• Anonym (Olika)

Överreagerar jag?

Det är nog väldigt olika. En del har ingen kontakt alls, andra är på träning med barnen flera dagar fast det är på den andras vecka. Man får försöka hitta något som fungerar. Telefonkontakt är väl ändå ett övergående problem då äldsta väl snart ska ha egen mobil? Det kan vara läge att ligga lågt och inte skapa en stor konflikt angående detta då det antagligen löser sig självt på sikt när barnen så småningom får egna mobiler.

• Anonym (Olika)
    Mrs Moneybags skrev 2023-05-26 12:58:33 följande:
    Jag förstår mig inte på den här sortens tänk. Förälder är man ju 365 dagar om året oavsett var barnet är någonstans. Självklart ska man kunna ringa och säga godnatt till en treåring. Att vara förälder innebära att se till barnens bästa och sätta sitt ego i baksätet. 

Den mannen existerar inte som skulle kunna stoppa mig från en sån sak. Så är det bara. 
    Nu tänker du väl ändå lite fel. Om ditt barn vill ringa den andra föräldern så står det i din makt att se till att barnet får göra det. Men om du vill ringa ditt barn och måste ringa via den andra föräldern så är det helt upp till denne om du får göra det eller ej.
Svar på tråden Överreagerar jag?