Inlägg från: My871 |Visa alla inlägg
  • Meddelande borttaget
  • My871

Ska vi göra ett bf inlägg som fylls på efter hand för att lättare lära känna varandra? Jag börjar så får vi se om någon vill haka påGlad

My871 35 år, femte barnet, bf 17/2 

• My871
    Ska vi göra ett bf inlägg som fylls på efter hand för att lättare lära känna varandra? Jag börjar så får vi se om någon vill haka påGlad

bf-lista februari 2023
    My871 35 år, femte barnet, bf 17/2 
  • My871
    Elliot1 skrev 2023-06-08 08:39:53 följande:

Hej! 

Nu vågar jag kanske skriva in mig här 😊 Jag har BF 7/2 med mitt andra barn. Jag har varit och är väldigt väldigt orolig då vi försökt länge och på vägen genomgått ett MA, ett tidigt missfall och en misslyckad IVF (dvs inga ägg till frysen ens). Vi fick även ett missfall innan vårt första barn kom.

Jag vill tro och hoppas att det är
    vår tur att få syskon nu, men jag är försiktigt glad än så länge och har mycket katastroftankar som kommer och går 🙃💕 Samtidigt mår man ju inte bättre av att gå och tänka på att det ska dåligt! 

Skönt att ha en tråd att skriva av sig lite i. 

Någon annan som haft ett eller flera missfall och kanske vill dela med sig av lite pepp och/eller tips för att inte oroa sig för mycket? 🙏🏻 

Hej! Usch jag förstår din oro. jag hade ett MA senaste graviditeten som upptäcktes i vecka 11-12. Man undrar liksom varför det skulle funk just denna gången för. 
    men som du säger. Man ska ju njuta nu och inte oroa sig för mycket för sånt som man inte kan påverka ändå. hur långt gången är du? Jag är bara 3+5 så jg känner en del oro än.
  • My871
    Elliot1 skrev 2023-06-08 18:33:33 följande:

Ja det är mycket glädje kring hela graviditeten som ersätts av oro istället 😔 Tråkigt att höra om ditt MA. Var det längesen?

Efter vårt första missfall 2017 så var jag inte så orolig utan tänkte ju mer att det var otur. Graviditeten efter det gick ju bra också. Men nu har vi ju haft ett MA och ett missfall till efter att vi började försöka med syskon så jag är typ mer stressad än glad över det här plusset just nu. Lägg till en IVF där inte ett enda ägg överlevde 😅 Vi har försökt sedan januari 2022. Så precis som du säger så undrar man ju varför det skulle gå vägen just den här gången.. 

Men jag VET att jag inte kan göra något och hur det här slutar är det vara framtiden som kan utvisa 💕 Jag måste försöka bli lite mer positiv känner jag 🙃

Jag är 5+0 idag. Känner inte så mycket, lite ömma bröstvårtor och molvärk som kommer och går men i
    övrigt så mår jag typ som vanligt. Jag mådde hur bra som helst hela den graviditet som blev ett barn så jag försöker inte tolka in för mycket i att jag mår som vanligt ännu. Har du några symtom? De här första veckorna är ju verkligen inget annan än en väntan.. 

Jag fick MA december 2021 och blev sen sjuk i sköldkörteln så jag åt mediciner länge och opererade sen till slut bort sköldkörteln helt, så jag fick inte försöka Bli gravid igen förrän först nu i vår. Det var en oändlig väntan på detta plus även om vi inte försökte något under tiden. 

så det tog sig för er utan ivf nu? 

vilken resa ni varit med om. Det är inte konstigt att du känner oro kring hela graviditeten. 

om man räknar enligt ägglossning så är jag på 3+5 idag (ägglossning +11-12, vilket är jättetidigt. räknar man enligt mensen så kan man plussa på minst en vecka tror jag. 
    jag räknar efter ägglossning som jag typ vet när den hände tack vare tempningen. 

det är så pass tidigt så mensen ska inte komma förrän om två dagar än, så mycket kan hända än känns det som. Ikväll har jag fått en del molvärk i ryggen och magen och brösten har börjat ömma rätt mycket. Framförallt på utsidan mot armhålorna typ. Jag är livrädd för att det är pms som är på gång nu och att mensen kommer som vanligt på BIM. Jag brukar ha pms minst 5 dagar före mens annars.
    samtidigt vet jag att det är okej med tidiga symptom också Utan att det är något fel. Undra om man känner av symtom på graviditet tidigare ifall man fått barn innan. Detta blir ju ändå vårat femte barn. Glad

testen har fortsatt öka i styrka iaf. det måste ju ändå vara ett gott tecken! 

