Inlägg från: Anonym (Självklart) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Självklart)

Dragqueens som intar bibliotek ja eller nej

Självklart NEJ!

Barn ska inte användas som spelbrickor för att göra ideologiska statements.
    Vill man slå ett slag för dragqueens rättigheter i universum så varsågod, men ge fan i att blanda in barn i det.

• Anonym (Självklart)
    Anonym (Ja) skrev 2023-05-19 12:30:19 följande:
    ....för att det är så avvikande i samhället med kvinnor i bikini att de behöver normaliseras som grupp, eller för att det finns så få av dem ute i vardagslivet, t ex på stränder, badhus eller liknande? Vad skulle syftet vara med en "rolig aktivitet" för barn och deras pappor att höra sagor från lättklädda damer?
    Och du tycker att det är ok att använda barn som spelbrickor för att normalisera avvikande grupper i samhället? Är inte det vad man normal sett kallar för indoktrinering?

Varför ska avvikande grupper öht normaliseras när de inte är normala?
    Ska man lura barn att tro att dessa grupper tillhör normen när de inte gör det?
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (Ja) skrev 2023-05-19 14:59:27 följande:
    Vilken tur att vi bor i Sverige där man fortfarande får ha bikini på stranden då :) Hur ska bikinis inspirera till läsning förresten? Måste dessutom ha missat att dessa drags har twerkat framför barnen. Du kanske var där och såg det?
    Du kan vara naken på stranden om du så vill, men det betyder inte att det är lämpligt att du läser sagor för barn naken.
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (Föreslår istället...) skrev 2023-05-19 15:13:53 följande:
    Det är långt mindre olämpligt med en nudist än en transa som sagouppläsare för barn. 

Men jag nämnde inget om naken utan snygg ung kvinna i bikini som läser sagor för barn sittandes i någon av barnens pappas knä. 
    Ja men tråden handlar inte om din rätt att bära bikini eller vara naken på badstranden utan barn och vad de bör utsättas för och behandlas.

Personligen bryr jag mig inte ett dugg om man är transa eller nudist. Barn ska inte användas som spelbrickor för ideologiska eller principiella statements, punkt slut.
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (Ja) skrev 2023-05-21 11:07:43 följande:
    Gruppen drag queens, så klart..........
    Du missade att svara på vad hjälper det barnen att få sagor lästa av just drag queens?
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (Ja) skrev 2023-05-22 10:42:47 följande:
    Det är nyttigt för barn att möta olika typer av människor så att man kan förebygga fördomar, t ex.
    I så fall borde de väl får träffa alla slags människor de kan tänkas komma i kontakt med för att "förebygga fördomar". 

Sagoläsning med prostituerade, pundare , a-lagare, kriminella, psykfall?
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (Ja) skrev 2023-05-21 14:55:31 följande:
    Och du verkar hitta på saker helt ur tomma luften. Jag kommer inte att besvara dina oseriösa inlägg.
    Eller du som undviker frågan med väldigt tunna argument?

Om man ska utsätta barn för drag queens för att motverka fördomar varför skulle inte samma sak gälla prosituerade, pundare, a-lagare, psykfall, etc, etc...?
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (Ja) skrev 2023-05-22 11:03:49 följande:
    Läste du vad jag skrev...?
    Anonym (Ja) skrev 2023-05-22 10:59:35 följande:
    Det kan vara bra att fokusera på olika typer av grupper men inte alla grupper lämpar sig för direktkontakt med barn, t ex oberäkneliga "psykfall" som du så respektfullt kallar dem.

Ja och du besvarade inte frågan om varför drag queens skulle vara viktigare än någon annan minoritets grupp i samhället.
    Anonym (Ja) skrev 2023-05-22 11:03:49 följande:

Ska du fortsätta vara otrevlig så kommer jag inte besvara fler av dina inlägg.
    Om du tycker att du själv är så otrevligt att du inte vill fortsätta prata med dig själv så kan ju inte jag göra så mycket åt det.
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (Ja) skrev 2023-05-22 13:07:46 följande:
    Jag undrar hur många i tråden som varit där och sett detta med egna ögon. Vem påstår att de bedriver genusaktivism? De enda som förstärker fördomar (och skapar dem) är ju vuxna personer. Barn föds inte med sådana tankar. Det kanske borde vara de vuxna som lyssnar på sagor istället....
    Måste man vara där och se det med egna ögon för att tycka att det är idiotiskt att använda barn som spelbrickor för ideologiska eller principiella statements?

Vad mer tycker du barn ska användas till för att gynna vuxna?
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (Ja) skrev 2023-05-22 13:07:46 följande:
    De enda som förstärker fördomar (och skapar dem) är ju vuxna personer. Barn föds inte med sådana tankar. Det kanske borde vara de vuxna som lyssnar på sagor istället....
    Exakt, och därför är det onödigt att köra ner drag queens i halsen på barn för att gynna de vuxnas ideologier och principer. Det är ju knappast barnen själva som kom på idén att låta drag queens läsa sagor för barn... eller hur?
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (Ja) skrev 2023-05-22 13:20:15 följande:
    Man måste inte ha varit där irl men bör åtminstone ha något slags bevis när man påstår att de läser en viss typ av sagor, att det pågår aktivism eller hjärntvätt och allt möjligt som personer skrivit i tråden. Flera har protesterat mot den "sexiga" klädseln (se gärna bilden som jag postade nyligen) och de flesta verkar kort sagt inte ha en aning om vad som försiggåtts på biblioteket.

