• Anonym (Ts)

Mkndre mage andra graviditeten?

Tycker alla säger man ska få större mage andra graviditeten.

Min är betydligt mindre, nu i v 29 är den typ som v 23 i förra omgången. Och det var bara 2 år sen.

Moderkakan är i framvägg nu och bakvägg senast så borde vara tvärtom? Har också gått upp mindre i vikt denna gång.

Allt ser dock bra ut på alla ultraljud och bebisen rör sig så jag känner det varje dag.

Men alltså mkt mindre denna gång. Nån annan???

• Svar på tråden Mkndre mage andra graviditeten?
  • Anonym (....)

Eftersom du har moderkakan i framvägg så blir magen mindre då barnet ligger mer åt ryggen. Fullt normalt. 

• Anonym (Ingen fara!)
    Anonym (Ts) skrev 2023-05-21 21:49:20 följande:

Min är betydligt mindre, nu i v 29 är den typ som v 23 i förra omgången. Och det var bara 2 år sen.

Moderkakan är i framvägg nu och bakvägg senast så borde vara tvärtom? Har också gått upp mindre i vikt denna gång.

Allt ser dock bra ut på alla ultraljud och bebisen rör sig så jag känner det varje dag.

Eftersom allt ser bra ut tycker jag inte att du ska oroa dig ett dugg! Visst kan man snacka om allmänna tendenser, men i sista änden är det helt individuellt, både från person till person, och från en graviditet till en annan. Själv blev jag mindre och mindre för varje barn (fem stycken), haha.

Så mitt råd är: strunta i vad "alla" säger och njut i stället av din graviditet {#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • Anonym (Ts)
    Anonym (....) skrev 2023-05-22 00:01:04 följande:

Eftersom du har moderkakan i framvägg så blir magen mindre då barnet ligger mer åt ryggen. Fullt normalt. 

Ah tack, hade fått en kommentar att det borde vara tvärtom, och folk som tyckte jag hade en så nätt liten mage.

Vill bara att sllt ska vara bra liksom, förmodligen sista chansen nu pga ålder så är oroligare denna graviditet helt klart.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Ingen fara!) skrev 2023-05-22 00:01:11 följande:
    Eftersom allt ser bra ut tycker jag inte att du ska oroa dig ett dugg! Visst kan man snacka om allmänna tendenser, men i sista änden är det helt individuellt, både från person till person, och från en graviditet till en annan. Själv blev jag mindre och mindre för varje barn (fem stycken), haha.

Så mitt råd är: strunta i vad "alla" säger och njut i stället av din graviditet  // {#emotions_dlg.flower}Hjärta
    Tack!

Jag försöker. Men när man får kommentarer som ?din mage verkar ju inte växa!? så kändes det.
  • Anonym (Ingen fara!)
    Anonym (Ts) skrev 2023-05-22 06:28:35 följande:
    Tack!

Jag försöker. Men när man får kommentarer som ?din mage verkar ju inte växa!? så kändes det.
    Folk ska alltid komma med så mycket idiotiska kommentarer... Nästa gång nån säger en sån sak tycker jag att du ska svara "Till skillnad från din då - man skulle ju tro att det är du som är gravid!" Flört

Det är skitsvårt att bara låta dumma kommentarer rinna av sig, jag vet, men påminn dig om att det är just precis bara det: dumma, okunniga kommentarer. Det enda som betyder nåt är att allt ser bra ut vid undersökningarna, och att du ju känner den lill* varje dag GladHjärta
  • Villvaraanonym83
    Anonym (Ts) skrev 2023-05-21 21:49:20 följande:

Detta skulle kunna varit jag. Är samma för mig på exakt alla punkter! Cool

Ordprediktion

• ellibell

Håller med om att du inte ska oroa dig!

Jag hade moderkakan i bakvägg både första och andra graviditeten men magen var ändå mycket mindre andra gången. Mellan vissa mätningar hade den inte växt alls. Barnmorskan trodde på ett litet barn, men det var det inte heller. :) Däremot tränade jag mer och gick upp mindre i vikt, vet inte om det kan ha spelat roll.

Svar på tråden Mkndre mage andra graviditeten?