• My871
    Hallonglass91 skrev 2023-06-08 22:33:26 följande:

Ja, att testen ökar är ju ett gott tecken! 😍 Så häftigt med 5 barn! Fullt hus verkligen!

Ja det blir roligt om det kan bli en sjunde familjemedlem här hemma. Man blir som ett eget litet lag när man är så många Hjärta och kul med en två för dig 😊 det är ju lite omställning det också. Blir det långt mellan dom? 
  • My871
    Elliot1 skrev 2023-06-09 08:43:28 följande:

Åh vad tråkigt att höra om din sköldkörtel och att du varit tvungen att vänta så länge. När man vill ha barn är ju väntan det absolut värsta 🙃 

Det tog sig utan IVF ja, anledningen till att vi provade IVF var för att det helt enkelt inte hände någonting. Jag har varit gravid 5 gånger denna gång inräknad men varje plus har tagit ca 7 månader att få till, trots att vi prickat ÄL  varje månad. Så när vi fick missfall i januari så sa vi att vi testar IVF för att komma ur den här försöka-bubblan som äter upp en så. Utredningen har inte hittat något utan vi ville bara prova något nytt.. 

Okej, jag förstår! Ja det är ju tidigt fortfarande såklart. Men håller alla tummar verkligen 💕 Jag är en sån fegis, testar aldrig innan BIM.. De gånger jag varit gravid så har jag känt mig exakt likadan som när jag ska ha mens. Så molvärk etc tycker iallafall inte jag betyder något men alla är ju såklart olika. 

Wow, 5 barn! Härligt med stor familj! 

Jo det är ju verkligen så. När man bestämt sig för att börja försöka så är det ju verkligen hemskt att behöva vänta. trösten man hade efter MA:t va ju också ty vi försöker en gång till. Då blev det dubbel så jobbigt när vi fick beskedet om att vi var tvungna att vänta. 

i vilka veckor fick du dina missfall? fick du MA någon gång också? Du kanske hr svarat på detta, men jag har lite svårt att särskilja alla Ännu Tungan ute
    vilken tortyr att pluss flera gånger och sen få missfall. Det måste ju vara hemskt. Är du mycket nervös nu? 

jag har fortsatt att testa för att se så det stegrar ordentligt och det är ju en tortyr i sig. Speciellt om man testar upp till tre gånger per dag. Då är man ju väldigt dum egentligen Skrikandes
    hur mår du nu då? 

jag mår illa och har ömma bröst. kanske något tröttare och molvärk till och från. Idag är det 4+0 för min del och BIM snart avklarat Glad

• My871
    Hallonglass91 skrev 2023-06-09 13:02:53 följande:
    Ja! Ett helt eget lag verkligen! 👏

Min dotter är 1 år nu snart så det blir 1 år och 8 månader mellan ungefär. Alla pratar om att två under två är tufft, och det tror jag med, men tror alla åldrar har sin för och nackdel. Eftersom jag inte är så ung som 32 åring känner jag att hellre tätt än att det sen inte går, så hoppas verkligen de frö som växer i mig fortsätter att växa!

mina två första är det 1 år och 4 månader emellan och jag tyckte det var jättebra. Minstingen anpassar sig ju bra och hänger med på storasyskonets äventyr. Då slipper man ju oroa sig för hur storasyskonet ska reagera om det är för stor åldersskillnad också. Jag såg bara fördelar Glad
    vi får hålla tummarna för våra små frön. 

jag är i vecka 4+0 nu och BIMdagen är snart över för min del. Hur går det för dig Glad

• My871

Nu En vecka efter första testet så stod det nu 2-3 på veckoindikatorn. Jag är på 4+3, så det borde väl stämma. Gahhh varför kan man inte bara få slappna av. Dumma MA som förstörde så mycket Gråter

Svar på tråden Bf februari 2024