Inlägg från: Anonym (vänster är ett skällsord) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vänster är ett skällsord)

Överreagerar jag?

Mrs Moneybags skrev 2023-05-26 12:58:33 följande:
    Jag förstår mig inte på den här sortens tänk. Förälder är man ju 365 dagar om året oavsett var barnet är någonstans. Självklart ska man kunna ringa och säga godnatt till en treåring. Att vara förälder innebära att se till barnens bästa och sätta sitt ego i baksätet. 

Den mannen existerar inte som skulle kunna stoppa mig från en sån sak. Så är det bara. 
    Man behöver kunna se på saken nyktert, skilja sina egna behov från barnens behov.

Det som jag själv implementerar är att barnen får ringa till mamma hur mycket och ofta de vill de veckor de bor hos mig, men jag har satt ner foten ordentligt mot att exet själv ringer till barnen i tid och otid helt utan anledning.

Det tog en ordentlig stund för exet att få in detta i skallen, att det är skillnad. Hon blev precis skogstokig när jag spärrade henne från att ringa mig när hon vägrade lyssna på detta...

Än så länge är barnen så pass unga att de inte har egna telefoner, så allt ringande går genom min egen. Återstår att se hur detta kommer fungera om ett par år när barnen har egna telefoner.
Svar på tråden Överreagerar jag?