Inlägg från: Asivoll |Visa alla inlägg
  • Asivoll

Bf februari 2024

Grattis alla!!!!!!! Jag ska också ha barn, vårt första bf 3e februari. Plussade förra veckan och det känns såå overkligt, vi har försökt länge och stod i kö till IVF när det plötsligt hände. hade då börjat med levaxin- oklart hur stor påverkan det hade dock. Jag är så orolig för mf,  ni erfarna mammor, hur står man ut med ovissheten? 

• Asivoll

Jättekul!! Lägger till mig direkt:)

BounceBambi 30 år, andra barnet, BF 4/2

AJMB 28 år, första barnet, BF 11/2

hallonglass91,32 år, andra barnet BF 14/2 (ungefär)

wahjes, 28år, andra barnet, BF 14/2

My871 35 år, femte barnet, bf 17/2

Asivoll 35 år, första barnet bf 3/2

• Asivoll

PUPO!!!! Bästa jag hört, anammar det❤️ @Elliot1

Hur mår ni allihopa? Jag är i vecka 7 nu enl appen och tycker molvärken har minskat, är trött och började känna mig illamående från igår. Lite yrslig men allt känns so far hanterbart! Min syrra mådde kalasdåligt i v 7 under sina graviditeter så jag har ställt in mig på det. 

Nu jinxade jag väl ordentligt och ligger med huvudet i toaletten imorgon 😂. 

Hur är era symptom?

• Asivoll

Åh @hallonglass91 skickar kärlek och energi till dig❤️  tack snälla för att du så öppet delat med dig, jag är helt övertygad om att det är din tur snart igen❤️❤️ KRAM

• Asivoll
    Elliot1 skrev 2023-06-13 17:41:58 följande:

Ja det är ett bra uttryck 😉 Jag var kaxig när jag skrev det imorse men sen har jag verkligen haft en riktig skitdag mentalt 😞💔 

Jag är i vecka 5+5 och har hittills mått bra, känt mig typ som vanligt. Haft ont i bröstvårtorna och lite molvärk som kommer och går men annars har jag inte känt så mycket. Är ju så tidigt än så det är ju inte så konstigt 🙃 

Men under förmiddagen idag så sköljde en våg av dålig magkänsla över mig typ. Har känt mig exakt som jag brukar göra innan mens så jag har ju såklart varit ett mentalt vrak idag 🤯 Brösten gör lite mindre ont också vilket gör saken tusen gånger värre. Men jag vet att jag hade en dag förra veckan då brösten inte heller gjorde ont och även då fick jag panik.. Som man håller på alltså 🤯 

Fortsätter med mantrat PUPO och hoppas på en bättre dag imorgon ❤️ 

Skönt att höra att du mår bra! Fattar känslan att man typ vill må dåligt för att man då fattar att något händer där inne. Hoppas du inte jinxat utan att du får fortsätta må bra  🙏🏻❤️

Gud vad jag förstår vad du menar! Därför jag gillade uttrycket PUPO så mycket, för då betyder det ju att man är gravid fast man inte känner nåt. Jag behöver liksom inte tänka att jag inte är det hela tiden för det är jag tills jag säkert vet nåt annat. 

Haft några sådana skitdagar som du, ringer min syster som varit gravid och fått barn varje dag för att dubbelkolla varendaste sak. När jag ville skicka en bild på mina flytningar bara för att checka att det var normalt så sa hon dock ifrån. Har tydligen tappat det helt😂 (och min kille har sagt att jag får fråga men INTE visa bilder för BM som vi träffar första gången på inskrivning nästa vecka)

Imorn är en ny dag, jag hoppas du kan unna dig något gott eller trevligt då och fira att det faktiskt är en liten ärta i magen. Det ska jag och mitt lilla blåbär göra idag. Äta nåt gott på balkongen och försöka njuta. 🌸🌸

• Asivoll
    Capprea skrev 2023-06-20 22:02:05 följande:

Hej alla! 

jag plussade starkt idag efter några dagars mindre starka streck, så åt rätt håll går det :) 

är 37 och vi har kommit på den härliga (och lite galna) idén att skaffa en liten sladdis. har två barn som idag är 7 och 10, så kommer bli lite åldersskillnad. 

fick missfall i november förra året så känner mig lite smått orolig att det här inte går hela vägen, men såg att det var fler här inne med samma historik så det känns betryggande.

skriver in mig i listan. 

Asivoll 35 år, första barnet bf 3/2
    BounceBambi 30 år, andra barnet, BF 4/2
    Elliot1, 34 år, andra barnet, BF 7/2 

AJMB 28 år, första barnet, BF 11/2
    Mmajors 34år, 1 barnet. 13/2
    hallonglass91,32 år, andra barnet BF 14/2 (ungefär)
    wahjes, 28år, andra barnet, BF 14/2
    Krattan123 33år, första barnet bf 16/2
    My871 35 år, femte barnet, bf 17/2
    Morris13, 31 år, första barnet, bf 18/2
    Capprea, 37 år, tredje barnet, bf 27/2

momof4soon 30 , 4 barnet bf 28/2

Loreena1 39 år, 3e barnet bf 28/2

Vilket gäng vi är!! Hej alla och GRATTIS🌸
Svar på tråden Bf februari 2024