• My871

BIM Juni 2023

Syskonförsök skrev 2023-06-06 11:26:32 följande:

Det där är positivt! Mvh en som plussat och haft kemiska graviditeter med babyplan. Gör digitalt så står det garanterat gravid! Grattis !

Tror du verkligen det. usch, känner mig så osäker. Jag har ett testa tidigt kvar som jag tänkte ta imorgon på morgonen så får vi se vad det visar då. Kanske tar ett digitalt då också om det visar liknande idag. Tråkigt om det skulle stå inte gravid bara. hur går det för dig då? Har du haft ägglossning än?
  • My871
    Syskonförsök skrev 2023-06-06 15:33:37 följande:

Helt säkert!

nej inte än, så segt, men närmar sig. Hoppas på glad gubbe imorgon eller torsdag!

Jag håller tummarna för att den dyker upp snart då Hjärta
  • My871

Eftersom jag har världens sämsta tålamod och världens sämsta karaktär så testade jag med en vanlig sticka ikväll. Alltså inte en testa tidigt och jag tyckte mig se ett litet nästan icke existerande streck på det. Jag hade ju bara hållit mig i 4 timmar så hur mycket kunde jag förvänta mig liksom. Äsch tänkte jag, jag tar och slänger bort ett digitalt test bara för att bevisa för mig själv att jag ser i syne. Jag satt där och väntade i evigheternas evighet kändes det som och sen dök det äntligen upp. GRAVID Förvånad jösses. Det trodde jag aldrig. Och inte på ägglossning+9 med kvällskiss. jösse amalia.
    nu kommer ju en massa frågor krypande på direkten då såklart. ska jag sluta tempa tycker ni? Ska jag sluta dricka c-vitamin varje kväll?
    usch förra graviditeten slutade i ett MA i vecka 12. Kommer det verkligen gå vägen denna gången.
    nu hoppas vi på många fler plus i denna tråd Hjärta

• My871
    Bär skrev 2023-06-06 22:43:40 följande:
    Men grattis!! Så himla roligt!

Förstår också din oro över om det kommer att gå vägen. Jag är ärligt talat livrädd att plussa igen efter vårt missfall i vecka 15, för tänk om ser händer igen?! 😭
    TackHjärta
    Det är konstigt det där. Man längtar så väldigt mycket efter pluset, men när det väl kommer så blir man skitskraj. Varför skulle det funka den här gången för liksom. Usch. Ett MA förstör så mycket. När man inte ens kan lita på sin egen kropp.
    när fick du ditt missfall?
  • My871
    oshark skrev 2023-06-06 22:46:53 följande:
    Grattis! Jag tror att du kan ha haft ÄL en dag innan NC tycker.

Sluta tempa. Tempen kan hoppa upp och ner under en grav utan att betyda något och kan ligga kvar högt trots att något hänt. Så det skapar bara onödig oro. (Sagt av någon som varit med om MA, så jag vet hur svårt det är att släppa taget om tempen.)
    TackHjärta
    jag tycker NC sätter ut det en dag för sent för mig varje gång. Dom sätter det alltid när första högre tempen varit. Visst är ägglossningen dagen före tempen stiger? Jag skrev till dom och ifrågasatte detta, men jag fick inget svar direkt. Konstigt. 
    tempade du när du hade ditt MA? Fortsatte tempen vara hög då? 
  • My871
    Alvedon83 skrev 2023-06-07 06:38:45 följande:

Här är det cd 9 och den här månaden tar jag inga ägglossningstester, tyckte det var lite stressande. Dessutom så jobbar vi båda mkt nu så chansen att få till det på rätt dag är liten den här månaden,men fortsätter ju hoppas att det ska tas sig ändå😊

TackHjärta
    vi fick till det jättedåligt denna månaden, men det lyckades ju ändå. Det svåra är ju att försöka varva ned och inte stressa. Nästan helt omöjligt ju! Jag håller tummarna för dig. Brukar du ha ägglossning på typ samma cykeldag? 
  • My871
    Hjärta
    Bär skrev 2023-06-07 06:58:37 följande:
    Det förstör otroligt mycket.  
    För snart 1 månad sedan.. Så det är inte så längesedan.

