• Anonym (skriver)

Vad betyder det att man skriver med någon?

Man har hört uttrycket "skriver med flera killar/tjejer samtidigt", underförstått menat att det finns ett romantiskt intresse bakom att skriva med någon.

Vad ska man tro om man skriver mycket med en kille/tjej? Betyder det att den personen är intresserad eller betyder det ingenting? Skriver du bara med killar/tjejer som du är intresserad av eller skriver du med vem som helst bara för att fördriva tiden?

• Svar på tråden Vad betyder det att man skriver med någon?
  • Anonym (..)

Om du får kontakt med någon via en datingsite så är ju allas mål att träffa någon därigenom. Då kanske man skriver med flera stycken, innan man bestämmer sig för om man vill gå på dejt med någon av dem. 

Det kan säkert ses som tidsfördriv, tills man bestämt sig. 

Sen verkar det finnas folk som gärna skriver , i flera månader, utan att ses. 

• Anonym (Jo)

Syftet är detsamma oavsett om det är en eller flera, dvs att se om man blir intresserade av varandra. Sedan finns det de som definitivt fortsätter skriva bara för att massera egot!

• Anonym (skriver)
    Anonym (..) skrev 2023-06-03 19:19:27 följande:

Om du får kontakt med någon via en datingsite så är ju allas mål att träffa någon därigenom. Då kanske man skriver med flera stycken, innan man bestämmer sig för om man vill gå på dejt med någon av dem. 

Det kan säkert ses som tidsfördriv, tills man bestämt sig. 

Sen verkar det finnas folk som gärna skriver , i flera månader, utan att ses. 

Vad betyder det om det inte är någon som man har träffat på en dejtingsida utan någon som man känner på riktigt? 
  • Anonym (M)
    Anonym (skriver) skrev 2023-06-03 19:46:19 följande:
    Vad betyder det om det inte är någon som man har träffat på en dejtingsida utan någon som man känner på riktigt? 
    då antar man väl att de inte bara skriver med varandra utan även ses?
  • Anonym (skriver)
    Anonym (M) skrev 2023-06-03 19:52:34 följande:
    då antar man väl att de inte bara skriver med varandra utan även ses?
    Om man är kollegor ses man på jobbet till exempel, men det säger inte så mycket. Man skriver inte med de flesta av sina kollegor.
  • Anonym (B)
    Anonym (skriver) skrev 2023-06-03 20:01:31 följande:
    Om man är kollegor ses man på jobbet till exempel, men det säger inte så mycket. Man skriver inte med de flesta av sina kollegor.
    Riktigt. Så nu kan du utesluta att det är något kollegialt. Man skriver med någon man är intresserad av att dejta, oavsett om man träffats på dejtsida eller irl.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (skriver) skrev 2023-06-03 20:01:31 följande:
    Då finns det ett starkt intresse mellan dessa personer, mer än mellan personer på en dejtingsida.
  • Anonym (skriver)
    Anonym (B) skrev 2023-06-03 20:09:10 följande:
    Riktigt. Så nu kan du utesluta att det är något kollegialt. Man skriver med någon man är intresserad av att dejta, oavsett om man träffats på dejtsida eller irl.
    Ok, då tolkar jag det som att du menar att om man skriver med någon är det ett tecken på ett romantiskt intresse och inte som vilken kontakt som helst.
  • Anonym
    Anonym (..) skrev 2023-06-03 19:19:27 följande:

Om du får kontakt med någon via en datingsite så är ju allas mål att träffa någon därigenom.

Knappast
  • Anonym (Lady Writer)

Jag har skrivit mycket med dom som det var kul att skriva med.

• Anonym (Iq)
    Anonym (skriver) skrev 2023-06-04 00:43:55 följande:
    Ok, då tolkar jag det som att du menar att om man skriver med någon är det ett tecken på ett romantiskt intresse och inte som vilken kontakt som helst.
    Funnits många jag skrivit med mycket utan att det funnits något romantiskt intresse.  Vissa som jag lärt känna via dejtingsiter.

Det kan vara för att vi har ett gemensamt intresse, en givande diskussion, eller bara kul skitsnack.
  • Anonym (..)
    Anonym (skriver) skrev 2023-06-03 19:46:19 följande:
    Hur har ni fått kontakt? Om jag ska tolka dina inlägg som att det är en person du aldrig träffat på riktigt, hur har ni börjat skriva? På Facebook? 

Jag skulle säga att frågar du inte personen kan du inte veta vad denne vill. Mer osäkert än om det är via en dejtingsite för då vet man åtminstone att personen gått med på den siten för att den vill möta någon (och sen på vilken nivå på det är, kan man inte veta). 
    Om du bara fått kontakt, tex en kompis bekant, via Facebook, insta eller något, och ni börjat skriva lite där så kan det vara allt eller inget. Personen kan vara intresserad, men behöver inte alls vara det. Fråga om ni ska. träffas så märker du nog om det finns mer intresse. 

