Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Hemfridsbrott

Anonym (Anonym) skrev 2023-05-26 00:20:47 följande:

@Vc
    Om man har nycklar eller inte spelar inge roll när det gäller hemfridsbrott. Vad är viktigt är om man hade tillstånd av de som bor där att komma in, vilket hon INTE hade. Hon skulle kolla posten när inge var där, inte bjuda sig in när hon vill när hon väl visste att jag var i lägenheten.
    Men jag ser bara idioter här. Som sagt, galna människor överallt. Vad jag hade upptäck de senaste tre år är att Sverige är en verkligen patetiskt samhälle. Jag har bott i fyra länder i mitt liv och jag kan verkligen säga jämfört med alla andra länder i världen svenskar är helt barnsliga idioter som tycker psykopatisk beteende är helt kul. Men vad annan kan man förväntas av psykiskt handikappade idioter.

Du har rätt i att hemfridsbrott kan inträffa oavsett nycklar men det problematiserar dock saker och ting vid en eventuell utredning. För vid brott ska uppsåt bevisas och hon kan ju hävda att hon uppfattat att hon fått ett bredare uppdrag än bara posthämtning och nycklarna stärker ju att hon och pappan har en överenskommelse. Hon kan ju även uppge att hon var osäker om du var kvar etc etc.
    Hemfridsbrott hade varit lättare att hävda om hon brutit sig in utan nycklar.

Och att hon ringde till lägenhetshavaren för att kolla om nycklarna verkligen skulle lämnas tillbaka är ju alldeles rätt och riktigt. Inget konstigt alls. Handlar ju inte om att du är en sak som ska kollas (som du skrivit om tidigare) utan hon vände sig till den som är ansvarig för lägenheten och som gav henne uppdraget.

Sen bör du nog fundera på hur du uttrycker dig.
    Kallar alla som inte håller med dig för diverese epitet (jag får inte ihop att grannen exempelvis är narcissist-vad grundar du det på? Gränslös möjligtvis men det är ju knappast samma sak) och sedan drar hela svenska folket över en kam.
    Rent krasst så är det ju faktiskt bara att flytta om du inte trivs här.

Om du bemöter folk i verkliga livet så, till exempel poliser vid en anmälan finns risken att du inte tas på allvar...
    Var saklig istället , både vid samtal med grannen och andra...
Svar på tråden Hemfridsbrott