En dag på Åland/Mariehamn
Vi har bokat en dagskryssning till Mariehamn i påsk. Behöver tips på vad kan hitta på i Mariehamn en dag; sevärdheter, kaféer, romantiska platser, restauranger mm. Kan tillägga att dottern på 14 månader också är med.
Vi har bokat en dagskryssning till Mariehamn i påsk. Behöver tips på vad kan hitta på i Mariehamn en dag; sevärdheter, kaféer, romantiska platser, restauranger mm. Kan tillägga att dottern på 14 månader också är med.
Finns det inga ålänningar här?
*funderar* har ni bil med er?
Nej, vi kommer inte att ha bilen med.
www.aland.com
www.goaland.net
där finns det saker att kolla på om /vad mna nu vill göra.
Annars e mariehamn inte så stort och har rätt mycke utbud på gångavstånd...
Man kan lalal omkring bara o kika in i små affärer och fika på nåt gulligt litet fik Svarta katten eller bagarstugan är rökfria lite annorlunda fik...
Om du inte hittar fråga nån på stan :)
det är ju lite tokig tid att komma till Åland vid påsk, är inget speciellt där då alls, Åland är ju en sommarö, precis som gottland. Om ni inte har bil kan ni ju gå på stan (tar inte länge eftersom stan e så liten) å så kan ni ta en fika på t.ex. robert´s coffee eller på aet som ligger precis bredvid torget. Sen finns det ju lilla holmen, men det är kanske lite tidigt för det.. men på sommaren i allafall så finns det djur där, kan va roligt för de små att titta på. Det är för övrigt en mysig liten ö. Men återigen, förvänta er inget speciellt, åland är inte speciellt... bara på sommaren. Då det är JÄTTEFINT!
det kan hända att vi alla ålänningar har beta versionen så då är det lite trixigt o svara i vanliga FL... men du kan gärna fråga i min GB om du undrar nåt annat...
EAT heter det ju :)
*Stolt mamma och Ålänning*
om du skriver i min inbox kan jag kanske ge nåt tips