• Anonym (Trött)

Sover hela tiden

Hej!

Varje helg som varit sen 4a veckor tillbaka så har jag bara sovit. 

jag börjar bli orolig. Jag lyckas inte ta mig upp. Jobbar på vardagarna och på helgerna sover jag hela tiden. Är kanske vaken 1-2 timmar sammanlagt där jag äter och går på toaletten osv. Sen tillbaka till sängen och sover. 

har liksom ingen kraft i kroppen? sedan när jag vaknar under dagen har jag sån otrolig huvudvärk och ont i kroppen.

någon som vet vad det kan vara?

• Svar på tråden Sover hela tiden
  • Anonym (Hmm)

Stress. Depression. Utbrändhet.

• Anonym (Trött)
    Anonym (Hmm) skrev 2023-05-21 14:50:35 följande:

Stress. Depression. Utbrändhet.

De alternativen har slagit mig. Det enda som märkligt är att jag under vardagar är helt ?normal? har kul på jobbet och är pigg. men sedan på helgen så kraschar jag
  • Tow2Mater

Gravid?

Huvudvärken och ont i kroppen och brist på kraft  kan ju även vara for att du just sover for mycket.

• Anonym (lkl)

Låter lite som mina helger men sover inte bort dom utan gör ingenting istället, ligger i soffan och har ingen lust med nåt. Jobbar också på vardagarna. Jag försöker dock gå ut en promenad om jag orkar. Har inget direkt tips, men låter som depression, jag vet att jag är deprimerad men vägrar tabletter, de har ingen effekt på mig. Hör av dig till din vårdcentral och berätta exakt hur det är. 

• Anonym (Trött)

Gravid är jag inte.

Har försökt att gå ut och gå men kroppen Orkar inte, får andnöd och hjärtklappning när jag försöker anstränga mig.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Trött) skrev 2023-05-21 14:52:38 följande:
     De alternativen har slagit mig. Det enda som märkligt är att jag under vardagar är helt ?normal? har kul på jobbet och är pigg. men sedan på helgen så kraschar jag
    Ja, för då går du på högvarv. Får du någon återhämtning alls under veckorna?
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Hmm) skrev 2023-05-21 15:05:37 följande:
    Ja, för då går du på högvarv. Får du någon återhämtning alls under veckorna?

Ja det tycker jag. Eller det beror på vad som räknas som återhämtning?
    jag går hem, kollar på tv och äter middag sen i säng.

• Anonym (lkl)

Är du singel? I så fall kan det vara så att du känner dig ensam på helgen. Lusten till att göra saker kan ju försvinna då. Så är det för mig.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Trött) skrev 2023-05-21 15:10:26 följande:

Ja det tycker jag. Eller det beror på vad som räknas som återhämtning?
    jag går hem, kollar på tv och äter middag sen i säng.

Jo vila är viktigt, framför allt. Att man kopplar bort tankarna. Ännu bättre om man gör något roligt förstås. Kvällskurser är kul men jag tror faktiskt inte det är bra just nu när du mår så här. Den bästa lösningen är om du kan fundera på din arbetssituation och vad som får dig att må så här. Kanske du måste byta jobb.
  • Anonym (Tess)

Låter precs som borrelia. Kolla upp det!

• Anonym (H)

Kolla dina värden om du inte har gjort det. Jag fick B12-brist för några år sedan och det är helt otroligt hur risig man kan bli av simpel vitaminbrist. Järnbrist kan man också bli väldigt trött av. 

Visst kan det finnas psykiska orsaker men uteslut fysiska orsaker först. Boka en tid på vårdcentralen och beskriv tröttheten du känner för det låter inte normalt.

• Anderrrrrs

Du behöver gå och ta blodprover och få ett läkarutlåtand, inte vilda gissningar på ett forum. 

Du kan lida av stresssymptom, depression, Borrelia eller cancer. Varför gissa när tid är din fiende i alla fyra gissningarna. 

Borrelia hade jag när jag kände mig som en förkylning skulle bryta ut,, var dyngtrött jämt och hade ont överallt. 

Ring Kry om du inte orkar gå till doktorn. 

Svar på tråden Sover hela tiden