Inlägg från: AJMB |Visa alla inlägg
  • AJMB

Bf februari 2024

Plussade också precis, för bara några timmar sen! Kommer ha Bf 11/2 om jag räknat rätt ☺️

• AJMB
    korpsvartaemma skrev 2023-05-31 14:25:46 följande:
    Åhh grattis, så kul. Har du några barn sen innan? 

Tack så mycket! Nej det här är första barnet, googlar för fullt på vad sjutton jag gör nu. Inskrivning hos barnmorska/mödravård verkar vara första steget! Känner mig både så så så glad men också lätt förvirrad😄 Såg att du har bebis nummer 4 på gång, så kul och stort grattis!!

• AJMB

Känner ni andra av några symptom ännu? Jag är på 3+3 och känner absolut ingenting! Testar varje dag för att se om det fortfarande blir två streck?

Vet inte när man ska sluta med det och lita på att det faktiskt är en bebis på gång där inne i magen. Har BIM på söndag och är så rädd att mensen ska dyka upp då trots starkare och starkare streck på mina test! 

• AJMB

Nu skriver jag av mig lite här!

Vecka 4+2 idag enligt NC och jag är helt utan symptom, kanske att jag är lite extra hungrig och att brösten svullnat aningens men det kan också vara inbillning. Är såklart väldigt tacksam över att slippa illamående och sånt, men går fortfarande runt och funderar på om jag verkligen är gravid😅 Känner mig ju som vanligt! Har testat varje dag senaste veckan och allt är väldigt positivt men kan inte sluta tänka såhär ändå. Blir galen på mig själv! Har första möte med BM nästa vecka och ska diskutera tidigt ultraljud för att kanske kunna slappna av lite 🙃🙃 

Funderar också på om NC har helt fel gällande datum, för redan på BIM-4 fick jag tydligt positivt oavsett vilken tid på dygnet jag testade och oavsett om jag hållit mig eller kissat bara någon timme tidigare. Antingen är jag väl mer gravid än jag tror eller så är det ett helt gäng ungar där inne 😂 

Mycket text och jag vill nog som sagt egentligen mest skriva av mig, har inte berättat för någon annan än min sambo ännu så har ingen annan att älta sånt här med! Han är såklart lugn som en filbunke och hade varit helt ok med att lita enbart på det första testet jag tog. 

• AJMB

Vilken bra idé! 

My871 35 år, femte barnet, bf 17/2 

AJMB 28 år, första barnet, BF 11/2 

• AJMB

Är i vecka 5+2 nu och mår än så länge precis som vanligt, eventuellt lite yrslig. Är tacksam över att slippa jobbiga symptom men det känns konstigt att jag inte märker något alls? Odlar ändå en person inne i magen!! 😅 Någon annan som inte känner sig annorlunda alls?

• AJMB

Hur mår ni andra nu?❤️ Jag gick precis in i vecka 7 och för mig kom illamåendet från ingenstans förra veckan och vägrar ge med sig, har tack och lov bara kräkts en gång en så länge😅 

Jag har försökt dämpa det med Postafen men blir sååååå trött av det + att det bara hjälper ibland. Min barnmorska ska skriva ut något som heter Lergigan som jag ska få testa istället, har någon av er erfarenhet av den medicinen? Är trött på att må illa och vara så låst hemma hela tiden! Vet att det bara har gått en vecka men tanken på att det ska vara såhär i flera veckor till ger mig verkligen PANIK. 

• AJMB
    Elliot1 skrev 2023-06-20 14:21:28 följande:

Vad jobbigt med sånt illamående, men hoppas det hjälper med den nya medicinen. Även om man inte kräks så är det ju väldigt obehagligt att gå runt och må illa 🤢Hoppas det blir bättre snart! Har du fler symtom? 

Jag är i vecka 6+5 och jag mår bra, känner ett lite dovt illamående på mornarna och är rätt trött, i övrigt mår jag typ som vanligt 💕 På gott och ont, hade gärna mått lite dåligt för att få känna att det händer något där inne! 

Här är det både illamående och kräkningar, men tack och lov inte så mycket som jag har hört att andra får stå ut med! Har utöver illamåendet en extrem trötthet som jag aldrig tidigare upplevt, rapar massor (😂), är konstant supervarm och har svullna bröst.

Så skönt att du mår bra! Bebis växer säkert så det knakar där inne även om du inte mår så illa. Många jag har pratat med har inte mått illa en dag under sin graviditet så du kanske är en av dom som inte drabbas så hårt av just det! ☺️

• AJMB

Elliot1 ja det finns en liten grupp på Facebook nu! Gör som det står i inlägget du citerade och gå med du också :)

• AJMB

Jag har varit så otroligt nojigt och absolut inte vågat tro på att det är en liten bebis som växer i magen, så idag gick jag och min sambo på ett tidigt ultraljud och tack och lov så syntes ett tydligt hjärta där inne <3 så lättad! Har mått så fruktansvärt illa i fler veckor att jag ville ha bevis på att det inte var ?i onödan?..

Risken för missfall är ju fortfarande hög då det är så tidigt, men att få bekräftat att hjärtat slår tydligt på 8+4 är ändå en sån enorm lättnad!! 

Någon mer som redan hunnit göra ultraljud? (jag kanske är snål men OJ vad dyrt det var) 

• AJMB
    mulin skrev 2023-07-06 09:08:47 följande:

Så skönt å få den bekräftelsen! Grattis! :) och missfallsrisken minskar ju drastiskt när hjärtat har börjat slå så det kan ju vara skönt att Tänka på. 

Jag ska iväg på tidigt ultraljud imorgon (v. 6+1) , men det är ett ultraljud som ingår när man gör IVF. Är så spänd inför detta! 

Tack! Ja det känns verkligen skönt, är liiiiite mindre upprörd över det ständiga illamåendet nu!

Så kul med riktigt tidigt ultraljud, håller tummarna för dig! :) 
Svar på tråden Bf februari 2024