Är jag skyldig som man att tala om min kroppslängd, om jag matchat med en kvinna på Tinder?
Hej!
Jag har sedan många år tillbaka hört att det är oattraktivt att som man vara 1.61 cm. Det är ovanligt och oattraktivt, har jag fått det bekräftat. Främst på nätet.
Jag har matchat med en person som jag upplever är en strålande stjärna. Vi delar samma intressen och hon verkar bra på olika sätt, inte minst för hennes åsikter, vilket jag tycker det är jättetrevlig. Hon är jätteintressant helt enkelt.
Jag har länge drömt om att finna kärleken och hur trevligt det skulle bli. Jag har också sedan kanske två eller tre år tillbaka smått accepterat med sorg i hjärtat att man inte kan bli kär i mig. Vänner har dock sagt att jag har potential, men jag kan inte rå för det som jag läst om och om igen på nätet. Men jag har haft huvudet högt och helt enkelt accepterat att jag bara inte duger till som pojkvän/make/gift-material.
Men nu när jag fått en fin Tinder och inte bara en ''matchning'' från slumpen. Utan vi delar verkligen detsamma intressen och det känns jättekul med all chattande. Jag tänker bjuda ut henne. Jag har inte känt denna nervositet förut, just för att jag inte vill att något skall gå fel.
Är jag skyldig att tala om för min längd? Jag är rädd för att göra det, för då kanske hon förlorar all intresse. Eller är det dumt val att tänka att hon åtminstone kan träffa mig som person, så kanske hon gillar mig för min karaktär, som mina vänner påstår. Känns som att det är rätt och mer moraliskt att ''förvarna'' att jag är 1.61 cm. Hon kanske helt enkelt föredrar män som skall vara 180+ cm?
Jag känner mig så dum, just nu.
Båda i detsamma ålder och över 20 år. Så vi är inga ungdomar.
Båda är intresserade för seriöst förhållande. Så inga KKs eller ONS, som detta handlar om.
Tack för svar!