När man plötsligt fick långt till bb..
Hej! Igår fick jag reda på från allehanda att Öviks BB kommer hålla stängt större delen av sommaren och jag är beräknad i augusti. Jag som har under 10 minuter till sjukhuset i vanliga fall fick nu 2 timmar till Sundsvalls BB. Kändes som en rejäl käftsmäll då min barnmorska tidigare sa att det senaste hon hört var att förlossningen inte skulle stänga. Jag var inte alls mentalt beredd på det och fick världens ångestattack och grät hysteriskt i två timmar innan jag lyckades lugna ner mig. Jag vet att många har långt till närmsta bb, men dom flesta är nog i så fall mentalt beredd på det och det var inte jag. Jag har iaf lugnat ner mig nu och känner att jag behöver förbereda mig på bra sätt för att det ska kännas okej när jag väl börjar närma mig bf. Det här är mitt första barn så har aldrig varit med om en förlossning tidigare. Jag har ingen aning om hur det känns och när man bör åka in. För jag vill inte bli hemskickad om jag är för tidig och jag vill inte föda efter E4an om jag är för sen. När tar man beslut om att åka in? Och hur ska jag bäst förbereda mig mentalt?