Inlägg från: Richard1986 |Visa alla inlägg
  • Richard1986

Abort eller inte?

Om du känner väldigt starkt att du inte vill göra abort och/eller skulle må väldigt dåligt av abort så ska du behålla? Men det beslutet kan bara du ta? Jag förstår att det är lätt att säga för utomstående när man inte är en del av situationen så att säga, men det här kommer att gå bra oavsett vilket beslut du tar? Men vi människor klarar mer än vad vi tror när vi är i pressade situationer 

Visst ekonomiskt kan det komma att bli kämpigt ett tag med 3 barn där hemma och en osäker jobbsituation men många har varit i den sitsen före dig och klarat det på något sätt ändå till slut.  

Ur en mans perspektiv som har varit i situationen, så kan jag säga att vi män reagerar ofta annorlunda vid graviditeter, och behöver ofta längre tid för att beskedet ska sjunka in? Vi får ju beskedet mer eller mindre uppslängt i ansiktet medan kvinnan ofta har haft en liten tid ändå på sig att processa beskedet? Det är inte helt ovanligt att en initial negativ reaktion från mannen blir en positiv till slut ändå när det har fått gå en tid? 
    Mitt ex blev gravid på ett av våra allra första samlag? Hon gjorde tidigt klart att hon aldrig gjort någon abort och tänkte aldrig göra någon heller? Det var tag när det var riktigt jobbigt emellan oss men vi löste det också och idag har vi 3 barn tillsammans? Jag säger inte att det slutar så lyckligt för alla för det gör det inte? Men det är ett exempel på att det kan gå bra också 

Svar på tråden Abort eller inte?