Inlägg från: josemaria |Visa alla inlägg
  • josemaria

Pappa skriver till yngre tjejer

Jag mår fruktansvärt dåligt av en grej. Jag kan inte sluta tänka på det då det maler konstant i mitt huvud sedan jag fick reda på det?

Mina föräldrar har varit lyckligt gifta i över 30 år. Båda är 60+. Från ingenstans säger min mamma att pappa har ?kontakt med tjejer i andra länder?. Han förklarar att det är intressant att veta om andras kulturer. Men så en dag kollar jag i hans mobiltelefon och får se flertal konversationer med yngre tjejer. Det jag hann se var något i stil med att han bad en tjej skicka bild. Hon skrev tillbaka att då får han betala?

Jag befinner mig i någon slags chock. När jag skriver detta känns det inte ens som min pappa. Är så äcklad. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Så fort jag är med mina föräldrar tänker jag på det. Känns som allt är förstört. Tycker så synd om min mamma med? 

Har någon annan här varit med om att någon i ens närhet blivit ?gubbsjuk?? 

• Svar på tråden Pappa skriver till yngre tjejer
  • josemaria

Mamma verkar typ veta. För hon frågade honom ?vem skriver du med?. Och då fattade jag ingenting - varför hon sa så. Det var då det kom fram att han skriver med ?tjejer från andra kulturer?. Sen var det inget mer med det. Men sen för några dagar sedan sa mamma att han tittar på videos på tjejer på sociala medier. Och det var då jag anade ugglor och kollade hans mobil. Jag vet dock inte hur mycket mamma vet? 

Jag älskar min pappa och förstår inte vart detta beteende kommer ifrån? jag är så chockad för jag trodde aldrig i hela mitt liv han skulle kunna göra så här mot mamma.

• josemaria

Jag vet inte om jag ska prata med en psykolog? :/ har så svårt att förhålla mig. Känns som hela min värld har vänts upp och ner 

• josemaria

Jag tror inte jag kan berätta för mamma. Vi har aldrig pratat om sånt här i min familj.

Jag tänker att detta kanske bara är något tillfälligt? Det konstiga är att de verkar så lyckliga, även om de kan tjafsa en del (inte så konstig när man varit gifta så länge).

• josemaria

Förstår inte behovet. Det är väll i denna ålder de ska leva lyckliga o stillsamt ihop. Inte ställa till med såna här saker? 

Tappar hoppet lite om kärleken? även jag har världens bästa partner vid min sida 

• josemaria

Så kanske det är? tycker bara det är så sjukt äckligt. Hur kan man som vuxen man tända på små-tjejer. De är ju yngre än vad jag är förmodligen 

• josemaria

Men varför gillar gubbar inte kvinnor i sin egen ålder? 

Svar på tråden Pappa skriver till yngre tjejer