• Anonym (Själen är krossad sen länge)

Är det här en deal breaker?

Om din man vid ett bråk om andra saker skrek åt dig att du är en avskyvärd människa och att det är pga hur du är som ingen vill ha dig i närheten och att ingen gillar dig och sen stormar ur bostaden vad skulle du göra? Hur skulle du reagera? Får man attackera någon på det sättet?

• Svar på tråden Är det här en deal breaker?
  • Anonym (Kvinna 45)

Jag skulle naturligtvis ta mig en funderare på om han har rätt dvs om jag faktiskt inte är en så trevlig person att leva med. Om min uppfattning är att han har helt fel hade jag när han lugnat ner sig frågat hur han upplever vår relation eftersom han säger att han tycker jag är avskyvärd. Han kanske överreagerade men det låter ju som han iaf inte mår bra i er relation och att ni har en del att reda ut. 

• Anonym (hur)

Framkommit kanske inte helt förvånande att det är hur man bråkar  som avgör om man har en bra, stabil relation eller inte. Rekommenderar boken (Eng) The Seven Principles for Making Marriage Work (1999) av John Gottman, men där finns säkert andra att rekommendera med, bara det att jag inte läst dem. I den står det också om de Fyra Ryttarna.

Om du vet med dig att det din min man säger inte är sant någonstans. Om han hållit på så här förut. Stor varningsklocka. Ska han klaga på dig ska han säga konkreta saker som han tycker du gör fel, inte att du är fel, utan det ska vara något man kan ta på. 

• Anonym (hur)

Om det är en deal breaker kan bara du svara på. Och du kommer veta inom kort inom dig själv om det är det. 

När mitt ex sa något till mig som var en deal breaker visste jag det kort tid efter. Jag reste mig upp och gick. Och fortsatte gå. Har aldrig ångrat det. 

• Anonym (?)

Så det här flöt upp plötsligt efter många år som gifta utan personangrepp, eller? Låter märkligt. Men människor kan ju förändras. Skulle råda dig att boka familjerådgivning, helst tillsammans men du kan gå enskilt om han vägrar. Spontant så måste det väl ligga något djupare problem i botten om han aldrig uppträtt så här förut. Samtal kan hjälpa er att reda ut situationen.

• Agda90

Någon som står och skriker på mig är ingen människa som jag vill ha i mitt liv. En person som går till såna angrepp hade jag kastat ut med huvudet före! 
    Kan man inte kommunicera och diskutera på ett vuxet sätt så får det vara. 

• Anonym (Bella)

Nej. Det är över gränsen. Han tillät sig att trampa på dig, och har inte respekt för dig. 

• AndreaBD

Jo, det skulle vara en dealbreaker för mig, om det inte var en reaktion på att du gjorde något så hemskt att det också var en dealbreaker? Vad var triggern där, eller orsaken? 

Generellt är det en dealbreaker, för om någon tycker så om mig - varför är han då ihop med mig? Det är ju skumt, så att säga. Eller så säger han bara så för att såra, och det är inte okej. 

• Anonym (++)

Hur har ni haft det förut? Bråkar ni ofta? Om vad? Hur bråkar ni - är det lite tjafs eller rena orkaner av raseri? Någon som slåss? 

Vad detta första gången han skrek på dig? Har det hänt något i era liv innan som kan ha påverkat hur han beter sig (om det inte ör hans vanliga beteende)

Oavsett låter det inget trevligt förstås. Jag hade funderat över de här frågorna, och sen kommit till ett beslut. 

• Anonym (Hin håle)

Beror ju på vad du gjort......

Svar på tråden Är det här en deal breaker?