• Anonym (FB)

Kommer inte in på flashback

Jag har inte kommit in på det forumet på en vecka men det står inte i någon tidning att det ligger nere. Vet någon vad som har hänt? Kommer ni in där?

• Svar på tråden Kommer inte in på flashback
  • Anonym (Killgissar)

Inga problem. Du har antagligen fått kontot spärrat.

• Anonym (gg)
    Anonym (FB) skrev 2023-06-04 15:23:33 följande:

Jag har inte kommit in på det forumet på en vecka men det står inte i någon tidning att det ligger nere. Vet någon vad som har hänt? Kommer ni in där?

Låter konstigt, i korta stunder har de haft någon typ av tekniskt problem senaste veckan, men det verkar löst nu.

Hade ditt konto varit avstängt hade du nog märkt det. man brukar få meddelande. Bara om du försöker sälja knark öppet kan det bli totalt avstängt utan förklaring.
  • Anonym (Nope)

Det ligger inte nere, är inne nu.

Befinner du dig utomlands?

• Anonym (Ingaproblem)

Inga problem här, men vet att forumet brukar strula till och från (precis som FL). Kan vara driftstörningar hos din operatör med som kan påverka åtkomsten till visa sidor.

• Anonym (Nope)
    Anonym (Här också) skrev 2023-06-04 16:01:13 följande:

Har också haft samma problem den gångna veckan eller lite längre. Och då kommer jag inte ens in på själv sidan. Men jag befinner mig i Nya Zeeland, och det kanske förklarar saken. Även om det är konstigt att det funkar ena dagen och sen slutar det funka ur ingenstans

Ja, jag tror att det beror på det. Bor också utomlands och ofta behövs VPN för att kunna använda Flashback.
  • Tow2Mater

Som ovan utomlandsboende sagt, funkar inte i usa heller senaste veckan. Provade en gång med vpn som löste saken då, men efter en tid behövdes inte alls vpn igen. Vet inte hur det hänger ihop.

• Anonym (FB)

Jag har inget konto men brukar läsa där. Jag befinner mig utomlands så det är väl därför då eftersom att flera andra tydligen har samma problem. Jag har testat tre olika internet men det tuggar bara och jag får inte ens ett felmeddelande. Jaja, bara att vänta och hoppas på att det blir bra igen.

• Anonym (Nope)
    Tow2Mater skrev 2023-06-04 16:25:52 följande:

Som ovan utomlandsboende sagt, funkar inte i usa heller senaste veckan. Provade en gång med vpn som löste saken då, men efter en tid behövdes inte alls vpn igen. Vet inte hur det hänger ihop.

Japp, precis så är det för mig också, och har varit så länge jag kan minnas med Flashback. Ibland behövs VPN, ibland inte. Men VPN löser alltid problemet när jag inte kommer in.
  • EnAnonumius

Varför skulle någon tidning rapportera om Flashback är nere? 

Har inga problem med komma in på Flashback.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Fontana

Jag brukar inte ha några problem med att komma in på Flashback, men sedan händer ofta en underlig grej när jag ska gå vidare till en sida:

Jag klickar t.ex. på sida 2 i en tråd. Det blinkar till lite i adressfältet, sedan blir det stående på "Flashback.se). Händer ingenting mer, jag står kvar på första sidan. 

Om jag avbryter processen (i Safari klickar man på ett X i adressraden) så slutar den söka (eller vad den nu gör). Klickar jag sedan på sida 2 igen så fungerar det ofta och jag kommer till sida två.

Detta händer hela tiden, men jag har vant mig nu och kör nästan alltid: klicka dit jag vill - avbryt processen - klicka en gång till.

Vet inte om ni förstår hur jag menar? Någon annan som har samma problem?

• Anonym (Nfnf)

Kommer in där som vanligt. 

• Anonym (Nfnf)

Prova på annan dator? 

• Fontana

Skrev lite fel i mitt förra inlägg: Flashback Forum har ju adressen flashback.org 

Jag har ju Mac och använder webläsaren Safari, men just när jag hade skickat iväg mitt inlägg slog det mig att jag borde prova en annan webbläsare. Körde lite med Firefox nu, och det fungerade åtminstone flera gånger utan att behöva avsluta och börja om. 

Annars tror jag nog också att det är en fråga om överbelastade servers.

• Mayen

La precis upp en tråd med samma problem. Bor i Italien , härifrån funkar det inte heller. 

Drygt ett år sen hade jag samma problem, får hoppas att de rättar till det.

Beror nog inte på överbelastning utan helt enkelt vilket land man bor i...

• Mayen
    Tow2Mater skrev 2023-06-05 16:25:18 följande:

Prova nu; idag kan jag logga in pa Flashaback. Och utan vpn.

Nu funkar det!
  • Stjärnskottet

Det är väl bara bra om man inte kommer in, hahaha. Sveriges kloak.
Svar på tråden Kommer inte in på flashback