• Anonym (.)

Är jag skyldig som man att tala om min kroppslängd, om jag matchat med en kvinna på Tinder?

Hej!
    Jag har sedan många år tillbaka hört att det är oattraktivt att som man vara 1.61 cm. Det är ovanligt och oattraktivt, har jag fått det bekräftat. Främst på nätet.

Jag har matchat med en person som jag upplever är en strålande stjärna. Vi delar samma intressen och hon verkar bra på olika sätt, inte minst för hennes åsikter, vilket jag tycker det är jättetrevlig. Hon är jätteintressant helt enkelt.

Jag har länge drömt om att finna kärleken och hur trevligt det skulle bli. Jag har också sedan kanske två eller tre år tillbaka smått accepterat med sorg i hjärtat att man inte kan bli kär i mig. Vänner har dock sagt att jag har potential, men jag kan inte rå för det som jag läst om och om igen på nätet. Men jag har haft huvudet högt och helt enkelt accepterat att jag bara inte duger till som pojkvän/make/gift-material.

Men nu när jag fått en fin Tinder och inte bara en ''matchning'' från slumpen. Utan vi delar verkligen detsamma intressen och det känns jättekul med all chattande. Jag tänker bjuda ut henne. Jag har inte känt denna nervositet förut, just för att jag inte vill att något skall gå fel.

Är jag skyldig att tala om för min längd? Jag är rädd för att göra det, för då kanske hon förlorar all intresse. Eller är det dumt val att tänka att hon åtminstone kan träffa mig som person, så kanske hon gillar mig för min karaktär, som mina vänner påstår. Känns som att det är rätt och mer moraliskt att ''förvarna'' att jag är 1.61 cm. Hon kanske helt enkelt föredrar män som skall vara 180+ cm?

Jag känner mig så dum, just nu.

Båda i detsamma ålder och över 20 år. Så vi är inga ungdomar.

Båda är intresserade för seriöst förhållande. Så inga KKs eller ONS, som detta handlar om.

Tack för svar!

• Svar på tråden Är jag skyldig som man att tala om min kroppslängd, om jag matchat med en kvinna på Tinder?
  • Anonym (henke)

Vad jag hört ska det tydligen räcka om du är en riktig lustigkurre, för tydligen har alla en vän som är kort men som får brudar för att han är rolig.

• Anonym (judge)

Ja du är skyldig det det annars kan du dömas för bedrägeri upp till 2 års fängelse.

• Anonym (Nej)

Jag är kvinna och jag ljuger alltid om min längd om nån frågar. Ingen har klagat. Nån kan förstås ha dumpat mig p.g.a längden utan att berätta det för mig. Men vad jag har märkt har det aldrig varit några problem. Alla jag träffat på nätet har velat träffa mig igen. Men när jag läser på nätet om vad folk tycker om en viss längd så är det inte så positivt. Så jag väljer att inte säga nåt om det och ljuga om nån frågar. Det har funkat hittills. 

• Anonym (B)

Självklart inte.  Om hon frågar är det bra att svara ärligt   för din egen skull . Så ni slipper slösa varandras tid. 

• Anonym (Nja)

Man har väl ingen skyldighet till någonting här i världen. Om hon frågar så var ärlig, annars tycker jag du skyndar dig och bokar in en dejt nu fre, lör eller sön, denna vecka alltså. Fråga idag!

• Anonym (Anki)

Självklart inte. Om längden är en issue för henne så lär det visa sig efter första dejten. 

• Tecum

Om hon frågar måste du svara med sanningen, annars sabbar du allt. Men annars kan du låta bli.

• Anonym (Förslag)

Jag tänker såhär, vad skulle kännas värre för dig? Att bli dumpad innan första dejten eller att bli dumpad efter första dejten? OBS! Säger inte att du kommer att bli dumpad, bara något att fundera på som kanske kan leda dig till rätt beslut. Jag hade nog hellre sagt innan om jag haft något som var lite annorlunda än att faktiskt bli det när man setts. Det skulle vara mindre smärtsamt.

Lycka till! Hur länge har ni chattat?

• Anonym (Nja)
    Anonym (Förslag) skrev 2023-05-18 15:15:46 följande:

Jag tänker såhär, vad skulle kännas värre för dig? Att bli dumpad innan första dejten eller att bli dumpad efter första dejten? OBS! Säger inte att du kommer att bli dumpad, bara något att fundera på som kanske kan leda dig till rätt beslut. Jag hade nog hellre sagt innan om jag haft något som var lite annorlunda än att faktiskt bli det när man setts. Det skulle vara mindre smärtsamt.

Lycka till! Hur länge har ni chattat?

Vadå "lite annorlunda"? Ts är lite kort, det är ju inte som att han är defekt!

Jäkligt dumt att ta upp längden innan iaf man får en chans att visa vem man är. Ts har allt att vinna på att avvakta. Fegisar drar sig ur i förväg!
  • Anonym (Förslag)
    Anonym (Nja) skrev 2023-05-18 15:23:59 följande:
    Vadå "lite annorlunda"? Ts är lite kort, det är ju inte som att han är defekt!

Jäkligt dumt att ta upp längden innan iaf man får en chans att visa vem man är. Ts har allt att vinna på att avvakta. Fegisar drar sig ur i förväg!
    Att vara nästan 20 cm kortare än medellängden är väl att vara lite annorlunda. Har inte nämnt eller på något sätt antytt att TS skulle ha en defekt!
Svar på tråden Är jag skyldig som man att tala om min kroppslängd, om jag matchat med en kvinna på Tinder?