• Anonym (…)

Blåtira på bröllop?

Jag ska gifta mig om två veckor men vaknade upp igår och insåg att min vagel i ögat försvunnit men byts ut mot en stor blåtira. Jätteskumt! Hur lång tid tar det för en blåtira att försvinna? Är livrädd för att jag ska behöva se ut så här på bröllopet. Det är tillräckligt jobbigt att visa mig bland folk nu, alla verkar utgå från att man har blivit slagen. 

• Svar på tråden Blåtira på bröllop?
  • EpicF

Du kam påskynda effekten genom att smörja med Hirudoid salva. Den är mot blåmärken. 

• Anonym (…)
    EpicF skrev 2023-06-03 21:04:11 följande:

Du kam påskynda effekten genom att smörja med Hirudoid salva. Den är mot blåmärken. 

Tack snälla för tipset. Får ta mig en tur till apoteket när det öppnar.
  • Anonym (Nja)

Har testat den där salvan - funkar INTE! Däremot finns det ju smink, men den borde ha försvunnit av sig själv till dess.

• Anonym (Suck)

Varför inte bara googla lite? Kan väl inte vara så komplicerat?

• Benzinkannister

På två veckor känns det som att du borde klara dig naturligt, men annars kanske du kan skicka ut en uppdatering på inbjudan, med informationen att blåtira ingår i dresscode-en? Då har ju alla var sin och ingen reagerar.

• Anonym
    Anonym (Suck) skrev 2023-06-03 22:14:22 följande:

Varför inte bara googla lite? Kan väl inte vara så komplicerat?

Har aldrig blivit av med blåtiror genom att googla. Ska det funka?
  • Anonym (Suck)
    Anonym skrev 2023-06-03 23:16:42 följande:
    Har aldrig blivit av med blåtiror genom att googla. Ska det funka?
    Det finns massa olika tips på hur man får bort blåtiror bara ett par knapptryckningar bort. 
  • Anonym (Biobonus)

Hirudoid salva löser upp det koagulerade blodet och hjälper till att transportera bort det lite snabbare. Tar alltså inte bort blåmärken men skyndar på läkningen.

Vanligtvis går en blåtira bort på just 14 dar, så du borde klara dig! skulle det mot förmodan finnas en liten färgskiftning kvar då borde det inte vara värre än att lite smink täcker det.

Svar på tråden Blåtira på bröllop?