• Anonym (Galen)

    Enda utvägen

    Jag och min man har ett barn i småbarnsåldern. Ibland när vi bråkar så säger han att vi ska skiljas och att jag inte ska få träffa mitt barn. Det gör mig så ledsen att jag tappar förståndet. Jag har svårt att tänka mig varannan vecka men att förlora vårdnaden helt är så skrämmande att jag vill begå självmord. Jag vet att detta låter helt knäppt men jag tänker ofta att det skulle vara det bästa för både mig och min familj. Jag orkar inte må så här dåligt. Och jag orkar inte skilja mig. Jag vet inte riktigt vart jag vill med denna tråden, jag behöver bara ventilera mina tankar. Jag går hos psykolog men har inte vågat ta upp det eftersom jag är rädd för att bli inlagd och förlora vårdnaden. Jag har ingen diagnos idag men har varit deprimerad. Och jag är rädd att det ska göra så att jag bedöms olämplig som förälder.

  • Svar på tråden Enda utvägen
  • Anonym (!!!)

    Inte konstigt att du blir deprimerad av att leva med det där rövhålet!

  • Anonym (Camilla)

    Du ska absolut ta upp det med din psykolog. Din man far med osanning för att skrämma dig. Om du skulle mot förmodan bli inlagd så förlorar du inte barnen. Däremot kommer man se till extra att hjälpa dig i din föräldraroll. Det ska mycket till innan du blir tvångsinlagd. Du behöver inte vara rädd för det. Det är helt normala och förtvivlade tankar du när på. Snälla prata med din psykolog. 

  • Anonym (Jessie)

    Föräldrar som är inlagda på psykiatrisk avdelning kan ha vårdnad om sina barn, även om de för stunden inte klarar av att ta hand om barnen.

    Din man verkar vara obehagligt manipulativ och jag håller med Anonym(!!!) om att han nog bär en stor del av skulden till att du mår så dåligt som du gör. Berätta för psykologen om vad för slags saker han säger till dig, så att du kan få stöd i hur du ska förhålla dig till honom!

  • Anonym (Galen)

    Ja, när vi bråkar så kör han ofta slag under bältet och här är en öm punkt som han hittat. Problemet för mig är att vi har det bra 90 % av tiden men med jämna mellanrum så kommer ett sånt här destruktivt bråk. Sen vi fick barn har det blivit värre och jag har väldigt dåligt samvete för det. Vi har pratat om skilsmässa många gånger men både min man och jag vill egentligen ha en fungerande relation. Vi har båda bagage och jobbar med oss själva. Jag tänker ofta på vad som är bäst för barnet men även om vi skiljer oss så kommer det vara trassligt..

  • Anonym (Rakt på sak)

    Ni kommer aldrig få en fungerande relation. Det är bäst för barnet och dig om ni skiljer er. Du kommer inte förlora vårdnaden och du kommer inte bli inlagd.

  • Anonym

    Beställ tid på familjerådgivning så ni får en bättre relation. Även om det skulle bli separation så måste ni ha ett fungerande samarbete

  • Anonym (Galen)

    Tack för ert stöd! Min man är som sagt för det mesta en lugn och omtänksam person men när han blir arg så kan han säga vidriga saker. Jag ska boka tid hos familjerådgivningen, det är nog det bästa för oss.

Svar på tråden Enda utvägen