Smutsigt hemma hos pappa, hjälp!
När jag var 16 insåg jag att mina föräldrar var inte kapabla till att städa. Vi bodde då i ett hus där det gick att stänga dörren till sovrumdsdelen där mina föräldrar hade kontor, badrum och sovrum.
Det som syntes när folk kom hem till oss var köket och vardagsrummet på bottenplan som var mina föräldrars. Jag hade ovanvåningen för mig själv med vardagsrum, sovrum och badrum. Jag städade mina ytor och express städade vardagsrum och kök på bottenplan så att folk kunde gå genom utan att höja på ögonbrynen. Resten sket jag i. Det fick mina föräldrar lösa själv.
Du är 19 TS, jag gissar att du inte kommer att bo kvar så många år till. Städa de ytor där du är som mest och låt resten vara. Du kan inte ändra på din pappa hur du än försöker.
För något år sedan, när mina föräldrar inte var hemma och jag skulle ta deras post, var jag tvungen att gå på toa. Jag gick in på den lilla gästtoan och kan säga att jag gick ut därifrån och körde till närmaste shoppingcenter. Toaletterna på shoppingcentret var renare och fräschare än den hemma hos mina föräldrar!