Jag vet personer som gillar att bara skriva, som att ha en brevkompis, och man slipper engagera sig mer än så.
  • Anonym (..)
    Anonym (..) skrev 2023-06-04 07:47:04 följande:
    Hur har ni fått kontakt? Om jag ska tolka dina inlägg som att det är en person du aldrig träffat på riktigt, hur har ni börjat skriva? På Facebook? 

Jag skulle säga att frågar du inte personen kan du inte veta vad denne vill. Mer osäkert än om det är via en dejtingsite för då vet man åtminstone att personen gått med på den siten för att den vill möta någon (och sen på vilken nivå på det är, kan man inte veta). 
    Om du bara fått kontakt, tex en kompis bekant, via Facebook, insta eller något, och ni börjat skriva lite där så kan det vara allt eller inget. Personen kan vara intresserad, men behöver inte alls vara det. Fråga om ni ska. träffas så märker du nog om det finns mer intresse. 

Jag vet personer som gillar att bara skriva, som att ha en brevkompis, och man slipper engagera sig mer än så.
    Oj sorry , jag läste lite i nattmössan - ni känner varann på riktigt? 
    Umgås ni eller skriver ni enbart? 
  • Anonym (Jo)
    Anonym (skriver) skrev 2023-06-04 00:43:55 följande:
    Om den här killen har talat om för dig att han "skriver med" en kollega så är de intresserade av varandra.
  • Anonym (skriver)
    Anonym (..) skrev 2023-06-04 07:48:13 följande:
    Oj sorry , jag läste lite i nattmössan - ni känner varann på riktigt? 
    Umgås ni eller skriver ni enbart? 
    Ja, känner varann på riktigt och umgås på jobbet. Enligt dig är det alltså omöjligt att säga vad det betyder.
  • Anonym (..)
    Anonym (skriver) skrev 2023-06-04 09:29:09 följande:
    Ja, känner varann på riktigt och umgås på jobbet. Enligt dig är det alltså omöjligt att säga vad det betyder.
    Men om ni ses så mycket på riktigt - varför gör du en rubrik som handlar om att man skriver till varann? - inte konstigt att jag missförstod. 

Det finns alltid en hel del oskrivna regler när man arbetar ihop. Du får fundera på hur det är på ditt jobb. På mitt jobb är det inget problem om någon blir tillsammans. 

Har ni någon gång umgåtts utanför arbetstid? Om inte, så kanske detta bara för en kul grej. Kan du föreslå att tex ta en fika efter arbetstid? 
  • Anonym (skriver)
    Anonym (..) skrev 2023-06-04 13:59:39 följande:
    Men om ni ses så mycket på riktigt - varför gör du en rubrik som handlar om att man skriver till varann? - inte konstigt att jag missförstod. 

Det finns alltid en hel del oskrivna regler när man arbetar ihop. Du får fundera på hur det är på ditt jobb. På mitt jobb är det inget problem om någon blir tillsammans. 

Har ni någon gång umgåtts utanför arbetstid? Om inte, så kanske detta bara för en kul grej. Kan du föreslå att tex ta en fika efter arbetstid? 
    För jag undrar om det betyder något att man skriver med varann när man inte ses mer än om man bara skulle prata på jobbet. Vill gärna lista ut det innan jag frågar.
  • Anonym (Iq)
    Anonym (skriver) skrev 2023-06-04 14:17:21 följande:
    För jag undrar om det betyder något att man skriver med varann när man inte ses mer än om man bara skulle prata på jobbet. Vill gärna lista ut det innan jag frågar.
    Det kan betyda att man bara uppskattar en givande eller rolig diskussion 

Eller att det finns ett diffust intresse som man utforskar. 
  • Anonym (hm)
    Anonym (skriver) skrev 2023-06-03 19:15:27 följande:
    Vad betyder det att man skriver med någon?

Man har hört uttrycket "skriver med flera killar/tjejer samtidigt", underförstått menat att det finns ett romantiskt intresse bakom att skriva med någon.

Vad ska man tro om man skriver mycket med en kille/tjej? Betyder det att den personen är intresserad eller betyder det ingenting? Skriver du bara med killar/tjejer som du är intresserad av eller skriver du med vem som helst bara för att fördriva tiden?

Beror kanske på var man skriver lite.

Men ja, jag skriver med både kvinnor och män, inte i syfte att ragga, och inte på dejtingsiter.
  • Anonym (hm)
    Anonym (B) skrev 2023-06-03 20:09:10 följande:
    Fast nä, jag pratar privat med ett par kollegor, och vi vill inte dejta.
Svar på tråden Vad betyder det att man skriver med någon?