Hjärta

Grattis! Jag tror att du kan ha haft ÄL en dag innan NC tycker.

Sluta tempa. Tempen kan hoppa upp och ner under en grav utan att betyda något och kan ligga kvar högt trots att något hänt. Så det skapar bara onödig oro. (Sagt av någon som varit med om MA, så jag vet hur svårt det är att släppa taget om tempen.)
  • oshark
    My871 skrev 2023-06-06 23:06:27 följande:
    TackHjärta
    jag tycker NC sätter ut det en dag för sent för mig varje gång. Dom sätter det alltid när första högre tempen varit. Visst är ägglossningen dagen före tempen stiger? Jag skrev till dom och ifrågasatte detta, men jag fick inget svar direkt. Konstigt. 
    tempade du när du hade ditt MA? Fortsatte tempen vara hög då? 
    Nej, det var en oplanerad graviditet så jag varken tempade eller ÄL-testade. Men när jag blev gravid igen nu efter MA:t började tempen dala (sjönk med nästan 0,3 grader från en dag till en annan) efter ÄL+14 så då bestämde jag mig för att sluta tempa för det bara gav bara ångest. På läkarbesök i v 8+5 såg allt perfekt ut och nu väntar jag otåligt på KUB där jag hoppas på ett lika bra svar. 
Svar på tråden BIM Juni 2023