Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Hjälp han lämnar inte lägenheten

1) Ja du behöver inte tjafsa om hur han ska se ut. Passar det inte så måste man inte vara ihop.
    2) Barnsligt av honom, självklart städar man efter sig.

Du undrar vad du ska göra? Ring polisen så klart!! Om du bara hotar framstår du som fjantig. Om du står för dina ord visar du att du menar allvar. Ring nu så blir du av med honom. Och så klart, dumpa honom för all framtid.

• Anonym (K)
    Fredriksson0 skrev 2023-05-16 22:52:53 följande:
    Har tagg för att komma in i porten o de finns ingen portko, har ställt han saker utanför 5 gången de slutar med att han nästan slår sönder mitt fönster
    ....och då ringer man polisen, igen. Och filmar honom från insidan!
  • Anonym (K)
    Fredriksson0 skrev 2023-05-16 22:54:37 följande:
    Dom sa att jag ska avva tills IMORGON😩 vet inte vad jag ska göra längre
    Du ringer igen och säger att situationen är ohållbar för att du har en person i din lägenhet som du inte vill ha där och som du försökt bli av med hur länge som helst och att det är nog. Han ska ut NU. Det finns ingen anledning att avvakta, vad fan skulle bli bättre av det??
  • Anonym (K)

Du kan gott och väl säga att du känner dig hotad av hans närvaro, med tanke på att han blir våldsam när du försöker få ut honom. Berätta att han försöker slå sönder dina fönster när du har försökt och att du inte klarar en enda natt till med honom.

• Anonym (K)
    Fredriksson0 skrev 2023-05-16 23:01:06 följande:
    berättat allt till dom och han har även varit våldsam men dom lyssnar inte och att jag är rädd för honom men dom säger bara att jag ska avvakta 
    Ring igen och igen och igen tills de fattar att de ska komma och plocka ut fanskapet.
  • Anonym (K)

Och fråga VARFÖR du ska avvakta! Svara bara emot dem på den punkten, för det finns ingen anledning att vänta till imorgon. Fråga också vilken tid de i så fall tycker att du kan få hjälp med att avhysa en oönskad våldsam person ur din lägenhet. Måste du vänta till kl. 6 på morgonen? Eller 7? Och varför då, varför i så fall inte NU? Låter mest som godtycklighet det där.

• Anonym (K)
    Fredriksson0 skrev 2023-05-16 23:04:20 följande:
     U gapar han o skriker på mig att allt är mitt fel😩 vill bara att han ska lämna mig ifred 
    Spela in honom!
  • Anonym (K)

Och ring polisen IGEN! Berätta att han nu har börjat skrika och bråka för att han förstår att du vill att han går.

• Anonym (K)
    Anonym (Konstigt) skrev 2023-05-16 23:08:45 följande:
    Jag tror inte du ringt. Om du ringt 112 och sagt att en man i din lägenhet är hotfull och vägrar lämna så har de garanterat inte sagt att du ska avvakta.
    Så länge han inte är hotfull NU så kan de ha bett ts avvakta. Det räcker inte att han varit våldsam tidigare, de reagerar mest på akuta situationer och anser väl inte att det är akut för ts än.
  • Anonym (K)

God morgon ts! Om killen inte har lämnat din lägenhet så börja ring polisen NU. Säg att de sagt åt dig att avvakta, att du inte kunnat sova på hela natten och att du undrar exakt NÄR de tänker behaga komma och hjälpa dig avhysa en oönskad person.

Svar på tråden Hjälp han lämnar inte lägenheten