Inlägg från: Matildamea |Visa alla inlägg
  • Matildamea

Förlossning Skövde

Jag har fött fyra barn i skövde. Sista barnet var tyvärr en fruktansvärd upplevelse då det gick väldigt fort och huvudet nästan var ute när vi kom in på förlossningen. Barnmorskan var otroligt otrevlig och skrek att jag skulle ligga stilla när jag hade de värsta smärtorna i mitt liv. Förlorade sedan 2,5 L blod och den barnmorskan bedömde moderkakan som hel. Var den hel? Nej för en vecka senare kom jag in med kraftig infektion i livmodern, var dålig och fick ligga inne en vecka. Blev sövd och skrapad. Visade sig att det var väldigt mycket moderkaksrester kvar i livmodern. Har tre gånger bett om ett samtal efter förlossningen men aldrig blivit uppringd och bebis är ett år nu. Ryser bara jag tänker på den barnmorskan då hon aldrig skulle jobba med mäminiskor. Dessutom ville hon sy utan bedövning men där vägrade jag. Första förlossningen var ett planerat snitt och det var underbart. Andra förlossningen gick bra men där vägrade de ge mig någon bedövning eftersom förlossningen ?snart? skulle vara klar. Tog tre timmar till och fick ingen vedövning. Tredje barnet hade jag en helt underbar barnmorska. Hon var helt otrolig, lyhörd och gick precis efter det vi hade önskar oss. Men överlag nej jag är absolut inte nöjd med förlossningen i Skövde. 

• Matildamea

Menade inte att skrämma dig. Tror kanske jag hade otur och fick en barnmorskà som inte riktigt passade för jobbet. Men min tredje förlossning hade jag en helt underbar barnmorska och den förlossningen var som en dröm. Är så glad för det. Känner man att det inte känns rätt så kan man också byta barnmorska.

Svar på tråden Förlossning Skövde