1,5 åring skriker hela tiden
Min son har alltid haft ett hett humör. han skrek konstant i 2 timmar när han föddes och redan då visste jag att jag fått en skrikbebis. Det har bara fortsatt och jag har inte tänkt så mycket på det, vissa barn skriker helt enkelt mer än andra. Dom senaste tre veckorna har de dock eskalerat och jag börjar genuint bli orolig. Han har i snitt 15 st melt downs på en dag. Han bara slänger sig på golvet och skriker i minst en halvtimme. När man försöker bära upp honom eller krama honom så slåss han, rivs, bits och slingrar sig ur för att gå tillbaka till golvet och gråta. Avleda honom funkar ibland, men även om det funkar så börjar han skrika igen inom några minuter. Att bara sitta på avstånd och låta honom hålla på funkar inte heller, han slutar aldrig skrika.
Jag vet att de flesta skulle svara: Han är i en sån ålder bara. Men jag har 8 småsyskon och 2 äldre barn och jag har aldrig sett något liknande?? Det är verkligen galet. Han skriker som om någon skadar honom. Har någon haft ett liknande barn? Vet inte vad jag ska göra längre för att hjälpa honom och det här tar hela familjens energi.