• Anonym (gladImat)

Vilket är oattraktivast av att gå på bidrag eller vara överviktig / stor

Vad sänder det för signaler ?

• Svar på tråden Vilket är oattraktivast av att gå på bidrag eller vara överviktig / stor
  • Anonym (Hki)

Gå på bidrag. Usch. Då saknar man mål och ambitioner. Sjukt oattraktivt. 

• Anonym (Kluven)

Svår fråga.... Det beror  på hur lätt personen har att förändra sin situation och vad orsaken var från början.

• Anonym (Utk)

Gå på bidrag är nog värst för mig, sjukt avtändande med någon som inte kan eller vill dra sitt strå till stacken och försörja sig själv (med undantag från sjuka då).

• Anonym (Hjärta)

Gå på bidrag helt klart.

• Anonym (Loop)

Gå på bidrag. Vill inte leva med någon som inte har en säker inkomst eller är på samma ekonomiska nivå som jag. 

• Anonym (S)
    Anonym (Hki) skrev 2023-05-22 19:19:03 följande:

Gå på bidrag. Usch. Då saknar man mål och ambitioner. Sjukt oattraktivt. 

Eller så är det exakt mål och ambitioner man har! Man fastnade i ekorrhjulet, vill prova på något annat, får hjälp med en praktik via AF för att kolla upp ett annat yrke, går på aktivitetsbidrag ett par månader, söker in som sjuksköterska till hösten och jobbar som undersköterska över sommaren. Är det verkligen "sjukt oattraktivt"??
  • Anonym (Joel)

Övervikt, visar på dålig karaktär och brukar oftare vara enklare att ta sig ur än arbetslöshet.

• Anonym (Gud)

Oj vad fördomar många har. Jag har levt på bidrag och tvivlar på att det finns någon som haft högre ambitioner men livet blir inte alltid som man tänkt sig. Att tro att någon vill leva det livet, och att det inte finns en historia bakom. Tragiskt. Tycker inget av det gör någon till en hemsk människa som jag skulle välja att ta avstånd ifrån. 

• Anonym (Kloakmentalitet)

Det oattraktivaste är att vara en person som skriver en sån här tråd och tänker i dessa banor.

• Anonym (Överviktig=stora tuttar)

Nästan alla överviktiga tjejer har stora tuttar. Stora tuttar= attraktivt. Så du jämförde något dåligt med något bra (förutsatt då att hon inte är en av väldigt få överviktiga kvinnor som ändå har små bröst då vinner arbetslös).

• Anonym (Mx)

Troligen tycker kvinnor att det är mest oattraktivt med en man som går på bidrag.

Dom flesta män skulle nog säga övervikt, är det en fin tjej i övrigt gör det inget om hon går på bidrag.

• Anonym (vänster är ett skällsord)

Det beror helt på vad man är ute efter....

När jag söker efter någon att dela livet med så spelar utseendet betydligt mindre roll än personligheten och förmågan att fungera i samhället och försörja sig....

Söker jag en sängkamrat för kvällen så går jag givetvis rakt av på yttre attribut.

• Anonym (Äpplen eller päron)

Beror väl helt på orsaken.
    Bidrag för man inte vill jobba - nej tack. Bidrag för man inte är attraktiv på arbetsmarknaden, inte kan jobba en orsak man inte kan påverka? Att inte vilja är oattraktivt.
    Överviktig pga orsaker man inte rår för eller överviktig för man bara är lat? Så allt är relativt!

Min man har fått chipstuttar och de är oattraktiva pga att han inte har intresset att försöka göra något, jag har muffinsmage men går ut och joggar...

• Hjelm

Jag tycker på riktigt att övervikt kan vara ganska attraktivt. Män som är lite runda och ser väldigt snälla och goa ut - nallebjörnstypen - går hem hos mig! Men givetvis finns nyanser. En väldigt fet person - så där så att det begränsar hela livet och innebär mängder av ohälsa - skulle jag nog inte välja.

Bidrag är såklart jätteoattraktivt om det beror på att personen inte vill bidra till samhället, inte bryr sig - eller har varit omöjlig att anställa eller få behålla ett jobb. Om det beror på sjukdom är det en annan sak, men då kanske sjukdomssituationen är det tuffa och inte huruvida han lever på bidrag eller inte. Tillfälliga bidragssituationer, som tillfällig sjukskrivning, är inget problem alls.

• Anonym (Mx)
    Anonym (Äpplen eller päron) skrev 2023-05-22 21:19:52 följande:

Beror väl helt på orsaken.
    Bidrag för man inte vill jobba - nej tack. Bidrag för man inte är attraktiv på arbetsmarknaden, inte kan jobba en orsak man inte kan påverka? Att inte vilja är oattraktivt.
    Överviktig pga orsaker man inte rår för eller överviktig för man bara är lat? Så allt är relativt!

Min man har fått chipstuttar och de är oattraktiva pga att han inte har intresset att försöka göra något, jag har muffinsmage men går ut och joggar...

Det spelar väl ingen roll vilken anledning man har, resultatet är ändå det samma. Det som avgör är om det finns en öppning för en förändring/förbättring och att man tar tag i övervikten kontra bidragsberoendet.

Det är varken sexigt med en bidragstagare, oavsett skäl, som inte kommer vidare i livet. Samma med någon som konstant går runt med övervikt.
Svar på tråden Vilket är oattraktivast av att gå på bidrag eller vara överviktig / stor