Var är DITT bevis för att barn används som spelbrickor för ideologiska/principiella statements? Eller var det bara fördomar nu igen?
    Det är väl klart att det är ett ideologiskt/principiellt statement. Du skriver ju själv.

"Det är nyttigt för barn att möta olika typer av människor så att man kan förebygga fördomar, t ex."

Vad är det om inte ett statement?

Du menar väl inte på allvar att du tror att det var ungarna själva som fick idén att få en drag queen som läser sagor för dem?

Att inte gilla att ungar använs som spelbrickor för att slå ett slag för drag queens har inte ett dugg med "fördomar" att göra. Det borde vara en självklarhet. Vill de vuxna ägna sig åt aktivism så får de göra det, men att använda barn för det är under all kritik.
  • Anonym (Självklart)
    molly50 skrev 2023-05-22 16:24:50 följande:
    Jag försöker inte dumförklara. Jag förösker uppriktigt förstå hur du tänker.

Ja,men det finns väl andra teaterföreställningar som är lämpliga för barn.
    Varför dra upp sådana som inte är det?

Men variifrån har du fått att det är aktivism? Du har inte svarat på den frågan.
    Att de kanske läser böcker som "Konrads snippa" eller "Linus,en pojke med klänning" gör det ju inte til aktivism.
    Hade du tyckt att det var lika illa om en heteroperson hade läst dessa böcker för barnen?
    I så fall är det ju inte dragartisterna du ska klaga på utan på böckerna i sig. 
    Exakt, varför?

Varför ska man köra ner drag queens i halsen på barn öht?

Vad var syftet med det?
    Vad är syftet med att låta barn läsa böcker om  "Konrads snippa" eller "Linus, en pojke med klänning"?

Du tror inte att syftet med det är att normalisera det? 
    Vad brukar man kalla när man försöker påverka barns sätt att tänka åt det håll man själv vill?... brukar inte det kallas för indoktrinering?
  • Anonym (Självklart)
    molly50 skrev 2023-05-22 17:21:41 följande:
    Oavsett vad som ligger bakom det så är det sorgligt att människor inte ska få känna att de inte trivs i sina kroppar.
    Och vad har det med barn att göra?

Blir det ok att indoktrinera barn för att Olle känner sig som en Stina egentligen?

Kritiken handlar INTE om Olle har rätt att känna sig som en Stina eller ej, kritiken handlar om det idiotiska att använda barn som spelbrickor.

Jag bryr mig inte ett dugg om Olle känner sig som en Stina eller ej. Olle får känna sig som en grävling hen så vill. Men mina ungar ska inte användas som försökskaniner för hbtq normalisering eller som slagträn för vuxnas idelogier.
  • Anonym (Självklart)
    molly50 skrev 2023-05-22 19:15:28 följande:
    Men har du varit med på någon av dessa sagostunder IRL?
    Om inte så kanske du ska vara lite försiktig med att uttala dig så tvärsäkert om att barnen används som spelbrickor eller blir indoktrinerade i HBTQ-världen.
    Det handlar om att det är ok att vara den man är.
    Jag kan inte se problemet med det. 
    Behöver du vara med på en fyllefest för att förstå att det inte något man inte bör utsätta barn för?

Om det är ok att vara den man är varför ska barn då indoktrineras i att gilla män med klänningar?

Varför ska man öht hålla på trycka in saker i skallen på ungar? Varför inte låta dem avgöra själva vad de vill tycka?

Märkligt att du inte ser problematiken med att indoktrinera barn.
  • Anonym (Självklart)
    molly50 skrev 2023-05-22 19:37:47 följande:
    Nej,precis.
    Och barn brukar ju tycka att det är roligt med vuxna som klär ut sig och gör sig till. 
    Barn tycker förmodligen det är kul med ett fyllo som ragglar runt eller kryper på alla fyra med men det betyder ju inte att de är något man behöver utsätta dem för.
  • Anonym (Självklart)
    molly50 skrev 2023-05-22 20:02:43 följande:
    Självklart inte. Men en fyllefest vet de flesta med sunt förnuft att man inte ska utsättta barn för.
    Men en dragqueen som läser sagor för barn kan jag inte se som skadligt för barnen.
    Det som är skadligt är ju om man som vuxen försöker trycka i barnen sina egna fördomar.
    Så vad är det egentligen du anser vara att indoktrinera barnen?
    Jasså? Så det är ok att indoktrinera barn i något just du tycker är ok men inte ok att indoktrinera barn i saker du inte tycker är ok?

Varför inte låta bli att tuta i dem saker öht och låta dem avgöra själva istället?
Svar på tråden Dragqueens som intar bibliotek ja eller nej