Det är så många namn här så jag blandar ihop alla. förlåt Hjärta usch då är det ju riktigt färskt också. Jag tror att det var tur att jag blev sjuk emellan så jag pausade bebisverkstaden ett tag. Det känns inte lika hemskt och nervöst för mig nu. 

det sägs ju att chansen ökar för att lättare bli gravid strax efter ett missfall, så jag tror att det kommer ta sig snabbt för er igen. Bara ditt huvud hänger med i svängarna också. Det blir ju många inställningar för dig 

• My871
    Alvedon83 skrev 2023-06-07 09:58:23 följande:
    Ja men precis, maken gav det fina tipset "tänk inte så mycket på det" haha som om det gårDrömmer

Ja, jag har regelbunden cykel så äl är nästan alltid på samma dag.
    Haha dom är skojiga dom dära männen. Hur kan dom inte förstå hur mycket ens tankar tas upp av det här med barnverkstaden. det är ju som ett extra heltidsjobb. Haha 
  • My871
    Alvedon83 skrev 2023-06-07 09:58:23 följande:
    Ja men precis, maken gav det fina tipset "tänk inte så mycket på det" haha som om det gårDrömmer

Ja, jag har regelbunden cykel så äl är nästan alltid på samma dag.
    Glömde skriva om din ägglossning också. Vad skönt att den nästan alltid är på samma dag. Då behöver du ju testa för den direkt. Det blir ju lite mindre stress och planering iaf.
  • My871
    oshark skrev 2023-06-07 18:28:22 följande:
    Nej, det var en oplanerad graviditet så jag varken tempade eller ÄL-testade. Men när jag blev gravid igen nu efter MA:t började tempen dala (sjönk med nästan 0,3 grader från en dag till en annan) efter ÄL+14 så då bestämde jag mig för att sluta tempa för det bara gav bara ångest. På läkarbesök i v 8+5 såg allt perfekt ut och nu väntar jag otåligt på KUB där jag hoppas på ett lika bra svar. 
    Jag slutade faktiskt tempa. jag kände precis som du att det blir nog en större stress om man gör det. Blir det missfall så blir det ju det iaf. Spännande med kub! Allting blir ju så mer verkligt när man har fått vara på u-ljudet!
  • My871
    Bakpotatis skrev 2023-06-12 08:19:47 följande:
    //

Jag fattar ingenting nu. Var helt inställd på att mensen skulle komma idag efter att temperaturen gått ner och haft spottings i flera dagar och det kändes också ok. Fick kemisk graviditet förra cykeln så var nästan en lättnad att vara säker på att det inte hade funkat eftersom jag vet att jag kommer känna mig superorolig. Är på ÄL+13 idag och tog ett test bara för att vara säker på att det var negativt och fick detta. Vad tror ni? Skulle det kunna vara ett spökstreck?
    Det ser ju positivt ut :) stort grattis! jag håller tummarna för att allt går bra hela vägen :)
  • My871
    Veeera skrev 2023-06-12 13:40:17 följande:
    //

Hej, testade innan jag läste detta. Jag är lite i chock men jag tror nog det är positivt?! ser ni? 

ska testa imorgon bitti med morgonurin också. Har absolut inga symptom alls.

Det där borde verkligen vara positivt.:) håller tummarna för att allt går bra:) 
  • My871
    Syskonförsök skrev 2023-06-13 06:55:34 följande:
    ÄNTLIGEN. Dag 28 i cykeln, vad fan hände men överlycklig att den inte hoppade! ändrar bim sen men då blir det runt 27/6 istället. 
    Yay äntligen! Det kanske är missfallet som strulade till det lite för kroppen. Men vad skönt att den är på gång nu iaf :)
Svar på tråden BIM Juni 2023