Inlägg från: Anonym (Trollololo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trollololo)

Besviken på svärmor

Nu är jag tämligen säker på att detta är en trolltråd men svarar i den bemärkelse att det du skriver är sant:

Det är NI, du och din man, som brustit i kommunikationen här. Ni skulle från början kommunicerat till din mans mamma vad ni "förväntade" er av henne när hon sa att hon kunde hjälpa till mer ert barn. För ingen normalt funtad person tolkar "hjälp med barnet" som ett heltidsjobb i mer än 2 år, vare sig hon lovat guld och gröna skogar. Det låter mer som att ni valt att misstolka det svärmor sagt och nu blir sura för att hon inte gör som ni vill. 

Sedan tycker jag att hon verkar vara en helt underbar person som, utan förbehåll, vill ta hand om ERT barn i 8 månader. Om detta du skriver är sant så skulle jag vara väldigt försiktig med att inte bränna era broar med denna person, då hon verkar vara otrolig som vill lägga så mycket tid på sitt barnbarn. 

Min svärmor är en pigg och alert pensionär på snart 70 år och gör allt från att gå långa vandringar till att träna. Trots det så är hon ofta helt slut efter en heldag med vårt barn. Det är liksom något helt annat att ta hand om ett barn, speciellt ett som inte är ens egna. Nu verkar ni vara rätt oerfarna kring barn men ett barn på 10 månader och uppåt kräver rätt mycket, speciellt om barnet har börjat gå. Det är inte direkt så att man lallar runt och kan ta sig en fika närsomhelst utan det är oftast ett heltidsjobb att ha koll på ett sådant litet barn. 

Allt jag vill säga är att jag tycker ni ska be din mans mamma om ursäkt och tacksamt ta emot den hjälp hon erbjuder. 

Svar på tråden Besviken på svärmor