• Anonym (D)

Dejtar jag en narcissist?

Han respekterar inte mina boundaries utam struntar i mig när han inte får som han vill. Hans prat stämmer inte överens med handlingar. Han gör sånt mot mig han själv typ inte hade velat att jag gör mot honom?? Han anklagar mig för saker jag inte kan styra??

• Svar på tråden Dejtar jag en narcissist?
  • Anonym (village wisdom)

Det finns män som bara är skitstövlar också, utan att vara renodlade narcissister. Och det finns de som har flera försvårande diagnoser.

Fokusera mindre på diagnoser och mer på vad han gör- hade du tolererat att en vän betedde sig så?

Ber han någonsin om ursäkt när han har trampat över dina gränser och du markerar eller blir ledsen?

Om inte så gör du slut.

• Anonym (D)
    Anonym (village wisdom) skrev 2023-05-19 20:43:20 följande:

Det finns män som bara är skitstövlar också, utan att vara renodlade narcissister. Och det finns de som har flera försvårande diagnoser.

Fokusera mindre på diagnoser och mer på vad han gör- hade du tolererat att en vän betedde sig så?

Ber han någonsin om ursäkt när han har trampat över dina gränser och du markerar eller blir ledsen?

Om inte så gör du slut.

Jag försöker att inte diagnotisera men tänker att vissa kan ha en dos av narcissism ändå?
  • Anonym (D)

Han klagar även att det inte går snabbt fram men han är den som sätter käppar i hjulet.

• Anonym (Exet)

Han låter precis som mitt ex. Exet hade en egen agenda hela tiden och anklagade mig för allt och inget.  Det visade sig tillslut att allt han anklagat mig för var en spegling av honom själv. gör dig själv en stor tjänst och slösa inte din tid på någon som beter sig så. Om ni bara dejtar?hur tror du att han kommer vara om ni blir tillsammans? 

• Anonym (D)
    Anonym (Exet) skrev 2023-05-19 22:22:48 följande:

Han låter precis som mitt ex. Exet hade en egen agenda hela tiden och anklagade mig för allt och inget.  Det visade sig tillslut att allt han anklagat mig för var en spegling av honom själv. gör dig själv en stor tjänst och slösa inte din tid på någon som beter sig så. Om ni bara dejtar?hur tror du att han kommer vara om ni blir tillsammans? 

Han har inte tryckt ner mig och liknande men bara det här andra han håller på med känns inte så hälsosamt?
  • Anonym (Exet)
    Anonym (D) skrev 2023-05-19 22:36:07 följande:
    Han har inte tryckt ner mig och liknande men bara det här andra han håller på med känns inte så hälsosamt?
    Nej inte än?men det kommer?var så säker. Han har bråttom för att han ska hinna fånga dig innan han visar sitt riktiga jag och då är det j-t svårt att ta sig ur. Är det en normal, trygg och trevlig man så gör han inget utav det du skriver?särskilt inte i början när han ska visa sitt bästa jag och du ska sväva på moln. Lita på din magkänsla! Det önskar jag att jag hade gjort. Ta hand om dig!
  • Anonym (D)
    Anonym (Exet) skrev 2023-05-19 22:44:08 följande:
    Nej inte än?men det kommer?var så säker. Han har bråttom för att han ska hinna fånga dig innan han visar sitt riktiga jag och då är det j-t svårt att ta sig ur. Är det en normal, trygg och trevlig man så gör han inget utav det du skriver?särskilt inte i början när han ska visa sitt bästa jag och du ska sväva på moln. Lita på din magkänsla! Det önskar jag att jag hade gjort. Ta hand om dig!
    Ja han har bråttom med allt, det jag menar med att han inte respekterar mina boundaries.
  • Tukt

Frågan är väl inte om det är en narcissist du dejtar, utan varför du dejtar en person som du själv insett inte är bra för dig.

• Anonym (sluta)

Mitt råd är sluta dejta denne man omedelbart. Kvittar väl om han är narcissist eller bara skitstövel. Vilket av dem vill man inte dejta väl? Väl...? Kom igen nu, du vet bättre :)

Svar på tråden Dejtar jag en narcissist?