• Embarazada

BIM Juli 2023

Ny BIM-lista.

1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.

• Svar på tråden BIM Juli 2023
  • cutepenguin
    Hejvärldenhej skrev 2023-06-29 10:10:15 följande:
    Rosamentos tack för inout ❤️ hoppas på att jag missade!!

jag använder Natural Cycles. Man har koll på sin cykel genom att mäta sin basal-temperatur med termomete varje dag. Då kan ägglossning bekräftas när man ser att tempen ökat efter :) skriv om du är sugen. Tror jag borde ha nån ?rekommendera länk?

annan topic: min bästis plussade igår! Är så otroligt lycklig❤️✨💕 vill inget hellre än att få krama ett litet barn som är hennes! men också lite ledsen. Vi har försökt mer ?precist? längre än dem och för dem ?så bara gick det? efter typ 3 mån. nån som känner igen sig? Så dubbelsidigt 

Förstår precis vad du menar angående att vänner och bekanta runt omkring plussar. Själv blev jag gravid på första försöket, men fick missfall i förra veckan. Det känns så orättvist när man ser att det går bra för andra.. även om jag SÅKLART är glad för deras skull också. Tu-delad känsla helt klart! ❤️ 

• Potatisbulle
    Hejvärldenhej

Jag känner igen mig såååå mycket. En av mina bästa kompisar fick barn i maj. Jag har varit med och ordnat med babyshower, hälsat på massa gånger, köpt presenter och blev nyss inbjuden på dop i höst. Är så glad för deras skull såklart samtidigt som det är dubbla känslor hela tiden. När jag är där känner jag mig hela tiden lite avundsjuk och känner mig hemsk för de känslorna. De lyckades dessutom på första försöket. Jag har tänkt hela tiden typ att ?när det blir babyshower kommer jag också bli gravid, när barnet kommer så är jag också gravid? osv. Men så blev det inte. Nu är en annan av mina bästa kompisar gravid och beräknad i oktober. Hoppas så att vi ska ha lyckats innan dess, men vet att det inte alls är säkert. 
  • babybel95
    SeptemberB skrev 2023-06-29 09:54:59 följande:
    Du kan inte testa "bara en gång" med digitala 😊 Det kommer alltid att bli en tom cirkel första gången du testar. Det är första från gång två och efter det som testet kan mäta om det blir någon skillnad i dina hormonnivåer jämfört med första testet.
    Fast är det verkligen så? När jag plussade förra gången tog jag bara ett och det visade positivt då. det var visserligen 2020 så kanske annat nu?
  • SeptemberB
    babybel95 skrev 2023-06-29 12:40:33 följande:
    Fast är det verkligen så? När jag plussade förra gången tog jag bara ett och det visade positivt då. det var visserligen 2020 så kanske annat nu?
    Kanske är olika gör olika av de digitala testerna? När jag frågade clearblue var det så de förklarade för mig 😊
  • Lina95
    SeptemberB skrev 2023-06-29 12:55:18 följande:
    Kanske är olika gör olika av de digitala testerna? När jag frågade clearblue var det så de förklarade för mig 😊
    Dom lila testerna får alltid en tom ring första gången man testar medan dom rosa kan ge positivt första gången man testar 🙂
  • SeptemberB
    Lina95 skrev 2023-06-29 13:03:55 följande:
    Dom lila testerna får alltid en tom ring första gången man testar medan dom rosa kan ge positivt första gången man testar 🙂
    Då blev det lite tydligare 😁
  • babybel95
    Lina95 skrev 2023-06-29 13:03:55 följande:
    Då är jag med! Det är de rosa jag har. ☺️ Testade och var negativt men ska nu fortsätta testa varje dag ändå. 
  • Lina95

Kan jag ha missat stegringen? Testen har blivit svagare... har inte lika mycket äl känningar och har inga äl flytningar längre 
  • babybel95
    Lina95 skrev 2023-06-29 16:30:16 följande:
    Kan jag ha missat stegringen? Testen har blivit svagare... har inte lika mycket äl känningar och har inga äl flytningar längre 
    Jag skulle tolka det som du hade stegring cd16. ☺️
  • Mololo
    SeptemberB skrev 2023-06-29 08:02:14 följande:

Äl+7 idag och har känt en massa ilningar och dragningar vid livmodern igår ! Hoppas det är ägget som fäste och att det var det jag kände! Tror jag ska börja testa imorgon på äl+8, men är medveten om att det är väldigt tidigt 😊

Hur går det får er andra?

Jag är på äl+9 idag. Känner inga symtom. Förra gången jag var gravid så hade jag väldigt ömma bröst redan på äl+8, och nu ingenting. Så jag känner mig inte så hoppfull.. Hade tänkt ta ett test i morgon på äl+10 men tror jag struntar i det och inväntar bim på måndag istället..

Svar på tråden BIM Juli 2023