Inlägg från: barnlängtan89 |Visa alla inlägg
  • barnlängtan89

BIM Juni 2023

Hoppar också in här även om förhoppningar är låga just nu, uvi som ställer till nu runt äl. Rynkar på näsan

Fick ett tidigt missfall i april och inne på andra uvi sen dess, inte bästa flyten just nu. Drömmer
    Någon som vet om Furadantin kan ställa till det i bäbisverkstaden? 

La även till gladloppa, hoppas det är okej. :) 

1/6 - Foodie, 1a barnet
    1/6 - Hejvärldenhej, 1 barnet, 5e försöket
    1-2/6 - sanlin90 2a barnet, försökt 2 år
    2/6 - AJMB, 1a barnet, 2a försöket
    2/6 - Pälsboll, 1a barnet
    3/6 - Rödluvan93, 1:a barnet, 19e försöket.
    3/6 - Hannis1983, 4e barnet. 3e försöket efter MF
    5/6 - theremustbeanotherway, 2a barnet, 3:e försöket efter MF
    6/6 - Embarazada, 3:e barnet, 11e försöket.
    7/6 - Mmajors 1a barnet, 3e försöket
    10/6 - Bakpotatis, 2a barnet, 2a försöket
    10/6 - MiniRodin, 2:a barnet, 2:a försöket.
    10/6 - My871, 5e barnet, 2 försöket efter MA
    11/6 - September B, 2a barnet, 2a försöket
    11/6 - Loui123, 2 a barnet, 7e försöket
    12/6 - gladloppa, 2a barnet, 2a försöket
    13/6 - ggi123, 1a barnet, 9e försöket
    13/6 - Veer, 1a barnet, 3e försöket
    13/6 - Malmötjej, 1a barnet, 5e försöket
    15/6 - lipa3646 5e barnet 6 försöket efter änglafödsel
    16/6 - Bär, 3:e barnet, 1:a försöket efter MF.
    18/6 - Hejasommaren, 1a barnet, 2a försöket
    19/6 - Syskonförsök, 2a barnet, 2 försöket efter MF
    21/6 - Klyftpotatis, 1a barnet, försökt sedan sep-21
    21/6 - Barbrastreisand
    23/6 - ovantadedromme
    23/6 - amaaanda00 1a barnet, försökt sedan juni-22 Tempar med NC 
    24/6 - Barnlängtan89, 2a barnet, 3e försöket efter tidig MF
    27/6 - Alvedon83, femte försöket
  • barnlängtan89
    fris skrev 2023-06-09 08:28:23 följande:

Oj vad jag känner igen mig.. MA i augusti förra året och har sen dess haft uvi varje månad.. Blev gravid igen i slutet på mars men tidigt missfall några dagar efter plus.
    Ingen aning om varför det blivit så, men hoppas det inte håller i sig lika länge för dig! 
    Tänker att jag återigen borde höra av Mig till sjukvården, men fick ingen vidare hjälp sist så det tar emot tyvärr 

Nu är jag på bim+1 men tempen sjönk idag så det verkar inte gått vägen denna månad heller :(

Nä men fyyy din stackare!! Äter du penicillin för det? Låter verkligen som något du borde kolla upp, men vet hur det kan vara, haft flera dåliga möten med läkare där de tycker jag kunde väntat ut sjukdomar, men också flera superbra som tycker jag borde kommit in tidigare. Hoppas du får en av de bra när du söker för det. Uvi suuuuuuuger.
  • barnlängtan89
    Veeera skrev 2023-06-12 11:30:32 följande:
    kan inte bestämma om jag ska testa idag eller bara vänta till imorgon. Känns lindrigare med ett negativt test än att få mens på något vis? 
    Hade väntat till imorgon om det är innan bim eftersom du missat morgonurin. Ett falskt negativt är så himla tråkigt. Håller tummarna!
  • barnlängtan89
    Veeera skrev 2023-06-12 13:40:17 följande:

Hej, testade innan jag läste detta. Jag är lite i chock men jag tror nog det är positivt?! ser ni? 

ska testa imorgon bitti med morgonurin också. Har absolut inga symptom alls.

Det ser absolut positivt ut! Glad Grattis!!
  • barnlängtan89
    Amaaanda00 skrev 2023-06-19 07:48:48 följande:

ÄL+7 idag och en temp ökning när jag vaknade imorse. har så svårt att vänta med att testa mig nu. 🙈 även fast jag vet att det är alldeles förtidigt. BIM är på lördag 24/6. Hur länge tycker ni man ska vänta innan man testar? 

Jag är i samma position, läste på om tester och då stod de att 7-10 dagar efter befruktning bör man kunna få ett korrekt resultat. Jag är på äl+9 idag och fick stoppa mig från att testa i morse. 😅 

Hade en kemisk graviditet i mars så försöker att inte testa innan bim för att slippa hoppas på något som inte blir, men det är sååå svårt. 😅😅 Bim fredag 23/6. 
  • barnlängtan89

Jag kunde inte hålla mig, dpo10, bim på fredag och ett helt vanligt rfsu test(för att jag läste att de var lika känsliga som cb digitala som man kan ta 4 dagar innan)

= världens klenaste spökstäck 🙈😅

Detta är varför jag borde hålla mig till bim!!! 
  • barnlängtan89
    babybel95 skrev 2023-06-20 12:10:04 följande:

Dumma jag testade med vanlig rfsu sticka igen nu på icke-morgonurin. Såklart supernegativt. Nåja beställt testa tidigt test på apoteket som jag ska hämta sen och tar det imorgon bitti. Men har nu fått huvudvärk som alltid inför mens så det är väl bara att inse att jag borde hoppa över i BIM-juli tråden? 🙄

Jag får också alltid huvudvärk runt mens, sjukt irriterande!! 

