Inlägg från: GuldKvinnan |Visa alla inlägg
  • GuldKvinnan

BIM Juni 2023

Hej! Jag har BIM 5-6 juni... har ovanligt ömma bröst (har ömma varje månad men inte såhär långt innan BIM vanligtvis), har haft lite rosa på pappret idag (nidblödning?) och har varit supertorr i munnen sedan någon dag efter ÄL, speciellt på nätterna. Undra undra undra om det kan ha tagit sig denna gång *hoppas*

• GuldKvinnan

Jag är också 35... BIM i början av nästa vecka men tänker nog testa tidigt imorgon! Tycker mig ha haft extra ont i brösten denna gång, mått extra illa, haft nidblödning (eller någon annan blödning), varit extremt torr i munnen på nätterna osv osv osv. Vill så gärna att det ska ta sig någon gång :)

• GuldKvinnan
    Syskonförsök skrev 2023-05-31 18:37:59 följande:

Intressant faktum dock - både jag och trefaldigmästareikärlek provade c vitamin en cykel efter sådär 10-11 försök utan plus på stickan och båda första gången vi båda körde c vitamin hela cykeln så tog det sig. Säger inte att de är ett samband i sig, men kanske. De hjälper naturligt progesteronet och syntes bra skillnad på tempen att det fungerade också. :) ofarligt tips till er! (mitt blev dock missfall tyvärr men plus är plus!)

Oj vad intressant! Berätta gärna mer om c-vitaminkuren - några speciella tabletter, hur mycket osv? :)
  • GuldKvinnan
    Sanlin90 skrev 2023-05-31 20:44:53 följande:

Jag blev 33 idag, sambon är 30. 

borde få mens imorgon hade räknat fel så eg idag men den lyser med sin frånvaro ännu. 

Grattis på födelsedagen och håller tummarna! :)
  • GuldKvinnan
    Syskonförsök skrev 2023-05-31 20:52:10 följande:

Minst 750mg om dagen! inga speciella tabletter. :) jag kör på dessa: https://www.apotekhjartat.se/produkt/pharma-nord-bio-c-vitamin-120-st-3ed91895/?ab_version=B&gclid=EAIaIQobChMIn_m2jpyg_wIVo4poCR32OgoAEAQYASABEgIDZPD_BwE

c vitamin ska naturligt kunna öka progesteronet i kroppen och progesteron är ju viktigt i cykeln både för att bygga en bra slemhinna innan ägglossning men också få ägget att fästa efter ägglossning. Det är ju progesteronet som ökar temperaturen i kroppen och jag haft haft tre kemiska graviditeter och misstänkte att jag kunde behöva mer progesteron för att hjälpa ägget fästa helt och månaden jag provade så funkade det. Denna cykel äter jag det också hela tiden så hoppas de funkar nu med! men de KAN ju såklart bara varit slump med , de går väl aldrig veta helt!

Oki tack för info! Jag har faktiskt ätit en hel del c-vitamin den senaste tiden för att jag varit förkyld typ 711 gånger de senaste månaderna - kan ju hoppas att det har hjälpt även på gravidfronten också då! Förstår såklart att det inte är någon garanti men alla tips mottages ju tacksamt! :) 
  • GuldKvinnan

Testa tidigt imorse, har BIM på måndag eller tisdag. Otroligt svagt, kanske inte ens är något? 😂 

• GuldKvinnan
    SeptemberB skrev 2023-06-02 10:32:37 följande:
    Tror jag ser ett streck? Är du på äl+10?

Själv jagar jag avsaknad av symptom. Är på äl+6 idag och brukar alltid få ömma bröst kring äl+4-5 men känner inget än så länge så tänker att något kanske är annorlunda denna månaden 😄
    Ja precis, ÄL +10 eller 11. 
    Åh spännande... håller tummarna för oss båda! :)
  • GuldKvinnan

Nämen jag orkar inte... var så säker på att det tagit sig denna gång och nu verkar jag få mens 1-2 dagar för tidigt istället. Aldrig haft en cykel på 26 dagar men det har jag tydligen denna gång. Åhhhh suck :(

• GuldKvinnan
    lucylovis skrev 2023-06-04 18:05:35 följande:

Det va ett bra tag sedan jag skrev men i torsdags på bim plussade jag på riktigt i alla fall 🥰 Hoppas ni blir fler med mig snart!

STORT GRATTIS!! :)
Svar på tråden BIM Juni 2023