• Anonym (Wilma)

Jag har fått Kivra men aldrig beställt det

Hur kommer det sig?

• Svar på tråden Jag har fått Kivra men aldrig beställt det
  • Anonym (isf)

Då har någon öppnat Kivra i ditt namn på något sätt. Vem utom du har tillgång till ditt bankid?

• Anonym (Wilma)

Skulle kunna tryckt in det för att betala nåt annat men har aldrig beställt Kivra ellee haft behov av det

• Anonym (S)

Pratar du om rätt tjänst nu?

Kivra är ju en digital brevlåda där du skapar ett konto med hjälp av bank-id, inget du beställer eller en betaltjänst....

• EnAnonumius
    Anonym (Wilma) skrev 2023-06-01 00:37:32 följande:

Skulle kunna tryckt in det för att betala nåt annat men har aldrig beställt Kivra ellee haft behov av det

Det är inget du kan bara "trycka in" för att "betala något annat" liksom.. Det fungera inte så med Kivra.

Kivra är en digital brevlåda som kräver att du använder digitalt bank-id för att kunna skapa.
    Har man Kivra så får du posten dit i stället för hem i din vanliga brevlåda.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (A)

Hur menar du "fått Kivra? Jag har fått besked om att jag har ett brev hos Kivra men eftersom jag ej är ansluten kunde jag inte läsa det. Så det skickades på posten senare till mig.

• Anonym (Wilma)
    Anonym (A) skrev 2023-06-01 09:24:00 följande:

Hur menar du "fått Kivra? Jag har fått besked om att jag har ett brev hos Kivra men eftersom jag ej är ansluten kunde jag inte läsa det. Så det skickades på posten senare till mig.

Jag får mail att jag fått post hos Kivra. så har jag kunnat logga in med BankID för att se. Men jag har aldrig beställt den tjänsten.
  • Anonym (A)

Ok, jag förstår. Jag provade aldrig att logga in så det kanske jag också kunde. Vill inte ha Kivra så jag struntade i det.

• Anonym (Wilma)
    Yllop skrev 2023-06-01 15:08:53 följande:

Så tar du bort Kivra.

kivra.my.site.com/FAQ/s/article/Hur-avslutar-jag-Kivra

Tack, men det är för sent nu. Massor
    med räkningar som skickats dit och som jag väntat på (avbetalning på lån). Som gått till KF ocn nu måste jag betala av hela lånet direkt. 

Den Mail Kivra skickat aviseringar till är en Mail jag inte använder. 

• Anonym (r)
    Antagligen har du gjort det tyvärr utan att reflektera. Inte ens för att få skatteåterbäringen tidigare?
Svar på tråden Jag har fått Kivra men aldrig beställt det