Men tycker innan mens är inget kört!  

Låter som vi har liknade problem med rsfu-stickorna. 😅😅 
  • barnlängtan89
    Alvedon83 skrev 2023-06-20 12:42:22 följande:
    Har ingen bra erfarenhet av rfsu-stickor, tog en sån på bim med andra barnet och den visade negativt, köpte sen en clear blue som visade positivt. Men det var ju några år sedan så kanske blivit bättre kvalitet nu.
    Känner mig lite dumsnål som köpte dem. 😅😅😅 Gillar egentligen nc's teststickor bäst, men de kostar 14kr/testet och rfsu's 8kr/testet men man får nog vad man betalar för. 😅
  • barnlängtan89
    babybel95 skrev 2023-06-21 04:26:18 följande:

Tog ett testa tidigt och det var supernegativt. Nu är det nog kört? 🙄

Men så trist. ☹️ hur långt efter äl är du? 
  • barnlängtan89
    babybel95 skrev 2023-06-21 06:59:04 följande:
    Enligt NC äl+13, men jag tror det kan vara äl+12. Försöker hålla upp hoppet då tempen var fortsatt hög idag dock. Kan man få negativt på testa tidigt men va gravid ändå tro?
    Beror ju på när ägget fäster, skulle de fästa sent kan testet vara negativt för det har inte börjat producera hormoner än. Nc tyckte du skulle haft bim igår? 
  • barnlängtan89
    babybel95 skrev 2023-06-21 08:24:09 följande:
    Ja precis, enligt NC bim igår men har en cykel som varierar mellan 26-28 dagar så kan även stämma med bim imorgon. 
    Då är det ju ändå lite lovande att din mens är (ev) sen. Håller tummarna att du snart får ditt plus. <3 
  • barnlängtan89

Alltså väntan innan bim är såååå dryg, men jag har ett tips som jag inte vet om det är bra men jag gillar de iaf, jag har ett stick-projekt som jag bara stickar på mellan äl och bim (skulle ju kunna vara vilken som helst typ av projekt) så det är typ mitt skapa bebis-projekt.

Det är ett stort projekt så skulle kunna försöka i flera år innan den blir klar och det är något till mig själv då jag tror något bebis-relaterat hade varit för deppigt om mensen kommer.

Det får mig att tänka på något annat en stund och gör väntan lite mer speciell. Men sen testade jag ju ändå bim-3 😅 så gör mig inte helt otålig. 

och Alvedo­n83 bim-3 spöksträck och bim-2 väldigt blekt positivt och gravid 1-2v på digital så bim-6 är inte konstigt de blir neg. Och mitt humör är överallt. :P 

• barnlängtan89

Jag mår fruktansvärt. 🙈🥲 

Huvudvärk och illamående och av någon anledning kan jag inte sluta ta rfsu-tester varje morgon som knappt visar något positivt alls, bim-1 så kanske inte superkonstigt men känns som jag imbillar mig att jag är gravid, som att testerna egentligen reagerar på typ uvi (har känt av något litet ev och hade uvi vid äl). Sen känner jag mig typ superfånig som nojjar mig. 😩

• barnlängtan89
    babybel95 skrev 2023-06-22 09:45:42 följande:
    Åh så jobbigt! Men visst tog du ett digitalt cb som visade + ? Då tror jag du kan känna dig säker! 🥰
    Ja precis tog ett digitalt igår, skulle bara vilja få ett starkare resultat 🙈
  • barnlängtan89
    Syskonförsök skrev 2023-06-22 10:29:22 följande:

Grattis! Har det varit lika svagt flera dagar eller har du sett en ökning?🥰

Tack. ❤️ Dag två var starkare än dag ett men idag dag 3 såg jag ingen ökning men alla är ju väldigt bleka. Men bim imorgon så hoppas det ska bli lite starkare då. 
  • barnlängtan89
    babybel95 skrev 2023-06-22 11:07:54 följande:
    Jag skulle testat annat märke, rfsu är tydligen kända för att visa svagt. Kanske ett icke digitalt cb? Dyra men nog värt det 🥰
    Taaack såklart! Beställde två från apoteket som jag kan hämta ut om ett par h så provar jag dem i helgen istället! Hoppas de gör mig mer lugn. :)  
  • barnlängtan89
    babybel95 skrev 2023-06-22 13:41:27 följande:

Och där kom det rött på pappret. inte mycket men tror på mens. Better luck next time 🥲

Åhh nej vad tråkigt. 😢
  • barnlängtan89

Hoppas ni snart får positivt på stickorna! 🤞 äl+11 fick jag mitt positiva digitala bara för referens. 😊

Jag har bim idag, äl+13 och tog ett clearblue vanligt idag, tack så mycket för tipset @babybel95 ❤️ känns rätt så positivt så
    nu känner jag mig lite lugnare och ska inte testa mer förrän på
    måndag då jag tänkte ta ett till innan jag ringer mvc. 😊

men vad gör man nu?? 😅 
  • barnlängtan89

Men bläää lyckan var kort denna gången också, idag var testerna negativa och sen kom mensen med besked. Andra gången med en kemisk graviditet. 😭😭 sista gången jag testar för tidigt alltså. 

Kommer hoppa över juli-tråden och hoppas ni alla får plus så vi inte ses i augusti-tråden. ❤️ nu ska livmodern få ett sommaruppehåll efter 12cyklar kan de nog behövas. 

• barnlängtan89
    Mitchelina skrev 2023-06-26 16:46:11 följande:
    En tempkurva som inte alls såg bra ut visade sig att den visst va det❤️ plussa på bim+2, inte tagit nått test innan bim.
    Grattis vad underbart!! ❤️ ❤️ ❤️ 
Svar på tråden BIM Juni 2023