Inlägg från: fjarilsblomma3 |Visa alla inlägg
  • fjarilsblomma3

BIM Juli 2023

Hoppas in här jag med :) Min cykel varierar på 27-35 så inte helt lätt att veta när jag har äl. Jag använder inga äl tester utan försöker gå på lite känsla och sug? får se om det funkar för oss :) Detta är andra månaden oskyddat, Spännande :)

2/7 - Rödluvan93, första barnet, 20:e försöket.
    3/7 - Mololo, andra barnet
    3/7 - Lavendel94, första barnet, 2:a försöket 
    4/7 - Foodie, första barnet
    5/7 - Potatisbulle, första barnet, 7:e försöker (8 månader)
    5/7 - rosamentos, första barnet, 1:a försöket
    5/7 - ida543, första barnet, 6:e försöket (1 missfall)
    8-9/7 - Pälsboll, första barnet, 2:a försöket.
    9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Hejväldenhej, första barnet 6e försöker 
    9/7 - Malmötjej, första barnet, 6e försöket 
    9/7 - MiniRodini, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Vinternoll1, tredje barnet, 1a försöket 
    11/7  Lina95 första barnet, 11e försöket 
    11/7- Ranin, första barnet, 2:a försöket
    13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
    13/7 - Fjarilsblomma3, första barnet, 2a försöket
    14/7 - Lulu1987, första barnet
    16/7 Bär, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF.
    21/7 fruffe, 2a barnet, 3e försöket
    21/7 Barbrastreisand 
    22/7 Birdiz, tredje barnet, första försöket
    22/7 Lina98, första barnet, 15e försöket
    23/7 Alvedon83, fjärde barnet, sjätte försöket efter MF.
    28/7 Sally101, första barnet, 2:a försöket

• fjarilsblomma3

Jag är bara på ÄL + 5 (om jag räknat rätt på äl, hade äl känningar i början av förra veckan och äl flytning på torsdagen så tror äl inträffade torsdag eller fredag men tempar inte så kan tyvärr inte veta med säkerhet) men iallafall, denna veckan har jag små små molningar, kan man verkligen ha det så tidigt.. gissar egentligen på att jag inbillar mig. Var gravid förra sommaren (oplanerat, gjorde abort) men då hade jag såna molvärkar så man letar ju efter samma tecken nu när man vill bli gravid? 
    Åker utomlands på lördag så nästa vecka fram tills bim borde ju susa förbi så kan jag testa mig när jag kommit hem.. om man lyckas hålla sig.. det är ju frågan :) Hur hade ni gjort? testar er innan resan eller efter när ni kommit hem? Ska man leva som
    vanligt eller hur ska man tänka :)

• fjarilsblomma3

äl + 15 , ingen mens ännu i sikte, är utomlands och kommer hem imorgon. min cykel varierar mellan 27-35 så hade tänkt avvakta tills på tisdag då jag vet att den kan komma sent :( Inga direkta symtom förutom minimal  molvärk som kommer och går? Satt in tampong tre ggr denna resan för jag tänker kanske mensen kommer nu men det har den inte gjort men känns också som alldeles för lite känningar för att vara graviditet. Ska försöka hålla mig tills tisdag!! Hade satt bim 13/6 men tror äl skedde senare så därför testar jag senare :) är iaf glad för varje dag som mensen inte dyker upp :)

• fjarilsblomma3

Tack för alla grattis! Känns otroligt läskigt dethär men såklart spännande också, ska berätta för sambon ikväll Solig

Trodde verkligen inte det skulle ta sig denna gången för fick till det så dåligt den veckan. Hade sex på söndagen, måndag och tisdag kände jag molvärk och stickningar i magen inför äl, trodde först det skulle ske där i början av veckan men verksde bli senare ändå. Fick inte till det något där under veckodagarna, torsdag hade jag en ÄL flytning, fredag kväll/natt hade vi sex och på lördag när jag kollade på serie i soffan kände jag tre ?ordentliga? hugg/stick i magen. 

Ett par dagar i följd efter det hade jag minimal molvärk som försvann väldigt snabbt och sedan inga symtom alls. Testade negativt ÄL + 8, samma dag om jag åkte utomlands. På min semester har mina symtom varit (och då har jag verkligen letat och känt efter) mitt vänstra bröst har liiiite mera ådror tycker jag, har varit lite trött men det kan också ha varit den extrema värmen, kissar lite oftare, trög och hård i magen och sista dagarna har jag känt liiiite molvärk men det misstänkte jag först var mensen som var på g. På flygplatsen och på planet hem lite molvärk och fortfarande ingen mens så då förstod jag mer att jag nog var gravid. Men i början av veckan misstänkte jag ingenting för det kändes noll :) Intressant nu iallafall i efterhand  när man varit så uppmärksam på små symtom. Idag efter jag plussat har jag kissat flera ggr :?)

Svar på tråden BIM Juli 2023