Inlägg från: soisay |Visa alla inlägg
  • soisay

Min sambo har tappat känslor

Hej! De värsta som kan hända har hänt. Min sambo har gjort slut med mig. Vårt förhållande på nästan 2 år har väl varit väldigt turbolent men många bråk och ups and downs. Men senaste 2-3 månaderna har problemen lagts åt sidan och vi har knappt bråkat. Nu kommer han med att han har tappat känslor och vill göra slut. Såhär har han känt i cirka 2 månader? Han står fast vid sitt beslut men är öppen för att träffas om en vecka och se hur det känns. Om det känns bra så kan vi fortsätta att ses. Värt att nämna är att vi är sambos sedan ca 1 år tbx. 

Planen nu är alltså att ses om en vecka. Känna in känslorna, och fortsätta ses om det känns bra för båda. Han är öppen för att få tillbaka känslorna men är tydlig med att det är slut tillsvidare. Är detta försök dömt för att misslyckas? Även värt att nämna är att våra tidigare problem inte ses som oförlåtliga (så inga otroheter osv). Får jag endast falska förhoppningar av detta kanske? eller har ni erfarenheter av att känslor kan komma tillbaka??

• Svar på tråden Min sambo har tappat känslor
  • soisay

Kan det inte handla om att nykärleksfasen är över och de är därför det kan kännas så?

• soisay

Tror inte alls på din teori då han aldrig varit särskilt sexuell av sig. Och nån ny har han inte träffat. Menar inte att något löses på en veckan, utan att vi pausar från varandra en vecka sen börjar dejta på nytt. Självklart har inte känslorna kommit tillbaka helt då.

• soisay

Tack för svaret! Jag försöker att inte ha några förhoppningar, men hoppet är det sista som lämnar? 
    Är glad över att han är öppen för att få känslor, men innebär kanske inte samma sak som att han aktivt kommer kämpa för det. Håller tummarna att han saknar mig denna veckan och att det bubblar till när han ser mig igen

• soisay

Hur menar du med destruktiv relation? För att vi haft mycket bråk?

• soisay

Tvivlar jag starkt på. S?x har aldrig varit en stor roll i vår relation. 

• soisay

Du får det att låta väldigt enkelt. Att få känslor tillbaka är ingen omöjlighet, trots att jag vet att det långt ifrån är en garanti

• soisay

Jag får väl träffa honom nästa vecka o se vad han har att säga. Mer än så kan jag inte göra. Om det är min enda chans så tar jag den. 

• soisay

Inget ska hända om en vecka, men då ska vi se hur det känns och om vi ska fortsätta träffas eller inte. Han har inget ragg. Alla killar är inte svin

• soisay
    Anonym (nja) skrev 2023-05-28 12:04:42 följande:
    Jag tror han tappat känslor helt. Skälet: att ni inte bråkat i 2 mån. Så brukar det bli när nån tappat känslor. Man orkar inte tjafsa längre för man bryr sig inte längre. Han hade säkert redan bestämt sig, det är därför han inte tagit fighten.

Han ger dig dubbla budskap när han säger att det är slut men kan ompröva. Inte sjysst.
    Du har säkert rätt tyvärr
  • soisay
    molly50 skrev 2023-05-28 13:02:43 följande:
    Men om han tappade sina känslor för 2 månader,vad får dig att tro att han skulle få tilllbaka dem på 1 vecka?
    För din egen skull så släpp taget och gå vidare.
    Han verkar vilja ha dig som en backup tills han träfar någon annan,som någon skrev.
    Och han ger dig dubbla budskap.
    Det är inte juste. 
    Som sagt ska de inte bra bra efter en vecka. Men då har han fått distans till det och kan bestämma om det är värt att satsa på eller inte
  • soisay
    molly50 skrev 2023-05-28 14:25:40 följande:
    Jag förstår hur du tänker. Men om hans känslor svalnade redan för 2 månader sedan så tror jag tyvärr inte att chansen är så stor att det ska ha förändrats på en vecka.
    Han ger dig dessutom dubbla budskap genom att låta dig gå och hoppas på att han kanske kommer att ändra sig ändå och få tillbaka sina känslor.
    Och det är inte snällt mot dig. 
    Nä jag förstår hur du menar. Det som kan hända är väl att han saknar mig o inser att jag är nått att ha 
  • soisay
    molly50 skrev 2023-05-28 15:43:53 följande:
    Då tror jag att man behöver lite mer distans till det än en vecka. 
    Vi kommer ju i så fall ses mer sällan
  • soisay
    molly50 skrev 2023-05-28 19:26:13 följande:
    Ja,men frågan är om det är värt det,eller om du vill få chansen att träffa någon som verkligen älskar dig och inte bara vill hålla dig på halster i väntan på annat.
    Så du menar att du är säker på att chansen är 0% att känslor kan växa tillbaka?
  • soisay
    Nu har vi pratat i telefon o hans svar är att han vill vara ensam tills på fredag och då beslutar vi om vi ska fortsätta ses eller inte, Så han säger att han kan inte ?lova? något.
  • soisay
    molly50 skrev 2023-05-29 09:29:54 följande:
    Varför ens överväga att träffa honom igen?
    Tycker du inte att du förtjänar att vara med någon som älskar dig och inte bara vill hålla dig kvar i väntan på något bättre?
    Han leker ju bara med dina känslor.
    Och det är inte snällt.
    I tidigare förhållanden har jag varit med om att känslor kommer tillbaka. Därför lever hoppet 
  • soisay
    Ocdmänniska skrev 2023-05-29 12:46:38 följande:

Men sluta tillåta att han behandla dig som skit, det är inte snällt, och det där borde inte vara en person du vill ha i dit liv. Förstå att du har värde kvinna! Vill du ens va med någon som behandlar andra personer såhär?

Är de fel av honom att ha en liten paus o fundera på vad han vill?
  • soisay
    Anonym (Syster) skrev 2023-05-29 18:01:59 följande:
    Han vet vad han vill, innerst inne. Han måste bara våga stå för det också.
    Hur vet du detta? De är ingen som kommer med något positivt på familjeliv men irl gör människorna runtomkring mig det. På sistone har han varit kärleksfull och intim med mig. Att tveka på dina känslor kanske inte är helt ovanligt. Försvarar inte faktumet att han utsätter mig psykiskt för en jobbig tid fram tills fredag. Ibland kanske man bara behöver fundera. Jag är 100% att det inte handlar om något annat ragg, och jag tror att han kan få tillbaka känslorna eller inse att han har mer känslor för mig än han tror. 
  • soisay
    Anonym (Syster) skrev 2023-05-29 19:10:52 följande:
    Jo men vi som är på FL har ingen anledning att stryka dig medhårs. Klart att de som älskar dig vill släta över, trösta, få det att låta bättre än det är. Det är lättare att se klart på situationen om man är längre bort från den.

Hur vet jag att han vet vad han vill? Livserfarenhet kort sagt. Om du vill ha en tydligare förklaring: hans känslor tog slut för länge sedan men det är jobbigt att göra slut och lätt att inbilla sig att man kanske vill, det kanske går osv. Nej. Det är över mellan er.
    Så de är ingen som helst chans att få tillbaka känslor? 
  • soisay
    Ocdmänniska skrev 2023-05-29 21:35:48 följande:

Kan inte citera. Det är fel på de viset han gör det på. 

Ja det håller jag med om
Svar på tråden Min sambo har tappat känslor