Anonym (Embrace) skrev 2023-05-29 16:50:04 följande:
Ja, som yngre fick man ju skrattanfall ihop med sina kompisar när man visste att det var olämpligt. Typ, man får inte skratta just då och det var ju det som gjorde att man skrattade ännu mer och det gick inte att sluta. Men det håller man ju inte på med längre som vuxen. Nåt måste ju ske med dig om du får okontrollerbara skrattanfall nu som vuxen. Händer det också när du är helt själv, dvs inte har flera som eggar på varandra? Det kan ju faktiskt bli ett stort problem i så fall. Inte speciellt socialt accepterat att exempelvis börja asgarva under en begravningsceremoni eller när man sitter i en arbetsintervju.
Med handen på hjärtat, är du allmänt lite barnslig eller är du en ansvarig vuxen som out of nowhere plötsligt kan bryta ut i asgarv så att tårarna rinner, folk stirrar på dig och du kan bara inte sluta? Iså fall skulle jag söka hjälp för det om jag vore dig.
Nejdå, jag är fullt ansvarstagande. Har en gedigen högskoleutbildning och aldrig börjat skratta under en presentation eller liknande. Inte heller på jobbet längre, kan bero på att det är rätt trist. Men visst, stor dos humor som jag inte tänker jobba bort, utåtriktad, säkert barnslig med. Det är främst med vänner som det skiter sig, dom uppskattar det dock och skrattar rätt bra själva med, bara jag som blivit fundersam på varför det kommit tillbaka. Alltid skratta mycket men okontrollerat slutade runt 20-årsåldern. Blev mest paff när jag inte kunde kontrollera att lägga ett pussel med barnet. Men hen ska väl få se alla livets sidor, inte bara att vuxna kan gråta osv.
Aja, får nog vara tacksam. Finns inte mycket som är så förlösande och ger sådan avslappning som att skratta, förutom sex då, och nysa.