• Bär

BIM Juni 2023

Nu kan jag äntligen skriva in mig på listan.
    Fick positivt på ägglossningstestet idag 😭 Så tacksam att kroppen kommer igång så fort efter MF.

Hittar dock inte senast aktuella listan, men skriver här

16/6 - Bär, 3:e barnet, 1:a försöket efter MF.

• Bär
    lucylovis skrev 2023-06-04 18:05:35 följande:

Det va ett bra tag sedan jag skrev men i torsdags på bim plussade jag på riktigt i alla fall 🥰 Hoppas ni blir fler med mig snart!

Stort grattis!!
  • Bär

Aj vad jag har ont i äggstockarna denna ägglossning. 
    Jag känner alltid lite värk vid ägglossning, men denna gång gör det "Rynka pannan ont" till och från och det ilar och har sig. 

Kan det kanske kännas annorlunda efter MF? Hur har det varit för er andra som haft MF?

• Bär
    Sanlin90 skrev 2023-06-05 09:03:52 följande:
    Fick en svag skugga på cb idag vet inte vad jag ska tro, har lite molvärk och halsbränna det är allt med dottern hade jag bara molvärk, den där skuggan syns väll inte ens här. 
    Kan du inte testa ett digitalt? Så slipper du fundera på om det är ett streck eller inte? Är så jobbigt att analysera streck 😔
  • Bär
    Sanlin90 skrev 2023-06-05 12:05:11 följande:
    Jag ska göra det men vill vänta några sagar, det va så otroligt svagt så tänker att det digitala säkert visar negativt även om det är något
    Jag hade sist jag var gravid ett sånt där testa tidigt graviditetstest som visar streck och det var så svagt att har knappt såg det, så jag testade digitalt som visade Gravid. Det var kanske ca 4 dagar innan BIM.
    Men förstår att du vill vänta, dom där testen är inte så billiga heller.
  • Bär
    My871 skrev 2023-06-06 10:06:47 följande:

Varför gör man såhär mot sig själv egentligen. Jag hade bestämt mig för att inte testa förrän efter bim och så idag när tempen fortfarande var hög så kunde jag inte hålla mig. ÄL +9 och ett tydligt streck visade sig direkt på testet. Nu är det ju babyplan och jag inte vågar lita

på det iaf. Så varför är man så dum och testar Skrikandes

Hade jag varit du så hade jag köpt ett annat test och testat!! Ser ju lovande ut 😄 
    Har ingen erfarenhet av babyplan, visar dom ofta fel?
  • Bär
    My871 skrev 2023-06-06 22:09:32 följande:

Eftersom jag har världens sämsta tålamod och världens sämsta karaktär så testade jag med en vanlig sticka ikväll. Alltså inte en testa tidigt och jag tyckte mig se ett litet nästan icke existerande streck på det. Jag hade ju bara hållit mig i 4 timmar så hur mycket kunde jag förvänta mig liksom. Äsch tänkte jag, jag tar och slänger bort ett digitalt test bara för att bevisa för mig själv att jag ser i syne. Jag satt där och väntade i evigheternas evighet kändes det som och sen dök det äntligen upp. GRAVID Förvånad jösses. Det trodde jag aldrig. Och inte på ägglossning+9 med kvällskiss. jösse amalia.
    nu kommer ju en massa frågor krypande på direkten då såklart. ska jag sluta tempa tycker ni? Ska jag sluta dricka c-vitamin varje kväll?
    usch förra graviditeten slutade i ett MA i vecka 12. Kommer det verkligen gå vägen denna gången.
    nu hoppas vi på många fler plus i denna tråd Hjärta

Men grattis!! Så himla roligt!

Förstår också din oro över om det kommer att gå vägen. Jag är ärligt talat livrädd att plussa igen efter vårt missfall i vecka 15, för tänk om ser händer igen?! 😭
  • Bär
    My871 skrev 2023-06-06 23:03:20 följande:
    TackHjärta
    Det är konstigt det där. Man längtar så väldigt mycket efter pluset, men när det väl kommer så blir man skitskraj. Varför skulle det funka den här gången för liksom. Usch. Ett MA förstör så mycket. När man inte ens kan lita på sin egen kropp.
    när fick du ditt missfall?
    Det förstör otroligt mycket.  
    För snart 1 månad sedan.. Så det är inte så längesedan.
  • Bär

Är på ÄL+8 nu och sitter här med samma symptom som mina 3 tidigare graviditeter, dvs molvärk som mensvärk varje dag sedan ÄL.. 
    Jag kan ha liknande värk även när jag inte varit gravid, men bara någon enstaka dag och inte så kraftigt jag känner nu och varje dag.

Försöker inte hoppas, törs inte hoppas, rädd att bli besviken, rädd för att även plussa igen efter MF..
    Sist plussade jag på ÄL+12. Så antar att jag ska ta och beställa lite test och ev. testa på onsdag som blir ÄL+12..

• Bär
    Sanlin90 skrev 2023-06-10 12:01:26 följande:

Jag är kanske/troligen på äl+7 och fick molvärk lite lätt igår och mer idag. 

håller tummarna för dig!

Håller tummarna för dig med!
Svar på tråden BIM Juni 2023