• Anonym (Visningar_kommentarer)

Ni som bara läser trådar utan att kommentera, varför undviker ni att kommentera?

Många trådar har väldigt många visningar, men bara ett fåtal som kommenterar. T.ex. en tråd som har 6-10 000 visningar kanske bara har 7-10 personer som är väldigt aktiva i kommentarerna. Ni som bara läser men inte kommenterar, undviker ni att lägga er i en diskussion för att era åsikter inte skulle falla i god jord, eller finns det andra anledningar?

• Svar på tråden Ni som bara läser trådar utan att kommentera, varför undviker ni att kommentera?
  • Dexter dot com

Tex att jag tycker inlägget är helt ointressant, att jag inte har kunskap/erfarenhet nog att ge ett givande svar, att jag efter jag läst det inser att TS inte kommer ta in dom goda råd TS får.

• Anonym (...)
    Anonym (Visningar_kommentarer) skrev 2023-06-02 06:05:28 följande:
    Ni som bara läser trådar utan att kommentera, varför undviker ni att kommentera?

Många trådar har väldigt många visningar, men bara ett fåtal som kommenterar. T.ex. en tråd som har 6-10 000 visningar kanske bara har 7-10 personer som är väldigt aktiva i kommentarerna. Ni som bara läser men inte kommenterar, undviker ni att lägga er i en diskussion för att era åsikter inte skulle falla i god jord, eller finns det andra anledningar?

Om alla skulle kommentera precis allt hela tiden skulle forumet bli olidligt - speciellt när man inte har något att säga i frågan. Man kanske tror när man öppnar en tråd, att det är något man ska kunna säga något vettigt om, och sen insåg man att det inte var så, eller att flera redan skrivit det man tänkte. Då är det bra att man avhåller sig. 
    Anonym (...) skrev 2023-06-02 06:48:29 följande:
    Om alla skulle kommentera precis allt hela tiden skulle forumet bli olidligt - speciellt när man inte har något att säga i frågan. Man kanske tror när man öppnar en tråd, att det är något man ska kunna säga något vettigt om, och sen insåg man att det inte var så, eller att flera redan skrivit det man tänkte. Då är det bra att man avhåller sig. 
    Jag tänker mer på folk som faktiskt kanske reagerar starkt på ett inlägg och faktiskt har något att tillföra, men ändå väljer att inte skriva.

För en tråd med många visningar drar ju bevisligen till sig ett stort intresse och nyfikenhet.

• Anonym (Lis)

Om flera redan skrivit rätt svar finns ju ingen anledning att kommentera ytterligare.
    Vissa trådar är så röriga och obegripliga i trådstarten så det är svårt att veta vad de vill ha svar på, Ibland finns inte ens nån fråga formulerad. En del märker man är bara ute efter att provocera, andra bara för att få medhåll.
    Så det är olika beroende på trådstarten.

• Fjäril kär
    Anonym (Visningar_kommentarer) skrev 2023-06-02 06:56:23 följande:
    Jag tänker mer på folk som faktiskt kanske reagerar starkt på ett inlägg och faktiskt har något att tillföra, men ändå väljer att inte skriva.

För en tråd med många visningar drar ju bevisligen till sig ett stort intresse och nyfikenhet.
    För att man kanske vet att ens reaktion på 3 sekunder hamnar off topic och istället blir fokus på fel saker. Då låter man bli. 

Sen vet jag av erfarenhet att mängder av trådar får läsningar pga provocerande innehåll som ts inte besvarar överhuvudtaget och då vägrar jag svara. 
  • Anonym (Kfkf)

Ibland orkar man inte skriva helt enkelt.

• Anonym (Ladybug)

Om man har inte har någon relevant information eller något nytt perspektiv att lägga till, vad är det för poäng att svara då? Ibland är det en fråga jag inte är kunnig inom, ibland har allt vettigt redan sagts, ibland känner jag att tonen i tråden är att tjafsa och att konstruktiva inlägg bara skulle viftas bort.

Jag svarar bara i trådar där jag känner att min synvinkel kan bidra med något.

Anonym (Ladybug) skrev 2023-06-02 07:24:04 följande:

Om man har inte har någon relevant information eller något nytt perspektiv att lägga till, vad är det för poäng att svara då? Ibland är det en fråga jag inte är kunnig inom, ibland har allt vettigt redan sagts, ibland känner jag att tonen i tråden är att tjafsa och att konstruktiva inlägg bara skulle viftas bort.

Jag svarar bara i trådar där jag känner att min synvinkel kan bidra med något.

Ja, tjafstrådar finns det ju gott om här, och jag förstår att folk inte vill lägga sig i dessa. Samtidigt ser jag att det startas en del intressanta trådar med ämnen/frågor som egentligen borde dra till sig ett större intresse, men som bara får några få visningar och kanske på sin höjd 1-3 svar.

De populäraste trådarna verkar ibland tyvärr vara de som det tjafsas mycket i, medans mer seriösa trådar som handlar om något annat än relationer mellan kvinnor och män, ofta ignoreras. Det verkar som om det är främst relationsmänniskor och de med nästan endast ett intresse av sådant och sex, som utgör majoriteten av skribenterna.
    Fjäril kär skrev 2023-06-02 07:10:10 följande:
    För att man kanske vet att ens reaktion på 3 sekunder hamnar off topic och istället blir fokus på fel saker. Då låter man bli. 

Sen vet jag av erfarenhet att mängder av trådar får läsningar pga provocerande innehåll som ts inte besvarar överhuvudtaget och då vägrar jag svara. 
    Det borde läggas till i forumets regler att trådstartaren själv måste vara med och delta i diskussionen hen startat. Sådana regler finns i andra forum och i facebook-grupper. På det viset kanske vi kunde slippa en del onödiga provokationstrådar.

• Anonym (jag)

Ibland är det för att andra redan sagt precis det jag velat säga och jag därför känner att jag inte behöver skriva något. Annars kan det bero på att jag ser att det vore som att sticka handen i ett getingbo eftersom diskussionen är totalt infekterad eller de som skriver i tråden är såna som det är helt omöjligt att diskutera med.

Svar på tråden Ni som bara läser trådar utan att kommentera, varför undviker ni att kommentera?