• nigl

Letrozol och ägglossning

Är det någon som tagit Letrozol och vill dela sina erfarenheter?

Jag fick Letrozol utskrivet av läkare för att trigga ägglossning för jag försöker bli gravid och min mens är heeelt galen så det är helt omöjligt att följa. 

Spotting senaste halvåret som jag aldrig tidigare haft
    Utebliven mens flertal gånger 
    Långa cyklar

Ska enligt läkare ha ägglossning CD 12-17 men hade ingen temperaturhöjning då och har alltid negativa ägglossningstest så det är ingen idé att ta. Är på CD 22 nu. Ska jag tolka det som att det inte blev någon ägglossning den här månaden då? 

Hämtade ut mina Letrozol i april och började först nu. Märkte att tabletterna går ut redan i augusti!? Brukar det vara så kort livslängd på dem eller har jag fått en riktigt gammal uppsättning bara?

• Svar på tråden Letrozol och ägglossning
  • Phie84

Ja å FF e inte överens alls. Har vattniga flytningar å världens ÄL molvärk idag men ÄL va för några dagar sen enligt FF.

• Nomen123
    Phie84 skrev 2023-10-29 07:26:46 följande:

Ja å FF e inte överens alls. Har vattniga flytningar å världens ÄL molvärk idag men ÄL va för några dagar sen enligt FF.

//

Jobbigt när det blir sådär.. 
    Jag har inte lyckats hitta ägglossningen med resten denna gången, men idag gick tempen uppåt.. Så får se vad NC säger om några dagar..
  • nigl
    Nomen123 skrev 2023-10-28 21:16:25 följande:
    Jag vet inte om den kan rubba eller Påverka, det var bara en tanke som vi kom på.. När testen inte visar nåt.. Dem visar bara ett kontroll streck.. Brukar alltid få iallafall 2, om än svaga.. Så det är avvikande.. 

Hade sånt där sekret (äggvita) i början på veckan och några dagar.. Men nu är dem typ borta. . Vi har legat varannan var tredje dag denna cykeln så hur som så har vi ju försökt.. 

Får se om tempen stiger här.. 🧡

Hur går det för dig nu?
    Det kanske det kan, jag har verkligen ingen aning. Men hoppas såklart inte på att det kan rubba. Inte ens en svag svag? Det känns ju surt ja 😞 men skönt att tempen steg nu iallafall, hoppas det håller i sig och att det blir en bekräftad ägglossning snart 😍 låter ju faktiskt som att det har varit. Jag litar inte helt på ägglossningstester.. 

Väntar och väntar? Mensen beräknad på torsdag så hoppas så mycket som jag bara kan på att den uteblir.. Är redan lite ?nervös? varje gång jag ska kissa och torkar mig att det ska vara kört. Annars inte mycket symtom. inbillar mig lite lite svullna bröst, molvärk och konstigt nog behöver jag göra nummer 2 betydligt oftare än normalt? Men det har jag aldrig hört är ett symtom haha 😅
  • nigl
    Phie84 skrev 2023-10-29 07:26:46 följande:

//

Hmmm ja det ser ju ut som att din temp redan stigit och då bör väl ägglossningen ha varit. hur många dagar sedan var det du fick positivt ägglossningstes? Hur som helst väldigt förvirrande med de andra symtomen 😅 jag hade legat idag för säkerhets skull om jag var ni 🌷
  • Phie84
    Nomen123 skrev 2023-10-29 08:08:43 följande:
    Jobbigt när det blir sådär.. 
    Jag har inte lyckats hitta ägglossningen med resten denna gången, men idag gick tempen uppåt.. Så får se vad NC säger om några dagar..
    Fick glad gubbe på CB advance cd11 å bara för skojj tog ja ett vanligt digitalt CB igår å då va de glad gubbe på de oxå. Så indirekt har ja fått pos-test cd 11-12-13. 
  • Nomen123

I eftermiddags kom mitt omslag, äntligen positivt på både ägglossningsstickan och det digitala från att knappt varit synliga streck alls.. 
    Så de omslaget gick snabbt och inte stegvis denna gången.. Skönt att kroppen "sköter" sig.. 🙏🥰

• nigl
    Nomen123 skrev 2023-10-29 23:51:47 följande:

I eftermiddags kom mitt omslag, äntligen positivt på både ägglossningsstickan och det digitala från att knappt varit synliga streck alls.. 
    Så de omslaget gick snabbt och inte stegvis denna gången.. Skönt att kroppen "sköter" sig.. 🙏🥰

Så härligt att höra! Vilken lättnad 🥰
  • nigl

Jag har BIM idag. Hur länge hade ni väntar med att göra  ett test? 

• Phie84
    nigl skrev 2023-11-02 14:07:44 följande:

Jag har BIM idag. Hur länge hade ni väntar med att göra  ett test? 

Hade testat idag eller dagen efter 😀
  • nigl
    Phie84 skrev 2023-11-02 14:20:21 följande:
    Hade testat idag eller dagen efter 😀
    Åh jag drar mig så mycket för detta.. Vill inte bli besviken. Visst behöver man inte vänta till morgonurinen när man passerat BIM? borde funka vilken tid som? 
Svar på tråden Letrozol och ägglossning