Anonym (Nope) skrev 2023-05-22 15:25:45 följande:
Se ovan när det gäller böckerna, se även programförklaringen.
Jag kan googla det, det kan du också innan du börjar dumförklara.
molly50 skrev 2023-05-22 13:48:06 följande:
En saga definierar jag som en sagobok. T ex Pippi,Bamse och andra barnsagor.
Definierar du en saga på något annat sätt?
Nej,självklart inte. Jag skrev att det KAN förekomma män i kvinnokläder även i en teaterpjäs.
Tycker du det är lika illa som när en dragqueen läser ur en sagobok för barn?
Har jag påstått det? Och hur vet du att det är sådana böcker de läser för barnen?
För övrigt så är väl Klas Klättermus en saga för barn,så vitt jag vet.
Både Klas och Lång dags färd är båda teaterpjäser men den ena är mycket riktigt för barn, den andra inte särskilt lämplig. Du undrade om teater var så farligt...
Vad ni tycks ha så förtvivlat svårt att förstå är att jag och många andra vänder oss mot aktivismen riktad mot barn.
I mitt fall kan mycket väl "Tant-farbröder" läsa vanliga sagor, det har jag inget emot, det är transaktivismen, hela konceptet.
Man brukar säg att vägen till helvetet är kantat av goda intentioner. Goda avsikter leder till ofattbara tragedier.
Transaktivismen nu är väldigt otäck. Se Tavistock i England.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-11101661/Tavistock-transgender-clinic-facing-mass-legal-action-1-000-families.html
I USA säger visselblåsare att om ett barn känner som i fel kropp, tar det tre månader tills barnet är satt på pubertetshämmande preparat som gör dem sterila.
Detta är alltså gjort med de bästa intentioner av "goda människor".
Jag försöker inte dumförklara. Jag förösker uppriktigt förstå hur du tänker.
Ja,men det finns väl andra teaterföreställningar som är lämpliga för barn.
Varför dra upp sådana som inte är det?
Men variifrån har du fått att det är aktivism? Du har inte svarat på den frågan.
Att de kanske läser böcker som "Konrads snippa" eller "Linus,en pojke med klänning" gör det ju inte til aktivism.
Hade du tyckt att det var lika illa om en heteroperson hade läst dessa böcker för barnen?
I så fall är det ju inte dragartisterna du ska klaga på utan på böckerna i sig.