Inlägg från: Rödluvan93 |Visa alla inlägg
  • Rödluvan93

BIM Juni 2023

Hej, hakar gärna på denna tråd 😊

3/6 - Rödluvan93, 1:a barnet, 19e försöket.
    10/6 - Embarazada, 3:e barnet, 11e försöket.

• Rödluvan93
    Bär skrev 2023-05-19 17:20:47 följande:

Efter ett sent missfall i veckan 14 så är jag nu tillbaka i dom här trådarna... Var helt säker på att vi skulle få en novemberbebis 2023, men nu blir det inte alls iår..
    Nu börjar vi om på nytt... 

Eftersom jag nyss fick missfall så vet jag inte riktigt när mensen dyker upp, men gissar på juni månad. 

Fy vad tufft! Beklagar så 😢❤️ massa styrkekramar till dig!
  • Rödluvan93
    Foodie92 skrev 2023-05-20 23:38:54 följande:

Någon som har ÄL ? Jag är nu i väntan mellan ÄL och BIM 😊

Hej Foodie92 :)

Hade positivt ÄL test i fredags så är nu också väntan mellan ÄL och BIM :) sov lite knasigt inatt så blev tvungen att utesluta min temp men jag hoppas den stiger nu dom närmsta dagarna så jag får det bekräftat!

Tempar du? :)
  • Rödluvan93
    AJMB skrev 2023-05-21 11:01:14 följande:

Hade ÄL i fredags men sambon har tyvärr varit bortrest sen i onsdags? Hoppas ändå på att det blev till en liten bebis måndag eller tisdag! Men det är nog verkligen mest önsketänkande😅 

Innan vi började försöka hade jag inte en tanke på att det skulle vara svårt att pricka ÄL, men om jag kollar framåt i kalendern är det endast en eller två gånger närmsta halvåret som vi båda är hemma på ?rätt? dag. Frustrerande! 

Åh vad frustrerade! Förstår känslan lite. Min sambo jobbar skift så ibland blir de riktigt trixigt att få till de och givetvis ska ÄL test bli positivt när de är som mest "olämpligast" suck!

Men jag håller tummar och tår att ni fick till de ändå! Är ju inte helt omöjligt 😊❤️
  • Rödluvan93
    Hejvärldenhej skrev 2023-05-21 12:22:41 följande:
    Jag tempar! Men tycker det är lite klurigt att veta. Hade en riktig kaos-cykel i januari som knasat med min data. Funkar det bra för dig? Lätt att känna igen mönster och så? min temp har denna cykel sakta smugit uppåt. hoppas på ordentlig höjning i morgon 🙏
    Bara använt NC i fyra månader nu. Aldrig tempat förr men tycker ändå jag kan se ett mönster när ÄL är på g, då droppar alltid tempen för mig i alla fall och brukar stämma rätt bra med ÄL testerna 😅

Hoppas också på höjning i temp i morgon ❤️
  • Rödluvan93
    milor skrev 2023-05-22 19:47:58 följande:

Jag la in mig på juni-listan i helgen (fick ett negativt test i på BIM-1 och tänkte det var kört) men nu kan jag redan plocka bort mig själv för jag plussade idag istället! 🥰

1/6 - Foodie, 1a barnet
    1/6 - Hejvärldenhej, 1 barnet, 5e försöket
    1-2/6 sanlin90 2a barnet, försökt 2 år

2/6 - AJMB, 1a barnet, 2a försöket

2/6 - Pälsboll, 1a barnet
    3/6 - Rödluvan93, 1:a barnet, 19e försöket.
    3/6 Hannis1983, 4e barnet. 3e försöket efter MF 
    7/6 - Mmajors 1a barnet, 3e försöket
    8/6 - Bakpotatis, 2a barnet, 2a försöket
    10/6 - Embarazada, 3:e barnet, 11e försöket.
    10/6 - MiniRodin, 2:a barnet, 2:a försöket.
    11/6 - September B, 2a barnet, 2a försöket
    11/6 - Loui123, 2 a barnet, 7e försöket
    13/6 - ggi123, 1a barnet, 9e försöket
    13/6 - Veer, 1a barnet, 3e försöket
    13/6 - My871, 5e barnet, 2 försöket efter MA
    13/6 - Malmötjej, 1a barnet, 5e försöket 
    15/6 - lipa3646 5e barnet 6 försöket efter änglafödsel 
    19/6 - Syskonförsök, 2a barnet, 2 försöket efter MF

Åh stort grattis!! 🤩❤️
  • Rödluvan93

Någon som brukar få några symptomer tidigt efter ÄL? Känts en hel del molande värk på högersida äggstock typ 🤔 är bara på ÄL+4 idag. Eller så är de bara inbillning som vanligt 😂 men intressant vad för upplevelse ni har!

• Rödluvan93

Hur tidigt efter ÄL brukar ni våga testa? Är på ÄL+9 idag men kändes för tidigt att testa imorse 🙈 har inga större symptomer än så länge vilket är lite positivt då mina pms symptomer är väldigt lika graviditet symptomer 🤞

• Rödluvan93
    Hejvärldenhej skrev 2023-05-29 08:45:29 följande:

Jag testade nu precis för första gången, är på ÄL+10. Negativt på sånt clear blue som säger gravid / inte gravid. Inte gravid buu. Ångrar lite att jag inte kunde hållit mig längre haha. 

Åh men så länge mensen inte dykt upp så är loppet inte kört än! Håller tummarna 🤞
  • Rödluvan93
    Embarazada skrev 2023-05-31 08:49:31 följande:

Då var vi här igen. Man tänker ju alltid att man ska vänta med att testa men det går ju inte. Nu sitter jag här igen och hoppas att det ska bli 11:e gången gillt.

Lägger upp lite bilder på dagens test iaf.

Testade också imorse med babyplans test och fick samma resultat. Var svårt här med att inte låta bli 😩 men är bara på ÄL+11 så får nog bli ett digitalt till helgen 🤞
  • Rödluvan93
    Embarazada: Nja jag tog faktiskt ingen bild, efter 19 försök blir jag inte klok av att tyda sådana test men man kan ändå inte låta bli att ta dom fall i fall mirakel sker 😅

Ja visst är de så! Hoppet är verkligen de man lever på 🤞
  • Rödluvan93

Jag är 29, ska fylla 30 i augusti. Vi började försöka när jag va 28.. så negativt varje månad börjar bli riktigt tungt nu 💔

• Rödluvan93

Intressant det här med C vitamin! 😊 äter bara D vitamin och lite annat. Inte alls tänkt på C faktiskt, skulle du säga att C är mer att rekommendera än D? @Syskonförsök

• Rödluvan93
    Syskonförsök: Ja jag äter D vitamin hela cykeln faktiskt i alla fall fram tills potentiel graviditet, har visserligen bara gjort de två cyklar nu tillsammans med omega3 (folsyra har jag ätit sen långt tillbaka) 😅 funderar på att lägga på annat som också kan va bra. Så blev lite nyfiken på detta med C vitamin :)
  • Rödluvan93

Min mens kom inatt och nu slår även mensvärken till så ser kört ut för min del. Men jag hejar på er andra och hoppas på många plus i juni!! ❤️❤️

• Rödluvan93
    Hejvärldenhej - Nja hinner nog inte riktigt, brukar ha 30 +/- dagar så blir nog tidigast 1-2 juli i sådana fall. Beror på lite när jag hittar ägglossningen ❤️
Svar på tråden BIM Juni 2023