Inlägg från: Flutterby |Visa alla inlägg
  • Flutterby

Pojknamn på engelska?

Jag är svensk o min man är från England. Vi behöver hjälp, vi har arbetsnamn på flicka (svenskt), men behöver ett engelskt pojknamn som måste funka på svenska, dvs inget på "j" eller med "th" i osv. Knepigt, eller hur?

• Svar på tråden Pojknamn på engelska?
  • Flutterby

Vi har en del favoriter på "j" tex James, men det uttalas ju "dj" på engelska o "j" på svenska, och "james" låter riktigt illa, tycker vi. Tack för alla förslag, ska gå igenom dem med maken. Fortsätt gärna om ni kommer på fler!

• Flutterby

Till Mumsen: tack för din "input", men alla dina förslag var ju just så'na som jag INTE ville ha, dvs "j-namn" och "th-namn"...
    Till Saggitarius: Ja, jag kanske är lite petig, men vill gärna att det inte ska vara nå'n tvekan om hur namnet ska uttalas, det blir så jobbigt då. Tänk dig alla skolkamraterna skrika "jeeårj" när du stolt döpt ditt barn til "djårdj"...

• Flutterby

Xara: Richard heter blivande farbror, o förresten kommer folk bara att säga "Rickard". (gud vad jag känner mig petig!)

• Flutterby

En gång till: inga namn på "J", men tack för alla förslag, fortsätt, det är inspirerande!

Svar på tråden Pojknamn på engelska?